Magix Fotostory deluxe 2018 problemen na laatste update

voyageur schreef op 10.01.2018 om 09:42 uur

Hallo,

Het is altijd mooi meegenomen als een programma een update krijgt. Maar telkens weer houd ik mijn hart vast want het is al zo dikwijls gebleken dat er iets verkeerd loopt of iets dat men veel gebruikt gewoon weg is

Na de laatste update van december 2017 zijn er heel wat problemen die in voorlaatste update waren opgelost met Zoomeffecten zonder zwarte randen. Welnu er zijn nu opnieuw zoomeffecten met zwarte randen. Of zie ik iets over het hoofd? Weet iemand daar meer over hoe dit kan opgelost worden?

 

Presets in weergave en animatie

Zoom rechts = ok

Zoom links zwarte band rechts

Zoom boven zwarte band onderaan

Zoom naar beneden zwarte band bovenaan

Uitzomen vanuit centrum zwarte banden

Voordien met standaardformaateffecten was dit OK, nu is uitzomen niet meer mogelijk zonder randen. Ook in deze standaardeffecten kon men probleemloos met mooie zoomeffecten zowel naar links als rechts en van onder naar boven gezoomd worden zonder vervelende randen

Dan zijn er in de onderliggende menu’s op de tijdlijn en storyboard als men klikt op een fotobestand sommige zaken verdwenen. Of vind ik die ergens anders?

Vervreemding

Sjablonen = lege map. Sjablonen zijn verdwenen -zie fig 1 hieronder

Vormgeving

Vormgeving/stijlen = lege map. Stijlen zijn verdwenen –zie fig 2 hieronder

Vormgeving standaardformaateffecten zijn gewoon verdwenen -zie fig 3 en zie ook fig 4 zoals zij vroeger in de map stonden

 

Reacties

Bol schreef op 11.01.2018 om 18:39 uur

Hallo Voyageur,

Ik kan, via het pop-up menu de vervreemding / vormgeving, ook niet benaderen. Volgens mij, hebben de programmeurs van Magix hier vergeten een link naar de mediapool te maken. Bewust of onbewust.

Totdat hiervoor een patch wordt uit gebracht, zou je het volgende kunnen doen, om de door u genoemde Sjablonen / stijlen / standaardformaateffecten toch te kunnen gebruiken.

  1. zet een vinkje bij beeld/verborgen items
  2. start Photostory op
  3. klik op de vier vierkantjes
  4. klik op computer
  5. ga naar: C:\ProgramData\MAGIX\Photostory Deluxe\2018
  6. klik met de rechtermuisknop op VideoEffects
  7. kies nu Map als koppeling
  8. nu wordt er een koppeling geplaats in de linker kolom
  9. sluit Photostory af
  10. haal het vinkje weg bij beeld/verborgen items.
  11. start Photostory op
  12. klik op de koppeling VideoEffects
  13. open bv. de map staande foto's FX
  14. Om de linker kolom weer zichtbaar te maken, klik dan op het driehoekje/rondje en dan op de vier vierkantjes

Zijn er nog vragen, dan kunt u ze, via dit forum, aan mij stellen

Succes,

Bol

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

voyageur schreef op 11.01.2018 om 21:38 uur

Dag Bol,

Fantastisch.

Is gelukt net zoals jij het hebt uitgelegd. Nu kan ik terug gebruik maken van deze effecten.

Warme groet,

Voyageur

mi-bo schreef op 11.01.2018 om 21:49 uur

Voyageur,

nog een kleine aanvulling, heeft u na de laatste download update van 18-12-2017, via hulp gratis download geinstalleerd. na die optie werkt wat u nu niet kan vinden

Groeten

Michael

voyageur schreef op 11.01.2018 om 22:05 uur

Ja Michael dat is nochtans gebeurd hoor, maar sommige effecten in de nieuwe structuur zijn blijkbaar door Magix totaal weggelaten. Maar ik ben heel blij dat ik die effecten terug kan gebruiken want sommige zoomeffecten in de presets onder weergave en animatie werken niet meer naar behoren en hebben zwarte randen

Zoom links zwarte band rechts

Zoom boven zwarte band onderaan

Zoom naar beneden zwarte band bovenaan

Uitzomen vanuit centrum zwarte banden

Warme groet

Voyageur

Bol schreef op 11.01.2018 om 23:41 uur

Hallo Voyageur,

Voordat ik antwoorden geef op vragen van forumleden, check ik altijd eerst of ik de laatste update heb en dat de gratis download actueel zijn. Hierbij kan ik u verzekeren dat mijn Photostory 2018 helemaal up-to-date is.

Vandaag, kreeg ik een mailtje van Magix Duitsland, dat er voorlopig op korte termijn geen patch voor Photostory 2018 zal worden uitgebracht. Vandaar mijn uitvoerig antwoord aan u.

Het doet mij deugd om te lezen, dat u met mijn uitleg, uw effecten weer kan toepassen.

Mochten er nog vragen zijn, dan verneem ik dat wel van u.

Groet,

Bol.

PS. Wanneer ik één antwoord heb op: "sommige zoomeffecten in de presets onder weergave en animatie werken niet meer naar behoren en hebben zwarte randen"zal ik u dat laten weten. Bij het reproduceren van dit probleem, moet ik constateren dat ook ik zwarte randen heb.

Laatst gewijzigd door Bol op 11.01.2018, 23:56, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

voyageur schreef op 12.01.2018 om 11:05 uur

Dag Bol

Heel fijn van je voor de aangeboden voorlopige oplossing die effectief werkt. En dank je wel voor de opvolging.

Ook mijn Fotostory 2018 deluxe is up to date en de gratis downloads zijn geïnstalleerd. Ik dacht dat ik alleen was met dit probleem.

