Midi kabel van digitale piano naar Magix

maarten-roels schreef op 23.02.2020 om 07:11 uur

Is het in Magix mogelijk om een digitale piano aan te sluiten via midi to usb en een midi track op te nemen (met alle sustain pedaal info inbegrepen)?

Zo ja, hoe kan ik dit instellen dat Magix zijn info ophaalt van de digitale piano?

Ik heb een Yamaha CLP 930 Clavinova en Magix Music Maker Live 2016

Reacties

mi-bo schreef op 23.02.2020 om 08:26 uur

@maarten-roels

Beste Maarten.

Zover mijn kennis gaat is dit wel mogelijk,in vervlogen jaren wel eens een syntersice van MAGIX mogen uitproberen, heeft U bij de digitale piano software ,dan zal dat wel eerst op de Pc moeten worden geïnstalleerd

U schrijft wel over MMM 2020 PREM.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

Wijziging aan gebracht i.v.m met meer informatie

maarten-roels schreef op 23.02.2020 om 09:19 uur

Voor zover ik weet is er geen enkele software met deze piano bijgeleverd. Ik kan dit natuurlijk eens navragen bij Yamaha zelf, maar ben er eigenlijk zo goed als zeker van. Ik werk in de versie Live 2016. Zou Magix dit onmiddellijk moeten herkennen na connectie met midi-usb kabel?

mi-bo schreef op 23.02.2020 om 09:28 uur

@maarten-roels

Beste Maarten.

Dank voor Uw feedback.

Bij MAGIX zat wel een cd'tje bij om te installeren .

Misschien zijn de drivers Online binnen te halen,en anders een mailtje naar support@magix.net zij kunnen U precies vertellen hoe U dient te handelen

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

Bol schreef op 23.02.2020 om 11:04 uur

Hallo Maarten,

In de handleiding van uw Yamaha CLP 930 Clavinova, zie ik dat er geen cd is meegeleverd. Als u de handleiding niet meer hebt, kunt u deze downloaden vanaf: https://www.gebruikershandleiding.com/Yamaha-CLP-930/preview-handleiding-688869.html . Lees eens pag. 37 en verder eens door. Mijn advies, ga eens naar een goede Muziekwinkel waar ze piano's verkopen en leg daar uw probleem voor.

Heel veel succes naar zoeken van de juiste oplossing.

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 23.02.2020, 11:10, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-