Magix ziet Sony MiniDV camera niet meet (Firewire)

Filip-Callens schreef op 04.02.2022 om 16:00 uur

Het opnemen ging initieel redelijk goed via (Firewire 400 naar Thunderbolt) maar nu ziet Magix mijn Sony MiniDV camera niet meer. Heeft iemand een tip?

Ik gebruik een HP Elitebook G840 i7 uit 2021met Windows 11

Mogelijk komt het door games die mijn zoon recent geïnstalleerd heeft..conflict?

Reacties

mi-bo schreef op 04.02.2022 om 17:17 uur

@Filip-Callens

Beste Filips

Welkom op MAGIX Multimedia Forum,

Niet wetend met welke versie van MVDL U werkt

Waarom exporteert U niet rechtstreeks de beelden van de camera via Fire-Wire naar MVDL.

Het is ook mogelijk dat Windows 11 de boosdoener is

een aanvuller van MAGIX Support

"Als u nog steeds problemen hebt met sommige functies, kunnen de volgende korte tips u misschien helpen:

Voer alle open Windows-updates uit en/of sluit de Microsoft Installer.

Installeer de nieuwste grafische kaart drivers handmatig. Ga hiervoor naar de website van de fabrikant van uw grafische kaart, download de nieuwste stuurprogramma's en installeer ze.

Voltooi uw projecten voordat u een update uitvoert, aangezien er in sommige gevallen gegevensverlies kan optreden."

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Filip-Callens schreef op 04.02.2022 om 17:32 uur

Beste Michael,

Hartelijk dank voor uw reactie! Wat betekent MVDL? Ik gebruik "Magix Red Uw Video's voor Windows 8 t/m 10". Het zou dus goed kunnen dat het aan Windows 11 ligt en of dat de fout is ingetreden na Windows updates. Inmiddels heb ik de Magix software verwijderd (en de spellen van mijn zoon) en Magix opnieuw geïnstalleerd maar helaas zonder resultaat. Windows is volledig geüpdatete. Ik zal nog kijken of ik de grafische kaart kan updaten. Tevens ga ik het ook eens op een Windows 10 PC proberen. Wordt vervolgd.

Dank & Groet,

Filip

 

 

mi-bo schreef op 04.02.2022 om 17:47 uur

@Filip-Callens

Beste Filip.

Dank voor Uw Feedback,

MVDL betekend MAGIX Video Deluxe

MAGIX Red Uw Video (RUV ) 2022 zal wel onder Windows 11 draaien, , de andere versies zullen zeker niet onder Windows 11 werken

Sc6

M.vr.gr

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m betere info

Filip-Callens schreef op 04.02.2022 om 19:44 uur

Hallo Michael,

Ik heb inmiddels alle drivers van mijn laptop ge-update en ook de bios. Ik gebruik dus RUV maar hoewel twee weken geleden gekocht is het niet de 2022 versie en daarmee dus niet W11 compatible. Biedt Magix update mogelijkheden naar W11?
Probleem blijft dat de camera niet zichtbaar is (foto):

Vr. Groet,

Filip

mi-bo schreef op 04.02.2022 om 19:54 uur

@Filip-Callens

Beste Filip.

Dank voor uw feedback.

De Png is van MAGIX Video Easy 7 de laatste nieuwe versie.

Hrt is nog niet officieel vrij gegeven door MAGIX, maar zou moeten werken onder Windows 11.

Maar dan wel rechtstreeks van camera via Fire-wire naar MVE 7

Sc6

M.vr.gr

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m met meer info

Bol schreef op 04.02.2022 om 22:48 uur

@Filip-Callens

Hallo Filip,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers. 
Op dit forum helpen forumleden elkander, maar het staat wel geheel los van Magix Support.

Kan het zijn dat u deze adapter gebruikt?

Kijk eens bij apparaatbeheer of deze nog goed is geïnstalleerd. Geen uitroepteken of vraagteken?

Kijk tevens ook eens of u camera toegang hebt tot uw camera heeft.

Met vriendelijk groet, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Laatst gewijzigd door Bol op 04.02.2022, 23:31, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 05.02.2022 om 09:07 uur

@Filip-Callens

Beste Filip.

U heeft toch niet toen de camera aanstond en de fire-wire kabel al in de Hp zat toen aangesloten mrt de camera, dan zou het mogelijk kunnen zijn dat de chip in de camera is opgeblazen.(laten we dat niet hopen)

Afspelen gaat gewoon, maar dan is alleen nog maar een mogelijkheid contact te maken via RGB(analoog)net zoals het naar de Tv wordt afgespeeld.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Filip-Callens schreef op 08.02.2022 om 18:30 uur

Hi Michael,

Ik heb het met een andere (Samsung) camera geprobeerd en nu werkt het weer! Toch een issue met de Sony camera. Dank voor de hulp & groet, Filip

mi-bo schreef op 08.02.2022 om 19:32 uur

@Filip-Callens

 

Beste Filip.

Dank voor Uw Feedback,

Dit is een positief bericht, dat het digitaliseren wel met een Samsung camera wel goed gaat, en dit op het Forum heeft gezet, nu weten we gelijk dat RUV2022 onder Windows11 werkt.

Nu maar hopen dat de chip van de Sony niet is opgeblazen, kan er wel gewoon afgespeeld worden via de viewer (beeld)??

Veel plezier met het digitaliseren van Uw dierbare beelden.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael