Magix video deluxe plus v.20.0.1.73

Eric-Tnnissen schreef op 03.02.2021 om 10:05 uur

Goedemorgen,

Ik heb een film (55 minuten) gemaakt van foto's en korte video fragmenten.

Nu wil ik de film exporteren naar een mp4 bestand.

Ik heb de mp4 encoder gekocht en geactiveerd.

De export stopt bij ongeveer 15 minuten.

De laptop heeft een werkgeheugen van 16gb, grafische kaart AMD Radeon (TM) graphics.

Processor: AMD Ryzen 7 4700U with Radeon Graphics 2.00 GHz en windows 10 home.

Kan mij iemand een advies geven hoe ik de film toch in zijn geheel geexporteerd krijg?

Bij voorbaat hartelijke dank.

Met vriendelijke groet, Eric

Reacties

mi-bo schreef op 03.02.2021 om 10:22 uur

@Eric-Tnnissen

Beste Eric,

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

"Nu wil ik de film exporteren naar een mp4 bestand. " is dit naar bv een usb stick.

Is deze wel geformatteerd, staat de usb stick niet nog op Fat 32

Als U de USB stick formatteer naar NTFS is het probleem verholpen

Blijf gezond

M.vr.gr.

Michael

Eric-Tnnissen schreef op 03.02.2021 om 10:35 uur

Dank je wel Michael.

Maar ik wil de mp4 file gewoon naar mijn ssd interne schijft wegschrijven.

Dus alles binnen de laptop zelf.

Snap het gewoon even niet waarom magix stopt met de export.

Groet, Eric

Kees-Haremaker schreef op 03.02.2021 om 10:50 uur

Hallo Eric, zie het plaatje zit er een blauwe lijn boven het eerste spoor zet dan het vinkje uit zie de pijl bij het tweede plaatje

je kunt ook op het knopje drukken zie pijl hieronder dan gaat de blauwe lijn uit.

Mvg Kees

mi-bo schreef op 03.02.2021 om 10:59 uur

@Eric-Tnnissen

Beste Eric,

Dank voor Uw Feedback.

Misschien een optie:

Het project opslaan via " bestand, opslaan in "( Shift+S )in een daarvoor aangemaakte map, daarna weer op de tijdlijn zetten en dan exporteren.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Eric-Tnnissen schreef op 03.02.2021 om 11:06 uur

Dank je wel Michael en Kees,

Ik ga het proberen welke optie werkt.

Groet, Eric

Bol schreef op 03.02.2021 om 14:25 uur

@Eric-Tnnissen

Hallo Erik,

Een vraagje, als uw film (55 minuten) na 15 minuten is gestopt, hebt u dan wel een MP4 bestand op uw laptop staan, die u kunt afspelen? Als dat zo is, dan is uw export geslaagd. Dan kan het zomaar zijn, dat @Kees-Haremaker (Kees) gelijk hebt en dat er bij u een vinkje staat bij: "alleen het gemarkeerde gedeelte exporteren". Haal het vinkje weg en uw probleem is waarschijnlijk opgelost.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 03.02.2021, 14:26, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Eric-Tnnissen schreef op 03.02.2021 om 20:40 uur

Goedenavond heren,

Hartelijke dank voor het meedenken en de tips. Helaas de tips werken niet.

Nu stopt export van de film rond de 20 minuten. Kan het stukje wat geëxporteerd is wel afspelen.

Denk dat het aan mijn laptop ligt.

Spiksplinter nieuwe laptop, software gekocht en het werkt helaas niet.

Het is niet anders.

Of jullie moeten nog een tip hebben. Ik hoop het.

Groet, Eric

Bol schreef op 03.02.2021 om 22:14 uur

@Eric-Tnnissen

Hallo Eric,

Het lijk mij onwaarschijnlijk, dat er iets mis is met uw spiksplinternieuwe laptop. Ik heb zelf het vermoeden, dat u twee films hebt aangemaakt op twee tabbladen.

• 1e tabblad een film van ca. 20 min.
  • 2e tabblad een film van ca. 35 min

Het geactiveerde filmblad bv. film 1 wordt dan geëxporteerd. U moet dan alsnog bv. film 2 activeren en deze dan ook exporteren. Het eindresultaat is dat u twee filmbestanden krijgt.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Eric-Tnnissen schreef op 04.02.2021 om 09:37 uur

Goedemorgen heren,

Van alles geprobeerd, maar helaas het programma stopt met exporteren.

Als laatste optie heb ik 4 mp4 filmpjes achter elkaar gezet in een nieuw project.

Het is 1 project van ongeveer 40 minuten en toch stopt het programma rond de 20 minuten

met exporteren.

Tijdens het export proces doe ik verder niets met de laptop. Alleen exporteren.

Ik heb géén idee wat ik fout doe.

