Loops beluisteren crashed het programma

Jeroen-Mol schreef op 20.07.2020 om 20:40 uur

Afgelopen week de nieuwe (upgrade) versie MM 29.0.1.16 (64-bit) gekocht en tijdens het voorbeluisteren van loops in een project blijft deze hangen en crashed het programma. Je kan niets opslaan en moet ctrl alt del afsluiten. Zeer irritant. Iemand hier ervaring mee?

Reacties

mi-bo schreef op 20.07.2020 om 22:04 uur

@Jeroen-Mol

Beste Jeroen,

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Graag wil ik mee denken wat voor U een oplossing is:

Zelf heb ik geen ervaring met Uw probleem, het product MMM Prem werkt zonder problemen.

Heeft U wel een 64 Bits Pc/laptop.

Met welk Windows systeem werkt U.

Heeft U MMM opnieuw geïnstalleerd en geregistreerd met serienummer.

M.vr.gr

Michael

 

mi-bo schreef op 20.07.2020 om 22:42 uur

@Jeroen-Mol

Beste Jeroen,

zijn de loops wel gedownload en geïnstalleerd

Sc6

Michael

mi-bo schreef op 20.07.2020 om 23:01 uur

@Jeroen-Mol

Beste Jeroen.

net even een compilatie gemaakt dat het programma gewoon werkt

 wat er dan precies bij U het probleem is kan ik U van hier uit niet vertellen

Sc6

Michael

Bol schreef op 20.07.2020 om 23:22 uur

Hallo Jeroen,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers.

Persoonlijk, heb ik uw probleem (nog) niet kunnen reproduceren. Maar hebt u Music Maker al eens gereset en / of de Soundpools opnieuw ingelezen?

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Jeroen-Mol schreef op 20.07.2020 om 23:36 uur

@Jeroen-Mol

Beste Jeroen,

Heeft U wel een 64 Bits Pc/laptop. Met welk Windows systeem werkt U. Heeft U MMM opnieuw geïnstalleerd en geregistreerd met serienummer.

M.vr.gr. Michael

Ik werk met Windows 10 64 bit en heb de upgrade gekocht, geinstalleerd en volgens instructies geregistreerd.

Jeroen-Mol schreef op 20.07.2020 om 23:41 uur

Persoonlijk, heb ik uw probleem (nog) niet kunnen reproduceren. Maar hebt u Music Maker al eens gereset en / of de Soundpools opnieuw ingelezen?

Gr. Rob

Ik heb nog geen reset gedaan of de soundpools opnieuw geinstalleerd. Ga ik nog even proberen. Maar dat kan je wellicht verwachten te moeten doen na lang gebruik, maar het was al bij het eerste project. Bij het voorbeluisteren van de soundpools (bass, pads etc) blijft hij na een tijdje hangen en bevriest het programma. Heel vreemd, ik had dat niet met de vorige versie.

Jeroen-Mol schreef op 20.07.2020 om 23:46 uur

@Jeroen-Mol

Beste Jeroen,

zijn de loops wel gedownload en geïnstalleerd

Michael

Alle loops zijn gedownload en geïnstalleerd. Op een gegeven moment binnen een project blijft de soundloop bij voor beluisteren hangen en bevriest het programma.

mi-bo schreef op 21.07.2020 om 07:41 uur

@Jeroen-Mol

Beste Jeroen,

niet wetend welk pakket U heeft ge update .

Heeft U MMM 2021 over de oude versie heen gezet of apart geïnstalleerd, daar de oudere versie een 32 Bits versie is en de nieuwe versie 64 Bits is.

Een voorstel, daar alle MM versies gebaseerd zijn op de Free versie,

De-installeer wat nu op de Pc staat.

evt met Gebruik daarvoor onderstaande tool.

Volg voor de de-installatie onderstaande Probleemoplosser van Microsoft.

