Mijn filmpje van 8.45 minuten blijkt bij renderen uren film te zijn.

huub-van-A schreef op 24.08.2022 om 12:46 uur

Markers??

Mijn filmpje van ruim 8 minuten blijkt niet te renderen. Tijdens het renderen wordt aangegeven dat het een film wordt van 11 uren of meer.

Zit er ergens een verborgen marker, die niet zichtbaar is?

Hoe kom ik daar achter? Graag jullie hulp.

Met vriendelijke groet,

Huub

Magix Video de Luxe, Versie 19.0.2.58 (UDP)

Windows 11

Reacties

mi-bo schreef op 24.08.2022 om 13:22 uur

@huub-van-A

Het is mogelijk dat in het project open stukken staan, dat moet ook berekend worden.

Als moderator de andere 2 topic verwijderd

Sc6

Michael

Bol schreef op 24.08.2022 om 13:30 uur

@huub-van-A

Hallo Huub,

Hebt u Video Deluxe 2020 al eens teruggezet op de standaardwaarden? Zo niet, ga dan naar: Bestand / Instellingen / Programma instellingen terugzetten...

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

huub-van-A schreef op 24.08.2022 om 14:16 uur

Dag Rob,

hartelijk dank voor uw reactie.

Bij mijn laatste film van pakweg een maand geleden heb ik dit ook al eens gedaan, dus dat zou goed moeten zijn.

Ik zal een png.bestandje mee sturen. Daarop staat het balkje dat de tijdlijn langer of korter maakt (onderaan) als heel kort weergegeven. Daaruit zou je kunnen opmaken dat er ergens op de tijdlijn, uren verder een marker of zoiets zou moeten staan. Echter ik kan in al die uren niets vinden wat die lange tijdsduur verklaart.

mi-bo schreef op 24.08.2022 om 14:23 uur

@huub-van-A

Heeft U al gekeken of er geen open stukken((geen beeld op de tijdlijn) in het product zit.

Dat zou een oorzaak kunnen zijn dat renderen zolang duurt..

WINDOWS11 zou ook een probleem kunnen zijn

Gr

Michael

Bol schreef op 24.08.2022 om 14:57 uur

@huub-van-A

Hallo Huub,

Werkte u een maand geleden ook al onder Windows 11? Desondanks dat u een maand geleden VDL 2020 ook al eens teruggezet op de standaardwaarden, kan er zomaar weer een instellingsfout zijn opgetreden. Vandaar mij advies, om dit als nog eens te doen. Voor zover ik het hiervandaan kan beoordelen zie ik niets vreemds in uw afbeelding. Alleen, dat op spoor 2 uw filmstaat, maar dat mag uw probleem niet veroorzaken.

Wat u zou kunnen is om over te schakelen naar het sporenoverzicht. Klik op het vierkantje rechts over middelste werkbalk.

Klik nu op <---> of op Ctrl+F

Maak eens een printscreen van dit overzicht en upload deze naar het forum. Zodat ik e.a. beter kan beoordelen.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Aanvulling 24-08-2022 om 15:04 uur

Ik zie in eerdere topic van een maand geleden, dat u toen al werkte werkte onder Windows 11. U probleem was toen het in- en uit faden (wit bolletje). Het klopt, dat dit foutje niet oplost wordt door het terugzetten op de standaardwaarden, maar gewoon door de spoorhoogte terug te zetten op de standaardwaarden.

Zie hiervoor eens: https://www.magix.info/nl/forum/fade--1304459/#ca1803083

Laatst gewijzigd door Bol op 24.08.2022, 15:10, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

huub-van-A schreef op 24.08.2022 om 18:37 uur

Hierbij als bijlage een close up van die delen.

Hopelijk heeft u hier iets aan.

huub-van-A schreef op 24.08.2022 om 18:45 uur

Beste Michael

Voor zover ik weet is er alleen een open stukje vooraan voor de film.

ik heb de tijdlijn over de volle lengte (iets van 15 uren of zo) doorgelopen voor een los frame o.i.d. Ik kon daar niets vinden.

Gr.

Huub

Bol schreef op 24.08.2022 om 18:49 uur

@huub-van-A

Hallo Huub,

Gaarne een printscreen uploaden van alle sporen, zoals ik reeds heb omschreven. Bij een volledig spooroverzicht kan ik beoordelen of alles goed op de tijdlijn staat. Wat u laat zien niet.

Voorbeeld

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 24.08.2022, 18:55, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

huub-van-A schreef op 24.08.2022 om 19:10 uur

Bij deze een prntscr van de gebruikte sporen en een prntscr van de schuifbalk onderin. Die is veel te klein voor een filmpje van nog geen 9 minuten.

hopelijk heeft u hier iets aan.

Gr.

Huub

Bol schreef op 24.08.2022 om 19:19 uur

@huub-van-A

Hallo Huub,

Ik zie nog geen volledig overzicht. Uw overzicht is slechts ca. 50sec terwijl uw filmproject ca. 8 min is. Als u overgeschakeld bent, druk dan op Ctrl+F, zodat u de volledige 8 min op het scherm ziet staan. Maak daar printscreen van en upload dit.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

huub-van-A schreef op 24.08.2022 om 19:33 uur

Dag Rob,

ik denk dat ik het probleem gevonden heb, maar snap het nog steeds niet.
11 uur verder op de tijdlijn stond ineens een titeltje. Na verwijdering lijkt het probleem opgelost.

hartelijk dank voor jullie moeite.

Groet,

Huub

mi-bo schreef op 24.08.2022 om 20:10 uur

@huub-van-A

Dit is een positief bericht,

Ja het begin open stukje is ook niet goed

voor in de toekomst als een project klaar is

,even kijken via Weergave optimaliseren ( Ctrl+ F )

dan wordt begin tot einde van het project aangegeven, en zal U dit niet meer overkomen

Sc6

Gr

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m meer info

Bol schreef op 24.08.2022 om 20:29 uur

@huub-van-A

Hallo Huub,

Bedankt👍voor uw terugkoppeling.

Het doet mij deugd om te lezen, dat uw probleem is opgelost door het stukje tekst te verwijderen dat op 11uur stond. U kunt altijd via het totale sporenoverzicht zien of alles nog goed staat. Succes met het sneller exporteren van uw filmproject.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 24.08.2022, 20:30, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

huub-van-A schreef op 25.08.2022 om 11:34 uur

Hartelijk dank voor alle goede hulp.