Locatie opgenomen videobestanden

nj.vanbemmel schreef op 19.12.2017 om 21:25 uur

Ik kocht onlangs Red uw video's v.9 en maakte enkele proefopnamen vanaf een VHS recorder.

Om de beeldranden te kunnen afsnijden (crop) en de video's te knippen (cut) wil ik de video's met een ander programma bewerken. Ik kan echter niet vinden waar de videobestanden worden opgeslagen.

Mijn vraag: waar worden de videobestanden opgeslagen en in welk format?

Ik gebruik Windows 10.

Reacties

mi-bo schreef op 20.12.2017 om 11:09 uur

NJ.vanbemmel.

Niet wetend met welk ander programma U de beelden gaat bewerken, maar eerst altijd voltooien doen

Dit bestand kunt u dan importeren om te bewerken

groeten

Michael

nj.vanbemmel schreef op 20.12.2017 om 14:17 uur

Dank voor je antwoord

Met "voltooien" wordt de video geëxporteerd, bijv. naar MEG2 of MPEG4, en dus gecomprimeerd.

Ik wil weten waar de bestanden worden opgeslagen voordat ze worden geëxporteerd, dus in ongecomprimeerde vorm (naar ik aanneem).

mi-bo schreef op 20.12.2017 om 14:57 uur

Nj.vanbemmel,

U schrijf nog steeds niet met welk programma de omgezette analoge beelden moeten worden bewerkt.

Als U in RUV 9 voltooien heeft gedaan, en als Mpeg2 heeft opgeslagen, kunt u in de video programma van MAGIX,via scene detectie,alle start en stop weer uit elkaar halen.

en dan gewerken

Groeten

Michael

Bol schreef op 20.12.2017 om 16:43 uur

Hallo NJ,

Ik ben niet in het bezit van RVU 9, maar als u een programma digitaliseert, moet u, volgens mij, aangeven waar u het bestand wilt opslaan. Ik heb het vermoeden, dat bij u de bestandsnaamextensies nog is uitgeschakeld, zodat u de extensies niet ziet. U kun deze inschakelen door op tabblad beeld en een vinkje te zetten bij Bestandsnaamextensies.

Succes,

Bol

Laatst gewijzigd door Bol op 20.12.2017, 19:31, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

nj.vanbemmel schreef op 21.12.2017 om 13:04 uur

Dank voor jullie reacties.

Inmiddels heb ik het gevonden. De ongecomprimeerde bestanden (zoals RUV ze heeft opgenomen) staan in de map van het project, bijv. Videoproject 2017-12-07, submap My Record als mpg bestand. Ze zijn ca. 2 x zo groot als de geëxporteerde bestanden (mp4).

Deze kan ik nu bewerken in een programma waarmee ik de rafelige randen en onderste lijnen kan afsnijden. Ik zocht naar de ongecomprimeerde bestanden, omdat bij iedere bewerking en opslaan (verder) gecomprimeerd wordt. Dat blijkt wel uit de factor 2 tussen het mpg- en het mp4-bestand.

NJ

mi-bo schreef op 21.12.2017 om 14:20 uur

NJ,

Fijn te lezen dat U zelf Uw probleem heeft opgelost en dit op het Forum heeft gezet.

Veel succes met het mooie MAGIX product RUV9.

Rustige Feestdagen & Bruisend 2018 met veel montage plezier

Groeten

Michael