Laatste 3 minuten niet correct geschreven

philke58 schreef op 20.04.2020 om 14:04 uur

Als ik een film maak met Video Pro X is de film ok maar bij het schrijven van de film op DVD zijn de laatste 3 minuten niet om aan te zien. Beeld is schokkerig en audio in hakken en stukken.
Op de computer zelf is er niks aan de hand. Ik heb zelf al eens een ander schrijfprogramma gebruikt maar met hetzelfde resultaat.
Is hiervoor een oplossing. 😢

Reacties

Bol schreef op 20.04.2020 om 14:58 uur

Hallo @philke58,

Waardoor de laatste 3 minuten bij u het beeld schokkerig en audio in hakken is, dat kan ik hiervandaan niet beoordelen. Maar wat u zou kunnen proberen is om bij de encoder instellingen een vinkje te zetten bij Anti-interlacefilter……...

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

philke58 schreef op 20.04.2020 om 15:07 uur

Deze heb ik ook reeds aangevinkt op hoop van zege maar dit is niet de oplossing.

Bol schreef op 20.04.2020 om 15:29 uur

Hallo Phil,

Hebt u ook eens op Reset geklikt in Mpeg-encoder-instellingen? Wat is het resultaat als u uw project exporteert als bv. een Mpeg-4 zijn de laatste 3 minuten dan wel goed afspeelbaar?

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

philke58 schreef op 20.04.2020 om 17:01 uur

Ik heb de Mpeg-encoder instellingen gereset. Nu ben ik bezig met mijn project te exporteren als een Mpeg-4 bestand. Ik hou u op de hoogte.
Bedankt alvast voor de reeds verstrekte info.

philke58 schreef op 20.04.2020 om 18:36 uur

Beste Rob

ik heb het bestand geëxporteerd naar Mpeg-4. Nu zijn de laatste minuten waar het fout liep wel ok. Het te schrijven bestand is wel dubbel zo groot.

Bol schreef op 20.04.2020 om 23:04 uur

Hallo Phil,

Het klopt, dat een Mpeg-4 bestand dubbel zo groot is. Dit komt, omdat uw project als Mpeg-2 (720x576 25fps) op een dvd wordt gebrand en bij het exporteren van u project dit 1920x1080 25fps is. Maar u kunt deze ook als Mpeg-2 exporteren.

1. klik op de Pijl rechtsboven op scherm
  2. kies nu "Als videobestand uitvoeren"
  3. maak een keuze in welke kwaliteit en wel formaat

Succes,

Rob

PC -1-

PC -2-

philke58 schreef op 21.04.2020 om 10:45 uur

Beste Rob

ik bedank u van harte voor deze goede service dat u mij geboden hebt. Het probleem is opgelost.

Ik zal in het vervolg al mijn eigen films nu zo exporteren en schrijven. Het lijkt, als je het weet tenminste, een héél eenvoudig zaak. Nog eens bedankt voor de oplossing. 👍👏

Bol schreef op 21.04.2020 om 11:07 uur

Hallo Phil,

Graag gedaan. Ik wens u heel veel plezier met het samenstellen van uw films.

Groet,

Rob 👍👍👍

PC -1-

PC -2-