Groet Eric

Bol schreef op 04.02.2021 om 10:03 uur

@Eric-Tnnissen

Hallo Eric,

U hebt nu de 4 mp4 filmpjes achterelkaar op de tijdlijn gezet en toch stopt het rond 20 minuten. Ik zie nog steeds een blauwe markeerlijn staan. Haal deze is in zijn geheel weg.

• klik met de rechtermuis op
  • klik op: Reset het gemarkeerde gedeelte
  • Probeer het nu nog eens.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 04.02.2021, 10:18, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Kees-Haremaker schreef op 04.02.2021 om 13:04 uur

Hallo Eric heeft de ssd schijf wel voldoende capaciteit het is beter om het op een USB stikje te zetten wel eerst formatteren op NTFS
Mvg Kees

Eric-Tnnissen schreef op 05.02.2021 om 10:13 uur

Goedemorgen heren,

Van alles geprobeerd (montage, mp4 compilatie) en het werkt nu. Super toppie.

Mijn excuses dat ik niet meteen alle tips goed toegepast en gecontroleerd heb.

Hartelijke dank voor het meedenken en de tips.

Allemaal een mooi weekend.

Groet, Eric

Bol schreef op 05.02.2021 om 10:45 uur

@Eric-Tnnissen

Hallo Eric,

Als moderator / forumlid ben ik zeer benieuwd, wat voor u de uiteindelijke juiste oplossing is / was. Kunt hiervan een kleine omschrijving geven op het forum, zodat andere forumleden met een gelijksoortige probleem hier ook wat aan kunnen hebben.

Alvast bedankt voor uw medewerking.

Groet, Rob

PC -1-

PC -2-

Eric-Tnnissen schreef op 08.02.2021 om 11:37 uur

Goedemorgen Rob,

Hierbij de oplossing die ik nu gebruik.

Toen het commando "Reset het gemarkeerde gedeelte" uitgevoerd en toen ging het goed.

De optie "bestand, opslaan in "( Shift+S )" heb ik ook toegepast, dat werkt ook goed.

De usb optie heb ik niet geprobeerd.

Ik heb wel nog een vrij eenvoudige laptopkoeler onder mijn laptop gezet had namelijk

het idee dat de laptop van onder toch redelijk warm werd.

Ik weet niet of dit misschien ook een positieve bijdrage heeft aan het exporteren van een groot bestand.

Ik heb het programma nog niet zo lang dus niet goed opgelet met de instellingen of correcties.

Het had dus toch te maken met het feit dat ik 2 filmpjes actief had.

Nogmaals hartelijke dank allemaal voor het meedenken.

Rob is deze uitleg zo voldoende voor jou?

Groet, Eric

Bise schreef op 08.02.2021 om 12:50 uur

Beste Erik,

Een vriend van mij had ook last van een behoorlijke warme laptop. Hij kreeg het advies om de stofzuiger op uitlaatpoorten te zetten en even goed stofzuigen. Het hielp fantastisch het werd stukken minder warm.

Succes met je hobby,

Cees

Kees-Haremaker schreef op 08.02.2021 om 13:03 uur

Hallo Eric ik vind dat een ssd schijf die ook het windows besturings programma herbergt en zich binnen de behuizing van je laptop bevind, het toch beter is een externe HD aan te schaffen en alle projecten die je maakt daarop te zetten.
Het is dan ook raadzaam om voor ieder apart project ook aparte mappen aan te maken
b.v. een project (het geheel van bestanden behorende bij een montage project)
op een externe HD en dan de volgende mappen daarop te maken.
B.v. schijf D dan met de verkenner daar een map aanmaken wat de naam krijgt van jou project
b.v. corona belevenissen, dan daarin als submappen aanmaken b.v. EXPORT ook nuttig is als je van plan bent een DVD van je project te maken een submap genaamd DVD bestanden aan te maken.
Zo heeft het programma minder moeite alle bestanden te vinden die het nodig heeft om te werken.
Deze mappen kan je binnen VDL benoemen door m.b.v. de toets 'Y' en dan in het menu het tabblad MAP de bij het project behorende map of submap aan te wijzen.
zie plaatje's

Mvg Kees

Bol schreef op 08.02.2021 om 15:42 uur

@Eric-Tnnissen

Hallo Eric,

Bedankt 👍 voor uw terugkoppeling.

Door het gemarkeerde gedeelte weg te halen en / of door het vinkje weg te halen bij Alleen het gemarkeerd gedeelte exporteren  hiermee was uw probleem opgelost.

U kunt wel meerdere filmtabs aanmaken, dan moet u bij export elk filmtabs wel apart exporteren.

Het kan voorkomen een Laptop aan de onderkant warm aanvoelt, zeker als u hem op de schoot hebt of plat op bed en / of tafel hebt liggen. Zie eens: mijn laptop wordt te heet, wat nu?

Groet, Rob

PC -1-

PC -2-