magix video editor pro plus 2014 springt terug naar het begin

niekstarfish schreef op 26.07.2014 om 20:47 uur

hi, ik ben een kneus op het gebied van editen, dus ik probeer de situatie zo goed mogelijk te beschrijven. je hebt 2 oranje verticale lijnen: eentje met een driehoek erboven die aangeeft waar je gaat beginnen met afspelen, en eentje zonder driehoek die naar rechts beweegt en zo aanngeeft wat er afgespeeld wordt.

Ik vond het al irritant dat als ik de oranje lijn met driehoek ergens neerzette en even op play drukte en dan weer op pauze, dat hij niet op de plek komt te staan waar ik hem heb stop gezet. Dat leek mij veel logischer, aangezien we al de 'set range' knop hebben. Maar het echte probleem is als volgt:

Ik heb iets aangeklikt (denk ik), waardoor nu, als ik op play/pauze druk, hij weer helemaal naar het begin springt en hem vanaf daar gaat afspelen. Het beeld valt hierbij vaak weg en ook kan ik niet meer met de 'set range' werken.

Wie weet hoe ik dit op kan lossen?

Reacties

RiViS schreef op 27.07.2014 om 13:52 uur

Dag Niek,

Het programma dat je noemt lijkt mij de engelstalige versie van Video deLuxe. Die heb ik niet, dus het antwoord is gebaseerd op Video deLuxe, je moet dan maar zelf de vertaling maken naar de begrippen in jouw versie.

Eerstens kun je proberen de programma-instellingen terug te zetten naar de standaard waarden. Dat gaat via Bestand/ Instellingen/ ...

Dan nog zal de afspeelmarker bij het stoppen terugspringen naar de oorspronkelijke positie. Als je wilt dat hij blijft staan waar hij was, dan kun je dat instellen via Programma-instellingen (sneltoets Y). Kies het tabblad Weergave, rechts onder Arranger vink je aan: "Spatiebalk stopt op de actuele afspeelpositie".

groet,

Rijk