Meeluisteren tijdens record in MCL

Erik-EBZ schreef op 30.12.2009 om 19:08 uur
Weet iemand op welke manier het mogelijk is om tijdens het opnemen van een plaat of cassette in Music Cleaning Lab GELIJK mee te luisteren ?
De platenspeler en/of cassettedeck wordt of aangesloten via USB of via mengpanee / voorversterker op de line ingang van de PC. Bij beide methodes gaat het opnemen prima maar is geen gelijktijdige meesluiteren mogelijk. Vooral als niet alles van een plaat of cassette opgenomen moet worden of tijdens een demonstratie is het meeluisteren een must.

Concreet, welke instellingen in MCL, Windows en / of kabels / hardware is er nodig voor de oplossing van dit vraagstuk ?

Reacties

RiViS schreef op 02.01.2010 om 13:14 uur
Hallo Erik,
Hoewel ik zelf geen ervaring heb met het opnemen vanaf een platenspeler in MCL, doe ik toch een gooi:
Als je de platenspeler op de line ingang van je PC aansluit dan moet de plaat hoorbaar zijn als je de juiste ingang open zet via de Windows Volumeregeling.
Open de Volumeregeling (dubbelklik op LS icoontje rechts onderaan op de taakbalk). Je ziet daar alle volumregelaars staan, experimenteer even of de juiste openstaat. Bij jou misschien de Lijningang (maar bij mij moet ik bv zorgen dat Wave geopend is).

groet,
Rijk