Ik ben nieuw op dit medium, moet dus nog even wennen aan de procedures.
Ik werk sinds kort met:" MAGIX red uw video's" en probeer om 22 jaar oude VHS video banden te digitaliseren.
Mijn probleem is op dit moment het volgende:
Als in een video geladen heb in MAGIX en ik speel hem daarop in het venster af, dan zie ik ongecontroleerde kleurveranderingen, bij voorbeeld: een rood vlak "flikkert" snel en continu via Oranje naar Geel en weer terug. etc. etc..
Ter controle heb ik vanmorgen de oude VHS band afgespeeld op een aparte TV monitor maar daar zijn de kleuren wel stabiel.
autocorrectie van: Kleur en/of Belichting helpt niet.
Los van dit alles doet zich nog een ander "probleem" voor:
Aan het begin van een geladen project hoor ik het juiste geluid, maar zie ik beelden uit een vorig project.
Activeer of dé activeer ik de Knop HQ c.q. "bliksemflits" dan start de weergave van het project met correct beeld en geluid.
"Ik ben nieuw op dit medium, moet dus nog even wennen aan de procedures." hoe meer info is beter,
"Aan het begin van een geladen project hoor ik het juiste geluid, maar zie ik beelden uit een vorig project.
Activeer of dé activeer ik de Knop HQ c.q. "bliksemflits" dan start de weergave van het project met correct beeld en geluid." en
Dit is voor mij geheel nieuw, maar deze vraag al meer keren op het Forum voorbij zien komen. Wat beterft de kleur flikkering bij branden van een dvd is er deze optie.
En wat is het resultaat dan als U het op deze manier exporteer.
Het is niet exporteren, maar de beelden worden via de usb omzetter gedigitaliseerd en leesbaar gemaakt om te bewerken.
Maar de vraag was ,wat is het resultaat als het bv wordt geëxporteerd op de schijf of externe schijf, of als het op een dvd wordt gebrandt, want de kracht van MAGIX is altijd dat door het maken van de mixdown dat het wel goed komt.
Ik heb uw topic doorgelezen en wil hierbij even mijn bevindingen gegeven.
....Ter controle heb ik vanmorgen de oude VHS band afgespeeld op een aparte TV monitor maar daar zijn de kleuren wel stabiel.....
Als u beelden van een VHS videoband overzet d.m.v. een Magix USB omzetter, dan worden deze standaard gedigitaliseerd naar 720x576px, terwijl de opnames van een VHS Videoband 240x576px is. Hiermee zou de kleurflikkeringen verklaard kunnen worden. zie: https://www.weethet.nl/dutch/video_formats.php
Een van de oplossingen zou kunnen zijn, om de VHS videobanden met een lagere resolutie via de USB omzetter over te zetten naar uw PC.
Omdat ik geen USB omzetter bezit, wilt nog niet zeggen, dat ik geen antwoord kan geven op uw vraag. Maar goed, beter twee antwoorden dan helemaal geen antwoord.
Als ik overdraag naar/met : 750x576 dan krijg ik dus die kleurveranderingen/flikkeringen.
Als ik overdraag naar/met: 360x288 dan zie ik bij horizontale en verticale lijnen (bijvoorbeeld: voegen in een tegelvloer en/of horizontale en/of verticale ramen en deur kozijnen: die lijnen worden dan golfjes.
Ook diverse combinaties van "Kleurruimte/compressie en Uitvoergrootte" lijden tot variaties op bovenvermeld resultaat.
Zie ik iets over het hoofd??
Bijvoorbeeld: Opname kwaliteit: "DVD" of "door gebruiker gedefinieerd".
Kleurruimte compressie heeft ook 3 varianten:
1= YUY2 2= UYVY 3= Y8 ?????????
Of stel ik gewoon te veel eisen aan de kwaliteit van de copie van een 22 jaar oude VHS band??
Om dat ik niet meer in het bezit ben van de juiste USB omzetter, kan ik u helaas niet verder helpen. Al mijn DV bandjes van mijn Canon camera heb ik in 2005 via een FireWire kaart overgezet als AVI bestanden. Ik weet niet of het mogelijk om met een Magix USB omzetter uw VHS banden over te zetten als (DV-) AVI bestanden?
Ik wens u heel veel succes naar het zoeken naar de voor u juiste oplossing.