Magix exe bestanden die op de achtergrond aktief blijven

joschoe42 schreef op 09.09.2013 om 12:55 uur

Ik heb sinds kort Magix Video de Luxe 2013, Music Maker 2013 en Music Studio geinstalleerd. Daarvoor had ik alleen Magix VdL 15 en deze heb ik eerst gedeïnstalleerd.

Daarna valt het mij op dat de bestanden FABS.exe en bgsvcgen.exe op de achtergrond actief blijven, terwijl ik op dat moment nog geen Magix programma heb geopend. E.e.a. is waar te nemen in "Taakbeheer".

Op het internet zie ik dat FABS.exe met Magix Music Maker te maken heeft en dat bgsvcgen.exe met DVD-branden te maken heeft. Van dit laatste programma kan ik niet vinden of het iets met Magix te maken heeft.

Irritant is dat deze programma's ongevraagd syteem-/geheugen capaciteit gebruiken en niet gestopt worden als bijbehorende programma's gestopt zijn !

1) Weet iemand of hier een oplossing voor is ? 

2) Weet iemand of bgsvcgen.exe iets van Magix is ?

Ik gebruik een Desktop met Windows XP. Het geheugen van mijn computer is 2.560 MB (kan niet verder uitgebreid worden).

 

 

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 09.09.2013 om 14:52 uur

Beste,

FABS.exe wordt elke keer, als u een Magix product installeerd of een herstel uitvoer, op je computer gezet. Wat het precies doet kan ik niet met zekerheid zeggen, wel heb ik deze link voor u gevonden.

 http://www.scancircle.com/nl/details/AEEAF69BBBAB522E/B26C9187/processes/28

Ik heb, zolang ik met Magix programma's werkt, geen nadelige gevolgen van ondervonden. Je kan deze wel verwijderen via een programma verwijderen of wijzigen van windows.

Wat betreft bgsvcgen.exe dat staat bij mij niet in de windows taakbeheer / services. wel heb ik op het internet gevonden dat dit een programma onderdeel is van B's Recorder GOLD8 disk burning software.

http://www.pcpitstop.com/libraries/process/i/bgsvcgen.exe.html

succes,

Rob

joschoe42 schreef op 10.09.2013 om 16:01 uur

Bedankt voor de snelle reactie !

FABS.exe (volgens uw link: "FABS - Helping agent for MAGIX media database: Watches filechanges, does automatic backups and configuration stuff".  

FABS.exe levert bij mij ook geen problemen op, maar ik heb er wel problemen mee dat dit programma ongevraagd (zonder dat ik een Magix-programma open) automatisch opgestart wordt en (onnodig) geheugen / capaciteit gebruikt.

Wat bedoelt u met "programma verwijderen of wijzigen van windows" m.a.w. welk programma ? FABS staat niet apart onder "Configuratiescherm" >  "Windows software wijzigen/installeren".

Voormalige gebruiker schreef op 10.09.2013 om 18:26 uur

Bedankt voor de snelle reactie !

FABS.exe (volgens uw link: "FABS - Helping agent for MAGIX media database: Watches filechanges, does automatic backups and configuration stuff".  

FABS.exe levert bij mij ook geen problemen op, maar ik heb er wel problemen mee dat dit programma ongevraagd (zonder dat ik een Magix-programma open) automatisch opgestart wordt en (onnodig) geheugen / capaciteit gebruikt.

Wat bedoelt u met "programma verwijderen of wijzigen van windows" m.a.w. welk programma ? FABS staat niet apart onder "Configuratiescherm" >  "Windows software wijzigen/installeren".

Beste,

Allereerst,  ik weet niet of je Fabs.exe zomaar kan verwijderen. Deze vraag kan je het best stellen aan MAGIX zelf. Stopzetten van FAB.exe is voor uw eigenrekening. Zie:  http://www.file.net/process/fabs.exe.html

Groet

Rob

 

 

 

 

joschoe42 schreef op 10.09.2013 om 18:48 uur

Alhoewel deze rubriek daar niet voor is bedoeld, wil ik toch nog even terugkomen op mijn 2e punt t.w. bgsvcgen.exe (bij mij ook een programma dat op de achtergrond actief blijft). Dit is waarschijnlijk een bestand afkomstig van een Installatie-cd van Panasonic.

Ik vond n.l. bij het zoeken in mijn bestanden op de HD onder Windows\Systeem32  "bgsvcgen.exe" en onder Program Files\Panasonic\PHOTOfunSTUDIO 4.0 HD\HDWTools\BHA "bgsvcctl.dll".

BHA lijkt weer te maken te hebben met B.H.A Corporation een software ontwikkelaar (???) volgens internet van B.H.A B's Recorder GOLD9 BASIC. Waarschijlijk gebruikt Panasonic dus software van deze leverancier (!!??)

Voormalige gebruiker schreef op 10.09.2013 om 23:55 uur

Alhoewel deze rubriek daar niet voor is bedoeld, wil ik toch nog even terugkomen op mijn 2e punt t.w. bgsvcgen.exe (bij mij ook een programma dat op de achtergrond actief blijft). Dit is waarschijnlijk een bestand afkomstig van een Installatie-cd van Panasonic.

Ik vond n.l. bij het zoeken in mijn bestanden op de HD onder Windows\Systeem32  "bgsvcgen.exe" en onder Program Files\Panasonic\PHOTOfunSTUDIO 4.0 HD\HDWTools\BHA "bgsvcctl.dll".

BHA lijkt weer te maken te hebben met B.H.A Corporation een software ontwikkelaar (???) volgens internet van B.H.A B's Recorder GOLD9 BASIC. Waarschijlijk gebruikt Panasonic dus software van deze leverancier (!!??)

Beste,

U heeft inderdaag gelijk dit is niet het juiste forum om deze vraag te stellen. Ik kan uw vraag niet beantwoorden. Ik zou zeggen zoek op het internet naar een forum die een antwoord op deze vragen geeft.

Succes,

Rob