leesbaarheid menu's in Fotostory 2017 deluxe

voyageur schreef op 03.02.2017 om 14:53 uur

heb zo juist Fotostory Deluxe geïnstalleerd maar de leesbaarheid van de menu's is blijkbaar in deze versie niet aanpasbaar of ben ik mis. Voor mij is dat bijna niet meer leesbaar en werkbaar. Hoe instellen?

In mijn versie 2015 kon dit wel onder Bestand - Instellingen - Programma - Opties - tekstgrootte voor leesbaarheid ingesteld worden: Lettergrootte voor leesbaarheid en touch-bediening: standaard is als lettergrootte voor de programma-interface 'kleiner' geactiveerd. Dit bepaalt ook de grootte van knoppen, menu's etc. Als u vanwege de touch-bediening of leesbaarheid grotere letters en bedieningselementen wilt hebben, selecteer dan 'Middel' of 'Groter'.

Zie bijlagen hierbij ter verduidelijking. Dank je wel voor het antwoord en eventueel een oplossing.

 

 

Reacties

RiViS schreef op 03.02.2017 om 18:40 uur

Het lijkt er inderdaad op dat die mogelijkheid er niet meer is. Heb je al eens geëxperimenteerd met het Vergrootglas in Windows? Je vindt het onder Instellingen/ Toegankelijkheid en je kunt het in- en uitschakelen.

groet,

Rijk

Voormalige gebruiker schreef op 04.02.2017 om 11:13 uur

Beste Voyageur,

Ik weet niet onder welke Windows versie je werkt. Je zou ook de lettergrootte kunnen aanpassen in:

Dit geld dan voor de hele PC

Succes,

Rob

PS in Fotostory 2016 heeft Magix deze functie ook al niet meer toegevoegd.

 

voyageur schreef op 05.02.2017 om 14:34 uur

Dank je wel vrienden voor de aangeboden oplossingen. Heb het meest evidente advies van Rob uitgevoerd en het werkt. Hoe heb ik daar niet eerder aan gedacht. Ik heb nog wel enkele vraagjes maar die ga ik nog eens apart op het forum gooien.