Midi-problemen

MacLittle schreef op 13.10.2008 om 16:12 uur
Beetje als de vraag van Spons:
ik heb mm '08 prod.ed. en ik heb een midikeyboard (usb, alleen keyboard): als ik hiermee inspeel hoor ik alles vertraagd (ca. 1 seconde tussentijd) , terwijl hij wel alles registreert en afspeelt zoals ik wil. Ik krijg deze vertraging niet weg, noch via de pc kaart (realtek), noch via externe geluidskaart (saffire le). Daarnaast heb ik een yamaha keyboard (psr-510, die zelf ook alles kan weergeven). Na veel proberen en omsluiten neemt mm nu wel op en geeft zelfs weer, maar allemaal verkeerde instumenten (drum wordt gitaar, bas voor trompet ed.). Met dit keyboard heb ik jaren onder cu-base geen enkel probleem gehad. Ligt het aan mij of aan mm? Heeft iemand een goed idee voor een niet zo technisch figuur als ik, die alleen maar vette eigen muziek wil maken en ook nog eens slecht is in het IT jargon?
Opnamen met gitaren, micro's enzo gaat vlekkeloos . Alvast dank.

Reacties

Klaartje schreef op 23.10.2008 om 00:54 uur
Hello,
De vertraging die ik had met ook Midikeyboard (als het al werkte), is verdwenen toen ik de update installeerde. Heb ik vandaag (23/10) geïnstalleerd.
Nu is er zo goed als geen vertraging.
Op voorwaarde dat er geluid uit het keyboard komt natuurlijk...
Spons schreef op 30.10.2008 om 16:49 uur
Dit probleem ken ik ook. (toen ik een ander keyboard had.) je neemt je midi geluid op tewijl je je wijsje speelt en dan uitijdelijk klinkt het heel anders. sommige noten zijn er te laat in gezet. anderen te vroeg... snapte het ook niet. uiteindelijk heb ik ook een update geinstaleert maar dat haalde bij mij niets uit.
Pieter1977 schreef op 07.02.2010 om 00:01 uur
Bij bestand-programma instellingen-Audio/Midi heb ik een vinkje gezet bij 'Midi timestamp van driver gebruiken' en toen had ik geen vertraging meer tussen de toetsaanslag en het daadwerkelijk afspelen van het geluid.  Hopelijk werkt het bij jou ook.
dekleijn schreef op 21.02.2010 om 16:39 uur
He Pieter1977. Bedankt voor de goede en eigenlijk zo simpele oplossing. Vraag was al meer dan 2 jaar oud en ik had het keyboard nooit meer aangeraakt. Maar GEWELIG, jouw oplossing werkt perfect. Dank je Wel. Ik ben blij
doremi schreef op 29.03.2010 om 11:54 uur
Dit antwoord van Data00 op een vraag van Hendrix123 uit 2008 werkte bij mij heel goed.
Ik stond net op het punt om het keyboard uit het raam te gooien:

"Om dit probleem te verhelpen kan je uw programma instelling aanpassen.

Ga naar Bestand(boven scherm links)
Kies programma instelling
Ga naar audio/midi
en klik op Asio-Treiber (Ned. versie: Asio-stuurprogramma's) aan.

U hebt nu de mogelijkheid tot meerdere keuzes.
Kies de standaard Magix low latency (2008) driver.
Met deze instelling zal uw klavier vlugger werken.


Ik ben ook maar een gewone gebruiker van dit programma maar bij mij werkte deze aanpassing."

En dat laatste geldt voor mij ook.
pirateneiland schreef op 19.05.2010 om 18:36 uur
Doremi,

Jouw antwoord zou nog wel eens dé oplossing kunnen zijn voor een probleem dat ook ik ondervind, maar..... Magix Music Maker besluit telkens vast te lopen en af te sluiten als ik die optie aanvink. Heeft iemand daar een oplossing voor?

Ik hoor het graag!