meerdere foto's naar werkblad slepen

magix17 schreef op 18.11.2010 om 22:37 uur

het lukt me niet om dmv drag en drop foto's vanuit mijn afbeeldingen naar een werkblad te slepen. Als ik bestand<openen aanklik kan ik slechts 1 foto vanuit mijn afbeeldingen openen. Toets ik meerdere foto's aan met de shift toets dan wordt altijd de eerste foto geopend terwijl ik graag enkele foto's tegelijk op mijn werkblad wil hebben.

Wie kan mij vertellen wat ik verkeerd doe?

Bij voorbaat dank.

Reacties

RiViS schreef op 19.11.2010 om 11:55 uur

Probeer het eens via Bestand/Openen, selecteer de foto's (met de shift en/of Ctrl toets) en klik dan op Openen.

 

groet,

Rijk

magix17 schreef op 19.11.2010 om 13:34 uur

Bedankt voor jouw reaktie Rijk. Ik heb het geprobeerd dmv van de shift en of ctrl. toets maar de eerste foto komt alleen maar op het werkblad terecht. De volgende stap, om delen vanuit een foto op een andere foto te zetten kan ik nu niet uitvoeren. Heb je zelf ook het programma voor eventueel nog andere tips?

 

gr.Ina

RiViS schreef op 19.11.2010 om 23:15 uur

Hallo Ina,

Ik heb zelf Foto Premium en daarin zit het programma Xtreme Photo Designer 7, ik ga er van uit dat dit net zo werkt als jouw programma.

Als ik via Bestand/Openen een aantal foto's selecteer dan zie je eerst die bestanden verschijnen in de balk naast Bestandsnaam. Klik ik daarna op Openen dan verschijnen de foto's onderaan als grote thumbnails. De eerste foto verschijnt groot op het werkblad. Door onderaan op de foto's te klikken kun je snel schakelen van de ene naar de andere. Ook kun je delen van de ene foto selecteren (selecteer het deel en type Ctrl C) en op de andere plakken (klik op de gewenste plaats en type Ctrl V). Zorg wel dat links de gereedschapbalk zichtbaar is, zodat je selecties kunt maken.

 

groet,

Rijk

magix17 schreef op 20.11.2010 om 16:02 uur

Hoi Rijk,

 

Zoals jij de opening van foto's beschrijft komt me bekend voor van mijn programma foto's op cd en dvd, met foto premium en xtreme photo werkt dat op dezelfde manier dus. Bij photo en graphic designer 6 is dat niet het geval (helaas).Hier is geen balk onder het werkblad van waaruit je de foto's naar boven kunt slepen.

Door van alles uit te proberen lukt het me uiteindelijk door foto's te kopieeren en te plakken op het werkblad. Deze methode is wel heel omslachtig.

Nogmaals bedankt voor de moeite om me te helpen.

 

gr. Ina