Kwaliteitsverlies bij export

ConnyH schreef op 24.05.2021 om 17:00 uur

Hallo,

Ik heb een oude versie van Video deluxe, namelijk 15 Plus. Ik heb problemen met het exporteren van filmmateriaal. Er is dan veel kwaliteitsverlies. Ik krijg wel de melding dat de filminstellingen anders zijn dan de exportinstellingen. Dat klopt voor 2 van de ingevoerde films. Ik dacht dat dit na renderen rechtgetrokken zou moeten worden? Anders kun je toch nooit films met verschillende instellingen aan elkaar koppelen? Wat doe ik verkeerd?

Reacties

mi-bo schreef op 25.05.2021 om 14:07 uur

@ConnyH

Beste Conny.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Met welke bestanden gaat het goed,met welke bestanden heeft U problemen,gezien U werkt met MAGIX Vdl 2015 Plus.

Kwaliteit verlies kan komen,als analoge beelden zijn gedigitaliseerd (misschien niet van de originele band)

Mpeg2 en mp4 zal geen probleem moeten zijn (dit kan in MAGIX Vdl zonder problemen achterelkaar worden gezet),misschien 4k ook wel,maar dit moet de Pc wel aankunnen.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

ConnyH schreef op 01.06.2021 om 00:01 uur

Hallo Michael,

Bedankt voor je bericht.

Het gaat om gewone MP4 bestanden die ik zelf heb gemaakt met mijn mobiel of via Youtube heb gedownload. Als ik de beelden los bekijk op mijn laptop ziet het er prima uit. Bij het bestand dat ik via mijn mobiel heb opgenomen loopt het beeld en het geluid nadat ik het heb geïmporteerd in Magix niet meer synchroon. Het beeld is echter wel goed. Nadat ik de film heb geëxporteerd houd ik een korrelig beeld over. Nog ideeën?

mi-bo schreef op 01.06.2021 om 06:39 uur

@ConnyH

Beste Conny.

Dank voor uw feedback.

Vreemd dat de opname die gemaakt zijn met de Mob na importeren niet meer synchroon lopen,heeft u al een bewerking gedaan(er stukjes tussen uit gehaald)gezien het op de laptop staat dan moet het in MAGIX vdl 2015 zijn geïmporteerd.

Als het project in combinatie van Mob beelden en YT beelden via bestand exporteren mp4 en dan op een externe drager wordt gezet is het vreemd dat het eind resultaat korrelig is.

Hoe heeft U het dan geëxporteerd.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael