Magix Fotostory 2016 De Luxe geen geluid bij geïmporteerde video

bert.broeckaert schreef op 10.03.2016 om 10:21 uur

Dag allemaal,

Nieuw op dit forum. Ben net bezig een complexe fotomontage op Magix Fotostory 2016 De Luxe af te ronden. Nu heb ik een video (WMV) geïmporteerd in de montage. Het geluid van die video wordt evenwel niet weergegeven (en ook niet meegenomen als ik de montage naderhand exporteer). Wat kan hieraan worden gedaan? Ik las in eerdere antwoorden bij vergelijkbare vragen met oudere versies dat ik iets moest aanvinken bij de programma-instellingen, maar die aanvinkoptie vind ik nergens.Hartelijk dank voor jullie reactie!  Bert.

Reacties

RiViS schreef op 10.03.2016 om 11:08 uur

Hallo Bert,

Volgens de Hulp functie wordt WMV(HD) ondersteund, misschien zit het daar in, wmv komt nl in verschillende formaten voor met name ook voor de audio container. Je zou kunnen proberen de film eerst om te zetten naar bv mpeg2 of mpeg4. Daar zijn gratis converters voor te downloaden, zoals bv de Freemake Video Converter.

groet,

Rijk

bert.broeckaert schreef op 10.03.2016 om 11:26 uur

Dag Rijk, ik heb de converter geïnstalleerd, de video geconverteerd en dan lukt het wél. Super. Hartelijk dank voor de snelle oplossing! Bert

RiViS schreef op 10.03.2016 om 11:39 uur

Graag gedaan, Bert, fijn dat het is gelukt en bedankt dat je het hier even hebt gemeld, dat kunnen we weer aan onze ervaringen toevoegen, bovendien kunnen anderen er wellicht hun voordeel mee doen.

en eh.. alsnog welkom op magix.info (was ik nog vergeten..)

groet,

Rijk