Magix Video Deluxe 2022 Premium stabiel ?

Jongeling schreef op 10.03.2022 om 12:52 uur

Na jaren met volle tevredenheid gewerkt te hebben met Magix Video Pro X7,

had ik het idee opgevat om de hobby weer op te starten, en nu te kiezen voor Magix Video DeLuxe Plus/Premium,

de proefversie gedownload, en daarvan vallen gelijk al een paar dingen op; overgangen werken niet, of reageren niet,

verder opgezocht op het internet en YouTube zie ik dat er heel veel problemen zijn met de 2022 versie,

vooral Export en renderen, of het branden op Blu Ray schijnt niet mogelijk te zijn ?

en dat een aantal mensen zelfs alweer is teruggekeerd naar de vorige versie, die wel aardig stabiel schijnt te zijn.

Mijn vraag nu op het Forum; zijn er mensen waar dit nieuwe programma wel naar tevredenheid werkt ?

Vriendelijke groeten

Frank.

Reacties

mi-bo schreef op 10.03.2022 om 13:24 uur

@Jongeling

Welkom Jongeling als MAGIX gebruiker op het MAGIX gebruikers Forum.

U schrijft naar tevredenheid te hebben gewerkt met MVPX 7 volledige versie.

En nu schrijft U over een trial versie van MVDL 2022.

Een trialversie heeft beperkingen, mits U een 30 dagen versie neemt met serienummer, dan werkt het geheel anders.

Sc6

Vriendelijke groet

Michael

Bol schreef op 10.03.2022 om 13:35 uur

Hallo @Jongeling,

Welkom op het forum door en voor Magix gebruikers. 
Op dit forum helpen forumleden elkander, maar het staat wel geheel los van Magix Support.

Voordat ik u van een goed antwoord kan geven op uw vraag, kunt u opgeven wat de configuratie van uw PC / Laptop is?

Denk hierbij aan:

  • Onder welk Windowsversie werkt u
  • Hoeveel werkgeheugen RAM
  • Wat is uw videokaart

Als u nog onder Windows 7 | 8 | 8.1 werkt, dan kan het zijn dat bepaalde overgangen niet werken of reageren niet correct.

Zelf heb ik nog geen enkel probleem ondervonden wat betreft Export en Renderen. Ook heb ik geen problemen ondervonden bij het branden van DVD's of Blu Ray's

Met vriendelijke groet, Rob

Diverse keren gewijzigd i.v.m. correcties

Laatst gewijzigd door Bol op 10.03.2022, 13:52, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Jongeling schreef op 10.03.2022 om 23:41 uur

Dank voor het antwoorden, heb zelf al een iets oudere computer, die eerdaags wordt vervangen door een meer up to date computer (nu een Intel i5 Quad core 2,67 Ghz, 8 GB RAM en AMD Radeon 5700).

Heb zelf verschillende software programmas gedownload om te zien hoe alles werkt (Adobe premiere, BlackMagic, Vegas Pro, MVDL 2022 en Magix Movie Studio 18 Platinum)

Bij de vergelijking tussen beide Magix programmas viel het me op dat bij Movie Studio 18 Platinum alles werkte en zelfs het programma soepel verloopt, bij MVDL 2022 werkt geen een overgang, tijd bij beelden werd niet goed weergegeven en het programma is al meerdere keren vastgelopen, vind het wel een makkelijk programma om mee te werken, en de gehele layout van het programma is goed overzichtelijk en de prijs is ook OK, dus mijn voorkeur zou hier naar uitgaan, maar omdat het niet helemaal lekker loopt, hier en daar is op het internet gekeken, en daarbij opvallend veel negatieve reacties op MVDL 2022, dus vandaar mij eerste vraag hoe stabiel is dit programma, en laten we er dan vanuit gaan dat het draait op een moderne computer.

Jongeling schreef op 10.03.2022 om 23:48 uur

Ben nog vergeten te vermelden dat dit op een Windows 10 systeem draait, en dat zal bij de nieuwe computer ook zo zij.

Vriendelijke groeten

Frank.

mi-bo schreef op 11.03.2022 om 10:06 uur

@Jongeling

Beste Frank,

Dank voor Uw uitgebreide Feedback.

Het verhaal over dit pakket is uitgekomen nadat VEGAS het consumenten programma had afgestoten, dit was de laatste versie ,( Nu is alleen nog maar te koop.)

gebruikers die MMS18 Platinum hadden gekocht konden beelden die bewerkt waren in o.a. MMS 17.0 Platinum inladen en bewerken.

Kleine kant tekening MTM werkt zeer beperkt in MMS 18 Platinum.

