Sinds kort (ik gebruik Magix eens in de zoveel maanden) werken de knoppen 'effecten', 'sjablonen' e.d. niet meer. Ik krijg een melding dat het systeem instabiel is geworden en dat er afgesloten moet worden. Ik kan niets meer.
Dag Rob, soms heb ik de neiging de hele boel uit het raam te gooien. Oud systeem, draaiende wieltjes met 'even geduld a.u.b.'
Gisteren, na het verzenden van mijn probleem, heb ik willekeurig op wat knoppen bij Magix gedrukt omdat ik toch al de wanhoop nabij was. Het werkte toch al niet meer.
Links boven, naast de tijdsaanduiding, - de drie streepjes- aangeklikt te hebben, verscheen er een nieuw venster. Met onderaan 'performance' aangeklikt te hebben verscheen er een venstertje met drie 'mogelijkheden'. Twee daarvan waren aangevinkt, de derde 'effecten deactiveren' niet.
Toen ik deze aanvinkte was alle leed die het leven van de laatste tijd zo moeilijk maakte ineens verdwenen. Maar ik heb dit zelf nooit uitgevinkt.
....Links boven, naast de tijdsaanduiding, - de drie streepjes- aangeklikt te hebben, verscheen er een nieuw venster. Met onderaan 'performance' aangeklikt te hebben verscheen er een venstertje met drie 'mogelijkheden'. Twee daarvan waren aangevinkt, de derde 'effecten deactiveren' niet.....
Als u bij Effecten deactivereneen vinkje plaatst, dan deactiveert u alle effecten die u tijdens het monteren hebt gebruikt. Dat is ook de rede, dat deze standaard niet aangevinkt staat.
Daarom was mijn advies om VDL opnieuw te installeren, zodat u ook deze niet hoeft te deactiveren en optimaal gebruik kan maken van VDL 2022.
Zijn er nog vragen laat het dan weten.
Succes, Rob Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005
Het ging even goed. Ik monteer al jaren films met Magix. Alleen de laatste tijd gaat het ronduit beroerd. Ik ben bezig met een film en zou die af willen maken omdat er heel veel tijd inzit. Daarna gaat deze computer het raam uit (te oud in deze moderne tijd)
Maar hoe zet ik Magix opnieuw op deze computer? Volgens mij is het jaren geleden on-line erop gezet en of ik de inlogcode's e.d. nog weet, weet ik zo niet meer.
Nu heb ik bij het monteren een stuk 'geen geluid' tussen 19.20 en 19.55. Wat ik er ook neerzet, muziek of filmfragmenten, niets geeft meer geluid. En eronder staat helemaal niets. Ook als ik de fragmenten van balk verander is er geen geluid. Voor 19.20 is geluid en na 19.55 ook. RA ra ra.
....Maar hoe zet ik Magix opnieuw op deze computer? Volgens mij is het jaren geleden on-line erop gezet en of ik de inlogcodes e.d. nog weet, weet ik zo niet mee....
Ik heb Magix opnieuw geïnstalleerd. Het volgende probleem is dat bij elk videofragment een uitbreidingspakket moet worden aangevraagd. En opnieuw en opnieuw en opnieuw. Ik zie ook dat ik niet de enige ben die hier tegenaan loopt. Het komt op mij over als een soort van dwang om vooral het allernieuwste softwarepakket van Magix te moeten aanschaffen. Doe je dit niet dan ben je in het vervolg niet méér met videobewerking bezig maar uitsluitend met het oplossen van problemen die zich in de oudere versies van Magix voordoen. Waarom heeft Magix überhaupt deze aanpassing voor oudere versies gedaan?
Wie heeft ook problemen met de oudere versies?????????????????
Knoppen die niet meer werken. Geluid dat niet meer te horen is? etc. etc. etc.