mediapool werkt niet meer + preload proces loopt

Sabine-Debel schreef op 14.11.2020 om 19:40 uur

Beste,

probleem 1

Ik weet niet wat er verkeerd gelopen is, maar mijn mediapool kan ik niet meer bedienen. Als ik op effecten, sjablonen, audio of store klik met mijn muis, zie ik het betreffende scherm gedurende 1 seconde en dan springt het schermpje eronder telkens opnieuw naar import. Ik heb al op F9 gedrukt, toch blijft het programma terugspringen naar import. Ik kon dus wel nog mijn film knippen en plakken en zo meer, maar geen effecten, sjablonen of wat dan ook erop zetten. Ik heb dit zelf proberen op te lossen door te zoeken op dit forum en ik dacht dat te kunnen oplossen met: bestand, instellingen, programma-instellingen terugzetten op standaardwaarden... maar nu heb ik nog een veel groter probleem...

probleem 2

Mijn film kan niet meer worden afgespeeld. Ik hoor enkel wat gehakkel en de balk onderaan preloading loopt... Verder niets meer...

Enkel de foto's die ik in de film stak zie ik nog, voor de rest zie ik enkel gele, blauwe en groene vlakken in mijn project.

Als ik een nieuw project wil beginnen, dan geeft hij hetzelfde probleem... Ik kan dus niets meer doen.

Had beter direct hulp gevraagd...

Help !

Groetjes Sabine

Reacties

Sabine-Debel schreef op 14.11.2020 om 19:45 uur

Goed nieuws: Het eerste probleem van de mediapool is wel opgelost met de fabrieksinstellingen terug te zetten. maar jammer genoeg kan ik nu al de rest niet meer...

Sabine-Debel schreef op 14.11.2020 om 19:58 uur

Dit heb ik dus nog, maar met slecht geluid (wat gehakkel)

Sabine-Debel schreef op 14.11.2020 om 19:59 uur

en onderaan een balk met preload...

Bol schreef op 14.11.2020 om 20:02 uur

Hallo Sabine,

Wat u zou kunnen proberen is om het INI bestand te verwijderen. Het kan zijn dat dit corrupt is geworden. Bij het opstarten van VDL wordt deze weer automatisch aangemaakt.

Als dit niet het gewenste resultaat oplevert, dan kan het ook zijn, dat uw MVP-projectbestand corrupt is geworden.

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Sabine-Debel schreef op 14.11.2020 om 20:08 uur

Dag rob,

Waar kan ik dat INI bestand precies vinden, want ik zie dit niet zo goed op uw foto.

groetjes Sabine

Sabine-Debel schreef op 14.11.2020 om 20:25 uur

Dag Rob,

Ik heb volgende zaken gevonden op mijn PC.

Wat mag ik verwijderen ?

Groetjes Sabine

Sabine-Debel schreef op 14.11.2020 om 20:39 uur

Rob,

Ongelooflijk bedankt. Ik heb alles terug. Was waarschijnlijk omdat er een USB-stick in mijn PC zat. Ik heb eveneens bij bestand, programma-instellingen het vinkje hardwareversnelling bij weergave terug uitgevinkt.

Mijn hart stond even stil... maar hopelijk is alles nu opgelost. Mijn mediapool werkt ook weer normaal.

Dikke merci en nog een prettige avond

Groetjes Sabine

Bol schreef op 14.11.2020 om 20:40 uur

Hallo Sabine,

Verwijder alleen het bovenstaande INI bestand en laat de andere INI bestanden maar gewoon staan. Deze INI bestanden zijn voor zover ik het nu kan beoordelen van eerdere verwijderde VLD programma's.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Sabine-Debel schreef op 14.11.2020 om 20:45 uur

Dag Rob,

Ik heb de USB eruit gehaald en als ik de bovenste 2 'INI's' wou verwijderen, kreeg ik de melding dat hij ze niet meer vond. Waarschijnlijk doordat de stick weg was.

Het belangrijkste is dat het programma opnieuw werkt. Heb dus opnieuw iets bijgeleerd. Dank u wel om mij te helpen op een zaterdagavond.

Groetjes Sabine

Bol schreef op 14.11.2020 om 20:46 uur

Hallo Sabine,

Fijn om te lezen, dat uw probleem is opgelost. Bij het terugzetten van VDL 2021 op de standaardwaarden en / of het INI bestand verwijderd, wordt wederom het vinkje teruggezet bij: "hardwareversnelling bij de weergave, indien mogelijk".

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 14.11.2020, 20:47, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 14.11.2020 om 20:54 uur

Hallo Sabine,

De verklaring is heel eenvoudig voor het niet vinden van de bestanden. Als u het INI bestand verwijdert, dan worden ook de verwijzingen naar bestanden c.q. USB aansluiting verbroken. U kunt dit eenvoudig oplossen, door de USB-stick weer in een USB poort te plaatsen en dan vandaar weer opnieuw in te laten lezen.

Fijn weekend, Rob

PS. ik heb u het met alle plezier geholpen

Laatst gewijzigd door Bol op 14.11.2020, 21:28, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-