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/17588/fix-problems-that-block-programs-from-being-installed-or-removed

Dan via magix.com Music Maker Free installeren,

Dan en daarna via magix account met serienummer registreren, daarna kan alles wat extra bij het( koop ) pakket zit via store worden gedownload, en geïnstalleerd

Hopend dat het via deze weg wel goed gaat,

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 21.07.2020 om 09:36 uur

Hallo Jeroen,

Als u de Soundpools opnieuw inleest, worden deze volgens mij niet opnieuw geïnstalleerd, maar alleen vanaf een database bij Magix opnieuw ingelezen.

Zie ook eens deze Engelse topic: https://www.magix.info/us/forum/music-maker-2021-v29-x-x-x-bugs-list--1249510/

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Jeroen-Mol schreef op 21.07.2020 om 09:41 uur

@Jeroen-Mol

Beste Jeroen,

niet wetend welk pakket U heeft ge update Heeft U MMM 2021 over de oude versie heen gezet of apart geïnstalleerd, daar de oudere versie een 32 Bits versie is en de nieuwe versie 64 Bits is. De-installeer wat nu op de Pc staat.

M.vr.gr. Michael

Hi, dit lijkt me een vreemde oplossing. Ik heb over de vorig jaar aangeschafte MM 2020 Prem Edition de upgrade geïnstalleerd zoals mij werd aangeboden door Magix, nl MM 2021 Prem Edition voor 69,99. Tijdens de installatie werd gemeld dat de vorige installatie (2020) verwijderd zal worden. Voor zover ik heb kunnen proberen werkt alles goed totdat je tijdens een project een loop wil voorbeluisteren. Aangezien ik vernomen heb dat Bert de Soeten hetzelfde probleem heeft, lijkt het daar te zitten. 32bit vs 64bit zal meer en ook andere problemen moeten geven.

 

mi-bo schreef op 21.07.2020 om 11:08 uur

@Jeroen-Mol

Beste Jeroen,

Dank voor Uw feedback zoals U ziet 2 verschillende MMM op een Pc

Ik heb MMM Prem 2020 op mijn Pc staan, zag dat versie MMM2021 uit was,

Toen heb ik de Trial versie van 2021 gedownload,

daarna

dan kwam deze optie

en het eind resultaat is na veel problemen is er een update gekomenen hiermee zouden alle problemen zijn opgelost

vandaar mijn suggestie naar U 21.07.2020 om 09.41 uur

Sc6

Michael

Bol schreef op 21.07.2020 om 14:14 uur

Hallo Jeroen,

Ik heb nog even gekeken wat Magix Support adviseerd. Zie: https://www.magix.info/nl/support/artikel/problemen-bij-het-laden-van-soundpools-in-de-music-maker-store--467/

Even voor de goede orde MMM 2020 is 32bits en MMM 2021 is 64bits. Hierin zullen zeker nog een aantal bugs zitten.

Zelf heb ik MMM 2020 en MMM 2021 op mijn PC staan. Het kan zijn, als MMM 2020 wordt verwijderd, ook essenciële bestanden verwijderd worden die MMM 2021 64bits ook gebruikt. Zeker weten doe ik dat natuurlijk niet, maar het lijkt er wel op.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

desoetenbert schreef op 21.07.2020 om 15:36 uur

@Jeroen-Mol

Beste Jeroen,

Dank voor Uw feedback zoals U ziet 2 verschillende MMM op een Pc

Ik heb MMM Prem 2020 op mijn Pc staan, zag dat versie MMM2021 uit was,

Toen heb ik de Trial versie van 2021 gedownload,

daarna

dan kwam deze optie

en het eind resultaat is na veel problemen is er een update gekomenen hiermee zouden alle problemen zijn opgelost

vandaar mijn suggestie naar U 21.07.2020 om 09.41 uur

Sc6

Michael

Sorry dat ik hier meepraat maar ik heb hetzelfde probleem dus is makkelijker bij elkaar! Dit lijkt mij niet het probleem want ik heb een week geleden een nieuwe deskopt aangeschaft en niks overgezet van mijn oude computer dus de oude MMM staat ook niet op me nieuwe computer..!

