Layout van loop venster

Harmen schreef op 06.11.2022 om 15:52 uur

De layout van mijn loopvenster is lichtelijk onbruikbaar omdat de naam van de loop maar voor een klein gedeelte te zien is. Hoe dit kan heb ik geen idee van en wat ik probeer, ik krijg het niet goed. Heb alle instellingen van het programma al gereset en het probleem blijft. Ook het venster groter gemaakt, waar mogelijk de kolommen breder of smaller gemaakt, maar de naam blijft alleen maar op deze manier zichtbaar. Wat doe ik fout?

Reacties

mi-bo schreef op 06.11.2022 om 16:02 uur

@Harmen

in PNG staat 3x New, heeft U dit wel geïnstalleerd, anders werkt het niet.

Gr

Michael/Moderator

Bol schreef op 06.11.2022 om 16:06 uur

@Harmen

Hallo Harmen,

Klik op de bovenstaande werkbalk en kies de optionele kolommen

Succes,

Rob (forumlid / moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Harmen schreef op 06.11.2022 om 16:07 uur

@Harmen

in PNG staat 3x New, heeft U dit wel geïnstalleerd, anders werkt het niet.

Gr

Michael/Moderator

Ja, die zijn net geïnstalleerd - daarom staan ze ook gemarkeerd als 'nieuw'. Maar ook bij die soundpools is de layout bagger.

Harmen schreef op 06.11.2022 om 16:18 uur

@Harmen

Hallo Harmen,

Klik op de bovenstaande werkbalk en kies de optionele kolommen

Heb ik ook gedaan, verandert niks behalve dan dat het scherm nog onoverzichtelijker wordt.

Bol schreef op 06.11.2022 om 18:02 uur

@Harmen

Hallo Harmen,

Wij, als moderators kunnen aan de lay-out niets veranderen c.q. verbeteren. Dit ligt geheel in de handen van Magix Duitsland en zijn programmeurs. Voor zover ik heb kunnen nagaan, zijn de veranderingen minimaal ten opzichten van eerdere uitgebracht Music Makers versies. Maar is even zoeken naar de juiste weg.

Layout 32bits versie

Layout 64bits versie

Met vriendelijke groet,

Rob (forumlid / moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Harmen schreef op 06.11.2022 om 18:03 uur

@Harmen

Hallo Harmen,

Wij, als moderators kunnen aan de lay-out niets veranderen c.q. verbeteren. Dit ligt geheel in de handen van Magix Duitsland en zijn programmeurs. Voor zover ik heb kunnen nagaan, zijn de veranderingen minimaal ten opzichten van eerdere uitgebracht Music Makers versies. Maar is even zoeken naar de juiste weg.

Dus als ik je goed begrijp zit het probleem in de 64-bits versie?

mi-bo schreef op 06.11.2022 om 18:09 uur

@Harmen

Hier nog een voorbeeld

Alle instrument categorieën activeren

alles te zien

Gr

Michael

Harmen schreef op 06.11.2022 om 18:21 uur

@Harmen

Hier nog een voorbeeld

Alle instrument categorieën activeren

alles te zien

Gr

Michael

Met die optie worden alle instrumenten binnen de soundpool geselecteerd (ik weet niet wat je bedoelt met 'geactiveerd') - maar het verandert verder niets.

Bol schreef op 06.11.2022 om 18:21 uur

@Harmen

Hallo Herman,

Dat zou best eens kunnen dat de lay-out van 64bits bits drastisch op de schop is genomen door de programmeurs. Maar nu even wat anders Windows 11 is uitgebracht en daar is de lay-out ten opzichte van Windows 10 ook drastisch veranderd. Of dit allemaal te goede is, laat ik hier in het midden. Maar zoals ik u geschreven hebt is dit een keuze van Magix Duitsland.

U kunt altijd het scherm losmaken en onderin plaatsen of als een los menu gebruiken.

Voorlopig wil het hierbij laten.

Met vriendelijke groet,

Rob (forumlid / moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 06.11.2022, 18:23, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Harmen schreef op 06.11.2022 om 18:22 uur

@Harmen

Hallo Herman,

Dat zou best eens kunnen. Maar nu Windows 11 is uitgebracht is de lay-out ten opzichte van Windows 10 ook veranderd. Of dit allemaal te goede is, laat ik hier in het midden. Maar zoals ik u geschreven hebt is dit een keuze van Magix Duitsland.

U kunt altijd het scherm losmaken en onderin plaatsen of als een los menu gebruiken.

Voorlopig wil het hierbij laten.

Met vriendelijke groet,

Rob (forumlid / moderator)

Dank. Ik zal het doorspelen naar Technical Support.

mi-bo schreef op 06.11.2022 om 18:34 uur

@Harmen

voorbeeld gegeven om 18.09 "Alle instrument categorieën activeren" moet aangeklikt worden, dan gaat er een extra scherm open, vanuit de onderste scherm kunt U bij loopnaam wat U wilt gebruiken naar de tijdlijn slepen

Gr

Michael/Moderator

Bol schreef op 06.11.2022 om 18:35 uur

@Harmen

Hallo Harmen

We zien graag de reactie van Magix Technische Support wel op het forum verschijnen.

