MM 2021 premium: Pitch / Tempo stretch van NIET soundpools objecten?

Paul-Tak schreef op 13.03.2021 om 15:41 uur

Ik wil met de tijd meegaan en heb na de MM 2017 premium versie nu de MM 2021 premium versie geïnstalleerd.

In de 2017 versie kon ik van ELK object in een project de Pitch en/of Tempo aanpassen en heb dit ook vaak gebruikt.

Vraag 1: Is dit in de MM 2021 versie ook te realiseren, want tot nu toe lukt het alleen bij soundpool-objecten?

Vraag 2: Na een patch (?), krijg ik geen standaard-layout meer in beeld. Ook niet met F11 en heb ook nog van alles geprobeerd.

 

Is er iemand die hiervoor / voor beiden een oplossing weet?

 

Reacties

Bol schreef op 13.03.2021 om 16:05 uur

@Paul-Tak

Hallo Paul,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers.

Eerst even dit, u kunt MMM 2017 premium 32bits gewoon op uw Pc laten staan en u kunt deze naast MMM 2021 premium 64bits opstarten, alleen niet tegelijkertijd.

Vraag 1.

u kunt weldegelijk de Pitch en/of Tempo aanpassen. Druk op de F1 toets. U krijgt dan een helpmenu. Tik Pitch en/of Tempo in

Vraag 2.

...Ik krijg geen standaard-layout meer in beeld.....

Druk op "F4" of klik op Weergave / Standaardlay-out

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 13.03.2021, 16:07, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Paul-Tak schreef op 13.03.2021 om 19:40 uur

Hallo Rob,

Dank je wel voor je reactie.
Mijn 2021 versie staat op een nieuwe en snelle computer en wil eigenlijk alleen deze versie voortaan gaan gebruiken.

Vraag 1: Pitch / Tempo: Ik heb de help gelezen en geprobeerd, maar het lukt NIET om dit effect in beeld te krijgen! Ook niet bij een Magix Soundloop, maar daar kan ik dan wel o.a. de toontrap aanpassen.

Vraag 2: de vorige keer had ik op een tweede beeldscherm gewerkt en dat had de computer blijkbaar onthouden en zag ik daardoor niet alle menuknoppen meer. :-) (Is nu opgelost)

Dus mijn vraag: Hoe Pitch / Tempo te kunnen aanpassen bij een willekeurig object in een project in MM 2021 versie.
(Bij 2017 versie was dit geen enkel probleem.)

Bol schreef op 13.03.2021 om 23:34 uur

@Paul-Tak

Hallo Paul,

Goed om te lezen, dat u MMM 2021 versie 29.0.6.34 weer op de standaard-layout heb kunnen zetten. Nu nog de Pitch / Tempo.

Om de Pitch / Tempo te kunnen gebruiken, doe dan het volgende:

  • zet de Soundloop op een spoor in de arranger
  • klik op FX Objecteffecten
  • activeer de Soundloop
  • klik op Tempo-Pitch/Resample

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Paul-Tak schreef op 14.03.2021 om 16:06 uur

Hallo Rob,

Wederom hartelijk dank voor je reactie.

Echter, het probleem blijft bestaan en mijn vraag dus ook!

Ik heb alleen de beschikking over onderstaande 5 FX-effecten (links onderin).

.... en dus geen Tempo / Pitch. Ook niet als ik op + klik en of in de store ga zoeken of de handleiding volg.

 

Zo makkelijk was het in de 2017 versie:

 

Dus mijn vraag blijft: Hoe kan ik in MM 2021 premium het Tempo / Pitch effect op elk willekeurig object te voorschijn krijgen?

Zou het misschien met een of andere instelling te maken kunnen hebben?

Paul-Tak schreef op 14.03.2021 om 16:51 uur

Beste Rob en andere gebruikers,

Mijn probleem is opgelost !!!!!

Ik heb (opnieuw) het serie-nr geactiveerd en pas toen bleek dat ik de beschikking had over de Premium versie met al zijn mogelijkheden en ik ga er nu heerlijk mee aan de slag!

Dank nogmaals. 😃

Bol schreef op 14.03.2021 om 17:12 uur

@Paul-Tak

Het doet mij deugd om te lezen, dat uw probleem is opgelost. Bedankt👍voor de terug kopeling. Succes met het samenstellen van uw muziekstukken.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-