Magix account omzetten

Remko-Tabak schreef op 23.12.2021 om 11:20 uur

Beste,

Het blijkt onmogelijk te zijn om een contract te wijzigen of op te zeggen.

Ik heb al verschillende mail gestuurd naar infoservice@magix.net zoals jullie zelf in de algemene voorwaarden vermelden, maar telkens krijg ik een auto-reply dat ik een ticket moet aanmaken. Wat helemaal niet kan via de link die je toegestuurd krijgt.

Is het nou zo lastig om een fatsoenlijke klantenservice te beheren.

Ik gebruik al vele jaren Magix en heb nu een maand abo video deluxe gekocht om te testen. Dit beviel goed dus wil ik het omzetten naar een vast abonnement van € 2,99 per maand, maar het wordt gewoon onmogelijk gemaakt.

Zo lastig dat ik inmiddels in staat ben alles op te zeggen, als dat überhaupt zou kunnen. Overigens moet een opzegging mogelijk zijn op dezelfde manier zoals aangemeld kan worden volgens Nederlands recht. Daar wordt bepaald niet aangehouden.

Erg frustrerend allemaal!

Reacties

mi-bo schreef op 23.12.2021 om 11:46 uur

@Remko-Tabak

Beste Remko,

Als U een schrijven krijgt om een Ticket aan te maken.

Is dit alleen via deze link mogelijk

https://www.magix.info/nl/support/artikel/hoe-neem-ik-contact-op-met-de-technische-support--1513/

Sc6

Blijf gezond, fijne feestdagen en een Covid-19 ( Omikron) vrij 2022.

M.vr.gr

Michael

mi-bo schreef op 23.12.2021 om 12:29 uur

@Remko-Tabak

Beste Remko.

 

Misschien zie ik het verkeerd ,

Als de proefabonnement is afgelopen stopt het vanzelf, en kunt U zoals U van plan was een volledige abonnement opstarten.

Dan hoeft U daarvoor verder niets te doen

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 23.12.2021 om 12:54 uur

@Remko-Tabak

Hallo Remco,

Welkom op het forum door en voor Magix gebruikers. 
Op dit forum helpen forumleden elkander, maar het staat wel geheel los van Magix Support.

Om te beginnen is dit een forum waar forumleden elkaar helpen met zijn of haar problemen. Wij als moderators c.q. forumleden hebben geen inzage / toegang tot uw persoonlijke gegevens.

Hebt u wel op de juiste manier u mailtje verstuurd naar: infoservice@magix.net met daarin uw klantennummer en dat het om een opzegging c.q. wijziging van uw abonnement gaat. Meestal krijgt u een mailtje terug met een ticketnummer, ik heb het vermoeden, dat het hier is fout gegaan. Magix hebt uw mailtje niet goed kunnen interpreteren.

Wat er precies fout is gegaan bij u, kan ik als moderator helaas niet beoordelen.

Zie deze links:

Succes, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Laatst gewijzigd door Bol op 23.12.2021, 12:58, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 23.12.2021 om 13:17 uur

@Remko-Tabak

Hallo Remco,

.....Ik gebruik al vele jaren Magix en heb nu een maand abo video deluxe gekocht om te testen. Dit beviel goed dus wil ik het omzetten naar een vast abonnement van € 2,99 per maand....

Als ik de bovenstaande zin goed leest, dan hoeft u eigenlijk niets doen. Uw abonnement wordt automatisch met een maand verlengt. Hoe dat met de betalingen zit, daar heb ik als moderator geen zicht op. Maar ik denk, dat deze dan elke maand automatisch wordt afgeschreven van uw rekening, totdat u het abonnement op tijd hebt opgezegd.

met vriendelijke groet, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Diverse keren aangepast i.v.m. correcties

Laatst gewijzigd door Bol op 23.12.2021, 13:19, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Remko-Tabak schreef op 23.12.2021 om 13:21 uur

Dank voor de reacties.

Ik had eerst een testversie, maar daar ik niet goed mee testen omdat ik de codec niet kon gebruiken.

Daarom een maandabo genomen voor € 7,99. Getest + een codec moeten kopen. In de kleine lettertjes staat dat het abonnement automatisch wordt verlengd. Waarschijnlijk opnieuw tegen € 7,99 omdat het geen jaarabonnement is.

Daarom wil ik het omzetten maar dat valt dus niet mee blijkbaar.

Bol schreef op 23.12.2021 om 13:28 uur

@Remko-Tabak

Hallo Remco,

Het klopt helemaal wat u schrijft. Wat u zou kunnen doen, is om i.p.v. een mailtje te sturen naar: infoservice@magix.net dit te doen naar: shop@magix.net  Onder vermelding, van uw klantennummer en dat u dit maand abonnement ad. € 7,99 wilt omzetten naar een Jaar abonnement ad. € 2,99. U zou dan waarschijnlijk voor een jaar tegelijk betalen nl. € 35,88.

Met vriendelijke groet, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 23.12.2021 om 13:51 uur

@Remko-Tabak

Beste Remko.

De test versie is voor 1 maand, dan vervalt deze, vermoedelijk zal U een aanbieding krijgen wat U verder wilt, het heeft een licentie voor 2 apparaten, en houdt er wel rekening mee als jaar voorbij is en U stopt mrt betalen kunt U MVDL niet meer gebruiken.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Remko-Tabak schreef op 23.12.2021 om 14:13 uur

Ik heb inmiddels van alles geprobeerd maar blijf deze reactie krijgen:

Dit is een automatisch aangemaakt bericht.
Uw e-mail kon helaas niet aan de juiste afdeling worden toegewezen.
Meer informatie, en de mogelijkheid een nieuw Ticket aan te maken, vindt u hier:
https://support2.magix.com/customer/nl/node/216613

 

Zelden zoiets klantonvriendelijks meegemaakt.

 

 

mi-bo schreef op 23.12.2021 om 14:34 uur

@Remko-Tabak

Beste Remko

Klik op de optie support aanvragen

En vervolg de opties, dan komt het allemaal goed, wel vandaag doen , anders is er pas een reactie na 26 December.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 23.12.2021 om 16:07 uur

@Remko-Tabak,

Hallo Remco

Voor zover ik het weet, bestaat er geen testversies voor Abonnementsversies. U moet deze, zoals ik al heb laten zien, op de gebruikelijke manier voor het einde van de looptijd opzeggen anders loopt uw abonnement gewoon door.

Zojuist heb ik een mailtje verzonden aan een van mijn contactpersonen bij Magix Duitsland, met de vraag waarom infoservice@magix.net slecht bereikbaar is. Want ik vind het ook maar zeer vreemd, dat u doorgestuurd wordt naar Magix Support. Want deze is alleen voor technische ondersteuning!

Met vriendelijke groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 23.12.2021, 16:10, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Remko-Tabak schreef op 23.12.2021 om 18:15 uur

Dank allen voor de reacties. Na 6 mailtjes heb ik nu ineens wel een ticket nummer gekregen. Hopelijk komt het nu goed.

Bol schreef op 23.12.2021 om 18:35 uur

@Remko-Tabak

Hallo Remko,

Persoonlijk verwacht ik, dat Magix Duitsland op korte termijn met een voor uw passend antwoord komt. Bedankt 👍 voor uw terugkoppeling.

Met vriendelijke groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 23.12.2021, 18:40, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-