Succes,

Rob (forumlid / moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Harmen schreef op 06.11.2022 om 18:46 uur

@Harmen

voorbeeld gegeven om 18.09 "Alle instrument categorieën activeren" moet aangeklikt worden, dan gaat er een extra scherm open, vanuit de onderste scherm kunt U bij loopnaam wat U wilt gebruiken naar de tijdlijn slepen

Me dunkt dat dat is wat ik doe. Ik klik hier op:

Bij mij heet die optie 'select all instrument categories', en hiermee worden allen instrumenten geselecteerd - er opent zich niet een nieuw venster. Onderaan bij de loops zelf blijft de naam beperkt zichtbaar.

Bol schreef op 09.11.2022 om 00:40 uur

@Harmen

Hallo Harmen,

Volgens mij is dit wat u bedoelt met de lay-out van de loopvenster.

Vraag mij niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen, maar de lay-out is weer zoals vanouds.

Met vriendelijke groet,

Rob (forumlid / moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 09.11.2022 om 11:32 uur

@Harmen

Hallo Harmen,

U mist volgens mij de kolomnamen.

Hebt u MMM al eens op de standaardwaarde teruggezet?

Zo niet, ga naar: Bestand / Instellingen / Programma-instellingen herstellen

Succes,

Rob (forumlid / moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Harmen schreef op 09.11.2022 om 19:42 uur

@Harmen

Hallo Harmen,

Volgens mij is dit wat u bedoelt met de lay-out van de loopvenster.

Vraag mij niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen, maar de lay-out is weer zoals vanouds.

Met vriendelijke groet,

Rob (forumlid / moderator)

 

Ha jij wel! Ik krijg het echt niet voor elkaar.

Harmen schreef op 09.11.2022 om 19:43 uur

@Harmen

Hallo Harmen,

U mist volgens mij de kolomnamen.

Hebt u MMM al eens op de standaardwaarde teruggezet?

Zo niet, ga naar: Bestand / Instellingen / Programma-instellingen herstellen

Succes,

Rob (forumlid / moderator)

Nee, de kolomnamen mis ik op zich niet. En de instellingen terugzetten heb ik ook al geprobeerd. Geen effect.

Harmen schreef op 09.11.2022 om 22:45 uur

Ik zie net dat mijn probleem bekend is in het Amerikaanse gedeelte: https://www.magix.info/nl/forum/hotfix-gui-problems-with-soundpool-loop-table-after-update-31-0-1-13--1307175/#ca1825150

Helaas lost de gegeven oplossing het probleem niet voor mij op.

Bol schreef op 09.11.2022 om 23:39 uur

@Harmen

Hallo Harmen,

Voor zover ik het hiervandaan kan beoordelen mist u weldegelijk de kolomnamen

Dit is uw afbeelding zonder kolomnamen!!

Dit is mijn afbeelding met kolomnamen!!

Met vriendelijk groet,

Rob (forumlid / moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 09.11.2022, 23:39, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Harmen schreef op 10.11.2022 om 07:03 uur

De laatst gegeven oplossing in het Amerikaanse draadje heeft uiteindelijk bij mij gewerkt: https://www.magix.info/nl/forum/hotfix-gui-problems-with-soundpool-loop-table-after-update-31-0-1-13--1307175/#ca1825178

Bol schreef op 10.11.2022 om 09:48 uur

@Harmen

Hallo Harmen,

Het is goed om te lezen en te vernemen, dat uw lay-out soundpool-loop-venster uiteindelijk is opgelost met behulp van het Engels forum. Bedankt👍voor uw terugkoppeling. Nu nog uw geluidsconfiguratie.

Succes,

Rob (forumlid / moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 10.11.2022 om 13:30 uur

@Harmen

Positief bericht, dat U door een Amerikaan geplaatste link te downloaden, Uw probleem is opgelost met Windows11.

Veel plezier met het samenstellen van Uw muziek.

Gr

Michael/Moderator

Bol schreef op 10.11.2022 om 16:42 uur

@Harmen

Hallo Harmen, forumleden,

Als moderator, wil ik even reageren op het bovenstaand antwoord. De layout soundpool-loop-venster probleem is geen Windows 10 | 11 probleem, maar een bug in Magix Music Maker versie 31.0.1.13 zelf. In een eerst volgende update zal deze bug gerepareerd worden. U kunt ook de oplossing van Harmen toepassen

Succes,

Rob (forumlid / moderator)

 

Laatst gewijzigd door Bol op 10.11.2022, 16:45, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 10.11.2022 om 17:20 uur

@Harmen

Een beetje vreemde reactie wat hierboven omschreven staat op 06.11.2022 om 18.09 uur gaf ik aan Harmen al een reactie dat het bij mij op een laptop van 12 jaar oud geen enkel probleem is/was ,waar is dan de Bug.

Het zal de juiste manier van installeren zijn .

Maar U bent met de link van een MAGIX medewerker geholpen dat is het belangrijkste zie de oplossing

Gr

Michael/Moderator

Wijziging aangebracht i.v.m meer info