Dat MMS 18 Platinum( Engels) wel goed werkt en MVDL 2022( Nederlands) niet ,is te verklaren MVDL 2022 is heel anders geschreven en vraagt heel veel rekenkracht van de Grafische( video ) kaart, het zelfde probleem zult U hebben als U MMS 2022 Platinum zal in laden.

Voor in de Toekomst, MMS 18 Platinum zal niet onder Windows 11 werken

Succes met het maken van de juiste beslissing door U

Vriendelijke groet

Michael

Bol schreef op 11.03.2022 om 11:38 uur

@Jongeling

Hallo Frank,

Bedankt 👍 voor uw uitgebreide terugkoppeling. Uw PC configuratie voldoet aan de minimale systeemeisen om video's te bewerken met Movie Studio 18 Platinum c.q. Video Deluxe 2021

Voor zover ik het heb kunnen achterhalen zijn Video Deluxe 2021 Plus en Movie Studio 18 Platinum identiek.

  • Movie Studio 18 = Magix Movie Edit Pro 2021 = Magix Video Deluxe
  • Movie Studio 18 Platinum = Magix Movie Edit Pro 2021 Plus = Magix Video Deluxe Plus
  • Movie Studio 18 Suite = Magix Movie Edit Pro 2021 Premium = Magix Video Deluxe Premium

U kunt en mag Video Deluxe 2022 Premium | Plus | Standaard niet vergelijken met Movie Studio 18 Platinum. Daarbij komt nog, dat Video Deluxe 2022 veel meer eisen stelt aan een PC configuratie.

Zie ook eens punt 2 in deze link: Belangrijk nieuws van MAGIX Video World!

Het is inderdaad waar, toen Video Deluxe 2022 (september 2021) op de markt kwam veel bugs bevatten. Deze zijn inmiddels voor een groot deel verholpen c.q. opgelost. Om zelf een goede indruk te krijgen of Video Deluxe 2022 ook op uw PC goed draait, beveel ik u aan om de 30 dagen trailversie te downloaden. Er zijn beperkingen. Zo kunt u maar voor ca.3 minuten exporteren en / of DVD branden. Maar u krijgt zeker een goede indruk wat Video Deluxe 2022 allemaal kan. [Klik hier] om de trailversie te downloaden.

Mocht u nog vragen hebben laat het ons weten of neem via een mailtje contact op met: infoservice@magix.net

Met vriendelijke groet,

Rob (moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Jongeling schreef op 12.03.2022 om 15:43 uur

Beste Michael en Rob, bedankt voor jullie snelle reacties,

heb besloten om Magix VideoDeluxe 2022 Premium te kopen,

heb daarover nog een aantal vragen doorgestuurd naar het infoservice@magix.net,

mocht dit geen antwoord opleveren, dan stuur ik het door naar jullie.

Vriendelijke groeten,

Frank.

mi-bo schreef op 12.03.2022 om 15:52 uur

@Jongeling

Beste Frank.

Dank voor Uw Feedback.

Sinds kort is het ook mogelijk om een Abonnement (maandelijkse betaling momenteel speciale aanbieding €4,99 pm)te nemen, kan op 2 machines worden geïnstalleerd .

Er is wel 1 nadeel het wordt nooit Uw eigendom, maar wel alle updates en extra(maw u blijft up to date) kunt U gebruik van maken, ook de optie content(alleen voor Abonnement houders)met veel extra's

Zie link: https://www.magix.com/nl/sem/video-deluxe-premium/

Sc6

Vriendelijke groet

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m met meer info

 

Bol schreef op 12.03.2022 om 16:08 uur

@Jongeling,

Hallo Frank,

Welk Video Deluxe 2022 pakket u ook aanschaft, ik wens u hiermee veel montage plezier.

Mocht u nog vragen hebben, dan vernemen wij dit wel.

Fijn weekend.

Met vriendelijke groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Jongeling schreef op 12.03.2022 om 21:51 uur

Heb besloten om Magix VideoDeluxe 2022 Premium te bestellen,

aangezien de aanbieding loopt tot 16 maart, heb ik nog kort de tijd voor een paar vragen;

Bij deze software zit ook het pakket NewBlue Total FX, is dit pakket onbeperkt bruikbaar of zit er een limiet aan vast, tot b.v. 1 jaar ?

Op hoeveel computers mag / kan ik het programma MVDL 2022 installeren ?

Wil het programma nu bestellen maar over 4 weken installeren (downloaden) wanneer gaat dan het upload beleid in ? bij de aankoop of wanneer je het installeert ?  

Als ik het programma installeer zitten dan alle updates en patches er dan al in verwerkt, of moet ik die allemaal apart nog installeren ?

 

Alvast bedankt voor het antwoorden !

 

Vriendelijke groeten van

Frank Jongeling

mi-bo schreef op 12.03.2022 om 22:28 uur

@Jongeling

Beste Frank,

Dank voor Uw Feedback.

