Marker-problem (yellow bar)

jan99 schreef op 26.09.2022 om 17:14 uur

Hi,

sinds kort een nieuw probleem met mijn MMPremium 2021 (versie 30.04.44 - Windows 8.1). De Marker-aanduiding (gele balk in de arranger) gaf wel vaker problemen. Aanpassen van 'Weergave'> 'standaardlayout' loste het probleem steeds op.
Nu niet meer: de marker-balk blijft een 'vlekje' aan de linkerkant, en ook objecten zijn niet meer met de cursor te selecteren (om te splitsen bv). Hoe krijg ik de gele balk en eigenlijk de hele arranger weer normaal? (ik probeer wat screenshots bij te sluiten)

Reacties

SP. schreef op 26.09.2022 om 17:49 uur

@jan99 U kunt overschakelen naar een andere weergave met het vergrootglaspictogram, dat zich rechtsonder in het arrangergebied bevindt.  Dat zou de gele balk moeten resetten.

jan99 schreef op 26.09.2022 om 19:38 uur

Beste SP....op zich werkte het: de eindmarker kwam na reset via het vergrootglaspictpogram weer in beeld, aan het eind, waar hij hoorde.
Maar wat echt hielp was "weergave> arranger>loopgedeelte benadrukken" weer inschakelen...toen was de gele balk subiet weer terug, en ook de muisaanwijzer deed weer wat-ie moest doen. Zie screenshot. Tnx anyway!
(Misschien hebben beide oplossingen elkaar wel 'geholpen', m.a.w was eerst de reset nodig, en werkte 'loopgedeelte benadrukken' pas daarna weer goed?)