Reacties

Bol schreef op 28.10.2020 om 18:08 uur

Hallo Rietveld,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers.

Het kan zijn, dat bij u de Apps toegang verlenen tot uw microfoon niet is ingeschakeld. Ga naar: alle instellingen / privac / microfoon en zet deze op "aan".

Succes,
Rob
Moderator / Forumlid

Laatst gewijzigd door Bol op 28.10.2020, 18:09, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 29.10.2020 om 11:54 uur

@rietveld

Beste Rietveld,

Wordt de Microfoon niet erkend of hoort U niet wat met de microfoon is opgenomen

Als het laatste het probleem is , activeer wat opgenomen is en dan gedempt/hoorbaar ( Ctrl + M )

voor 32 Bits versie

voor 64 Bits versie is het ook ( Ctrl + M )

sc6

M.vr.gr

Michael / Forum Moderator

rietveld schreef op 29.10.2020 om 12:34 uur

Dank voor deze advies.

Ik zie ook geen audiosignaal.Ik heb het microfoonlogo geactifeerd,staat ook bij het spoor aangegeven.

Bij het aanklikken van opnameknop zie je wel dat in het spoor de balk gaat bewegen,maar geen opname.

mi-bo schreef op 29.10.2020 om 12:42 uur

@rietveld

Beste Rietveld.

Dank voor Uw feedback.

Zelf heb ik een microfoon die een aan en uit knop heeft,staat die misschien bij U uit.

Is de driver van Uw microfoon wel geinstalleerd.

Staat de opname knop niet te laag dan heeft U ook geen uitdlag (volume )

Heeft U ook rec/midi record geactiveerd zoals de PNG aangeeft

Enkele suggesties.

Sc6

Michael

Bol schreef op 30.10.2020 om 00:37 uur

Hallo Rietveld,

Hoe een audio opname maken met de microfoon.

Ga als volg te werk:

  • start Music Maker op
  • ga naar: Bestand / instellingen / programma instellingen of druk op "P" 
  • klik op tabblad Audio/MIDI
  • zet het Stuurprogramma op WAV-stuurprogramma en klik op OK
  • klik op het radertje Audio opname
  • kijk of de Audio-ingang op uw Microfoon
  • klik op Geavanceerd en zet een vinkje bij Normaliseren na de opname
  • klik dan op OK
  • Zet de opname modus op spoor 1 op Audiorec
  • klik op de rode knop om de audio opname te starten
  • Klik op het grijze vierkantje om te stoppen

Heel veel succes met uw opnames.

Rob

Gewijzigd op: 30-10-2020 0m 9:26uur i.v.m. aanpassingen filmpje

Laatst gewijzigd door Bol op 30.10.2020, 09:25, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

rietveld schreef op 30.10.2020 om 12:54 uur

Hartelijk dank voor dit advies.Eindelijk gelukt,een compleet andere instelling als Magix opgeeft.Zo kan ik wel blijven knoeien.De fout zat het voornamelijk in de instelling van MP3 naar Wave.

Tot slot nog even een vraag.Moet deze instelling steeds opnieuw worden gedaan,wanneer ik het progranmma opnieuw opstart?Dat heb n.l. ervaren.

Bol schreef op 30.10.2020 om 14:30 uur

Hallo Rietveld,

Het doet mij deugd om te lezen, dat het u gelukt is om een geluidsopname te maken. Normaal gesproken worden uw persoonlijke instellingen onthouden, tenzij u de programma-instellingen terugzet op de standaardwaarden.

 

Er zijn ook wel instellingen op te noemen, die u steeds weer zelf moet activeren. Zoals een vinkje zetten bij Normaliseren na opname.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

rietveld schreef op 30.10.2020 om 17:11 uur

Hi, Rob

Bedankt voor de tweede tip.

Bol schreef op 30.10.2020 om 17:26 uur

Hallo Rietveld,

Graag gedaan, succes👍met uw muziek / geluidsopnames.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-