Bol schreef op 21.07.2020 om 15:56 uur

Hallo Desoetenbert en Jeroen,

Het lijkt mij ook handiger, om voor uw en het probleem van Jeroen één topic bij te houden. Zullen we afspreken, dat we verder gaan onder de Topic van Jeroen-Mol? Als jullie hiermee accoord kunnen gaan, dan kan ik op de topic van Bert Desoeten een slotje zetten, zodat daar niets meer aan toegevoegd worden. Laat het maar weten. Op voorhand zet ik alvast een slotje op de topic van Bert.

Groet,

Rob (moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 21.07.2020, 16:20, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

desoetenbert schreef op 21.07.2020 om 16:24 uur

Hallo Desoetenbert en Jeroen,

Als jullie hiermee akkoord kunnen gaan, dan kan ik op de topic van Bert Desoeten een slotje zetten, zodat daar niets meer aan toegevoegd worden. Laat het maar weten. Op voorhand zet ik alvast een slotje op de topic van Bert.

Groet, Rob (moderator)

Prima!

Jeroen-Mol schreef op 21.07.2020 om 16:29 uur

Hallo Desoetenbert en Jeroen,

Als jullie hiermee accoord kunnen gaan, dan kan ik op de topic van Bert Desoeten een slotje zetten, zodat daar niets meer aan toegevoegd worden. Laat het maar weten. Op voorhand zet ik alvast een slotje op de topic van Bert.

Groet, Rob (moderator)

Akkoord

Bol schreef op 21.07.2020 om 16:30 uur

Hallo Bert en Jeroen,

Zouden jullie niet steeds willen citeren, dit maakt de topic onnodig lang. Gebruik hiervoor het veld er onder met de tekst: "Schrijf iets..."

Alvast bedankt,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 21.07.2020, 16:30, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Jeroen-Mol schreef op 21.07.2020 om 16:32 uur

Het opnieuw inlezen van de soundpools heeft er iig voor gezorgd dat MMM gedurende een half uur werken in project niet is gecrashed vanmiddag. Hoop dat dat het is. Probeer dat eens, Bert

Jeroen-Mol schreef op 21.07.2020 om 20:55 uur

Helaas een kwestie van te vroeg juichen. MMM 2021 bleef zojuist weer hangen en crashed in de playback van een project dit keer. Dit gaat een beetje vervelend worden. Ik draai 1 versie MMM 2021 64bit en heb geen tweede (32bit) op de pc (meer). Laatste versie, soundpools opnieuw toegewezen dus behalve opnieuw installeren heb ik alles gedaan. Spijt van mijn aankoop want MMM 2020 werkte goed.

mi-bo schreef op 21.07.2020 om 22:51 uur

@Jeroen-Mol

Beste Jeroen,

heeft U al gekeken via

https://www.magix.com/nl/support/mijn-service-center/

dan mijn producten, of U

niet opnieuw kan installeren dit is dan wel versie 2020

"Spijt van mijn aankoop"

Ik kan U niet vertellen of de mogelijkheid er is op teruggave van geld bij een upgrade versie( binnen 14 dagen van aankoop?????

 

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 21.07.2020 om 23:41 uur

Hallo Jeroen,

Ik vind het spijtig om te lezen, dat het opnieuw inlezen van de soundpools maar van korte duur is geweest.

Wat u nog zou kunnen doen is om uw probleem voor te leggen aan Magix Support. https://www.magix.info/nl/support/artikel/hoe-neem-ik-contact-op-met-de-technische-support--1513/ .

Succes

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 21.07.2020 om 23:48 uur

Hallo Jeroen,

MMM 2020 kunt u misschien hiervan opnieuw installeren.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

desoetenbert schreef op 22.07.2020 om 15:22 uur

En wat moet ik dan doen? Want ik heb MMM2020 niet zou die wel graag willen als die wel werkt maar krijg ik dan me geld terug van MMM 2021? En zo ja hoe kan ik dat voorelkaar krijgen?

Jeroen-Mol schreef op 22.07.2020 om 15:58 uur

Ik heb een tekst naar Magix Support gezonden met de vraag voor een oplossing of anders geld terug