Dus zal Magix toch moeten gaan zorgen dat dit opgelost wordt en in het vervolg minder slordig omspringt met zijn updates want ze gaan hun eigen ruiten ingooien. Op termijn gaan mensen afhaken. Als gebruiker heb je daar immers een absoluut recht op, je betaalt er toch voor.

Warme groet,

Voyageur

Bol schreef op 12.01.2018 om 15:12 uur

Hallo Voyageur,

Het doet mij een genoegen, dat ik u voorlopig een tijdelijke oplossing heb kunnen aanreiken.

Vanmorgen heb ik ook mijn andere PC opgestart en up-to-date gemaakt. Ook hier heb ik dezelfde problemen met de presets, die u aangeeft.

  • Zoom links zwarte band rechts
  • Zoom boven zwarte band onderaan
  • Zoom naar beneden zwarte band bovenaan
  • Uitzomen vanuit centrum zwarte banden

Op beide Pc's heb ik uw foutmelding kunnen reproduceren. De zwarte banden waren duidelijk aanwezig. Zie de afbeelding, die ik gemaakt met de preset Uitzoomen vanuit het centrum

Ik heb dezelfde vier presets uitgeprobeerd op beide Pc's, maar dan uit de map staande foto's FX. Deze map staat in C:\ProgramData\MAGIX\Photostory Deluxe\2018\VideoEffects. Ik zie hier geen zwarte banden. Ook hiervan het ik een afbeelding gemaakt.

Zelf vind ik ook, dat Magix Duitsland meer naar hun gebruikers moet luisteren en zeker sneller moet zijn met het uitbrengen van updates, als dat nodig blijk te zijn. Als Magix niet aan deze voorwaarde kan of wil voldoen, dan vrees ik ook, dat op lange termijn Magix gebruikers overstappen naar een ander programma, die wel zijn updates op orde heeft.

Groet,

Bol

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 13.01.2018 om 21:28 uur

Voyageur,

Ik zie dat U in de Storyboard modus werkt is dit bewust, als u in de Tijdlijn modus werkt heeft u meer mogelijkheden.

Om het probleem op te lossen vervelende zwarte randen, activeer de foto dan Shift+ A en het probleem is opgelost.

En misschien staan in deze link ook enkele tips voor U

https://www.magix.info/nl/tutorials/hoe-werkt-de-vernieuwde-magix-fotostory-deluxe-2018--1201090/

groeten

Michael

Bol schreef op 13.01.2018 om 21:48 uur

Hallo Voyageur,

Hierbij moet ik constateren, dat Mi-Bo, uw probleem niet echt begrijpt.

Als u een foto activeer en Shift+A indrukt dan schakelt u tussen één foto van 4:3 naar 16:9 (beeldvullend). Hiermee is uw probleem, zoals bv. uitzoomen vanuit het centrum niet oplost. De enige die uw probleem kan oplossen, zijn de programmeurs van Magix Duitsland.

Groet,

Bol

3x gewijzigd i.v.m. verbeterd antwoord

Laatst gewijzigd door Bol op 13.01.2018, 22:25, in totaal 5 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 13.01.2018 om 22:11 uur

Er is een antwoord gegeven op de vraag,

Zoom rechts = ok

Zoom links zwarte band rechts

Zoom boven zwarte band onderaan

Zoom naar beneden zwarte band bovenaan

Uitzoomen vanuit centrum zwarte banden.

Om 21.28 uur een reactiegegeven, hier wordt niet over "uitzoomen vanuit het centrum "geschreven

Bol schreef op 13.01.2018 om 22:18 uur

Hallo Voyageur,

Preset Uitzoomen vanuit centrum is gelijk aan Uitzoomen vanuit het centrum

Voorlopig geef ik geen antwoorden meer op deze topic.

Groet,

Bol

Laatst gewijzigd door Bol op 13.01.2018, 22:30, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 14.01.2018 om 16:51 uur

Beste Magix gebruikers, Voyageur .

Preset betekent voorinstelling. Magix heeft verschillende presets standaard in weergave & animatie / presets opgenomen, omdat deze door Magix gebruikers veel gebruikt worden.

Verschillende presets zijn, door de programmeurs van Magix, niet goed samengesteld. Ik heb wat gestoeid met de preset Uitzomen vanuit centrum en ben erachter gekomen, dat de keyframes grootte/positie, door de programmeurs niet correct zijn geplaatst.

  1. de zoom is op het begin gezet op 150
  2. de zoom is op het eind gezet op 54 (nu zoomt het te ver door, zodat je zwarte randen krijgt.
  3. Wanneer je op de laatste keyframe (ruitje) gaat staan en de zoom op 100 zet, dan krijg je geen zwarte randen meer

De andere presets zitten wat ingewikkelder in elkaar, maar het gaat hier om het principe.

Groet,

Bol

PS Voyageur, ik heb u dit ook via een PB gestuurd.

4x gewijzigd i.v.m. verbetering van mijn antwoord

Laatst gewijzigd door Bol op 14.01.2018, 17:03, in totaal 4 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 23.01.2018 om 23:15 uur

Voyaguer,

23-01-2018 een download update van 339 Mb .

versie 17.1.2.121

·       Probleemoplossing: ontbrekende contentitems zijn nu weer beschikbaar

·       Probleemoplossing: audiomateriaal kan zonder fouten worden beluisterd

·       Probleemoplossing: inconsistenties in storyboard en tijdlijn opgelost

·       Verbetering: rode markering wordt nu ook weergegeven voor bronmedia

·       Verbetering: meldingen voor de updateservice

vermoedelijk zijn Uw problemen nu opgelost

Groeten

Michael