Fijn te lezen dat U MVDL 2022 Prem gaat bestellen en gebruiken om te monteren

Dit is wat mij bekend is bij New Blue procedure.:

"Account migreren

Elke licentie van staat slechts één gebruiker toe om te gebruiken.

Een gebruiker kan een -licentie echter deactiveren en op een andere computer gebruiken.

Om dit te doen, moet u zich afmelden bij uw account via de App Manager en uw account deactiveren zoals hieronder weergegeven."

Zover mij bekend is, is NewBlue Total FX het zeker voor 2 jaar te gebruiken.

Als het pakket wordt geregistreerd gaat de tijd pas in

is op 2 machines te gebruiken, onder de zelfde emailadres en ww

Alles moet netjes apart worden geinstalleerd

een kleine voorbeeld. hoe installeren werkt,

https://www.magix.info/nl/tutorials/de-juiste-manier-om-sound-forge-audio-studio-16-te-installeren--1292955/

Sc6

Vriendelijke groet

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m met meer info

 

Bol schreef op 12.03.2022 om 23:38 uur

@Jongeling

Hallo Frank,

Hier de antwoorden op uw gestelde vragen.

Vraag -1- ....Bij deze software zit ook het pakket NewBlue Total FX, is dit pakket onbeperkt bruikbaar of zit er een limiet aan vast, tot b.v. 1 jaar?....

Voor zover ik het weet, kunt u NewBlue Total FX onbeperkt gebruiken en is op twee Pc's te gebruiken. Als u het voor 100% zeker wilt weten, dan raad ik u aan om dit via een mailtje op te vragen bij: infoservice@magix.net

Vraag -2- ...Op hoeveel computers mag / kan ik het programma MVDL 2022 installeren?....

U kunt Magix Video Deluxe 2022 op twee Pc's installeren en gebruiken. (Twee licenties).

Vraag -3- .....Als ik het programma installeer zitten dan alle updates en patches er dan al in verwerkt, of moet ik die allemaal apart nog installeren?....

Als u VDL 2022 Premium hebt besteld, dan krijgt u een opdrachtbevestigingsmail toe gemaild met daarin een programma downloadlink en een P3-serienummer. U installeert hiermee VDL 2022 premium. U kunt de laatste updates c.q. patches binnenhalen door te gaan naar: Hulp / Online actualiseren. In dezelfde mail staat ook de installatieprocedures voor NewBlue Total FX.

Als de testversie VDL 2022 reeds op uw PC geïnstalleerd staat, dan hoeft VDL 2022 niet opnieuw te installeren. U start gewoon VDL 2022 op en registreer / activeer VDL 2022 dan met uw emailadres en het verkregen P3-serienummer. Ga dan gelijk naar: Hulp / Online activeren om de laatste update / c.q. patch te downloaden en te installeren.

Vraag -4- .....Wil het programma nu bestellen maar over 4 weken installeren (downloaden) wanneer gaat dan het upload beleid in ? bij de aankoop of wanneer je het installeert?........

De aankoopdatum is bepalend wanneer updateservice (365 dagen) ingaat. U krijg vanaf de aankoopdatum direct het recht op alle uitgebrachte en nog uit te brengen updates c.q. patches te downloaden en te installeren.

Bij Mijn account / Mijn producten kunt u dan zien op welke Pc's VDL 2022 actief geïnstalleerd staan. Ook kunt hier zien tot wanneer de Updateservice datum loopt. Zie hiervoor: Waar kan ik mijn serienummer vinden?

Met vriendelijk groet,

Rob (Moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 12.03.2022, 23:49, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Jongeling schreef op 13.03.2022 om 00:04 uur

Beste Michael en Rob, hartelijk dank voor jullie snelle en uitgebreide reactie,

Magix VideoDeluxe 2022 Premium gaan we bestellen, het zal dan nog wel even duren voordat de nieuwe computer is gearriveerd (vooral grafische kaarten is tegenwoordig een probleem, slecht verkrijgbaar en duur !!!)

en we daar dan het nieuwe programma MVDL 2022 op installeren, maar goed heb er weer zin in om de hobby weer op te pakken, heb trouwens ook nog het software programma Wings Stumpfl Platinum uit Oostenrijk,

dat wat betreft werking erg op Magix lijkt, alleen dan met veel minder effekten en overgangen, maar de layout van het programma is daarin tegen wel erg mooi.

Vriendelijke groeten,

Frank.

mi-bo schreef op 13.03.2022 om 08:38 uur

@Jongeling

Beste Frank.

U heeft 2 geheel verschillende reacties gekregen, doe hier Uw voordeel mee.

Voor in de toekomst veel montage plezier met het mooie MAGIX product MVDL 2022 Prem.

Vriendelijke groet

Michael