Reacties

Bol schreef op 02.06.2022 om 13:43 uur

@chriske123

Hallo Chriske,

Ik ben geheel eens met de uitleg van @Kees-Haremaker (Kees). Ontkoppel nooit de audio van uw clips. U krijgt hierdoor zeker te maken met beeld- audio synchronisatie. Multicam-editing vergt wel wat behendigheid. Druk eens op "F1" en geef de zoekterm multicam-editing. Hier kunt lezen wat Multicam precies inhoud.

Maar als u nog andere vragen hebt en aanzien van Video Deluxe verzoek ik om deze in een nieuwe bijdrage te stellen. Wij als moderators en forumleden helpen u graag verder.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Kees-Haremaker schreef op 02.06.2022 om 16:59 uur

Hallo Chriske, allereerst ben ik TV regisseur bij rtvnof 2 maar ook omdat ik bij 2 videoclubs in Friesland een paar keer een en ander op clubavonden uitleg heb gegeven over dit programma en ook meerdere keren een multicam montage heb gemaakt, heb ik wel enige ervaring.
Ook mijn 2 uur durende radioprogramma maak ik iedere week met Magix.
Voor de verschillende sneltoetsen binnen MVDL kan je in het programma de F1 toets bedienen en dan in de linker kolom even naar beneden scrollen en daar vind je de regel toetsen met alle sneltoetsen incl. uitleg binnen dit programma.
Mvg Kees
 

Kees-Haremaker schreef op 02.06.2022 om 17:08 uur

Hoi Chriske, nee dat wordt wat moeilijk maar je moet beginnen met alle beelden can cam01 in spoor 3 te zetten en cam02 in spoor 5 en cam03 in spoor 7 zodat de eerste twee sporen vrijblijven want daar komen de gemonteerde clips in terecht.
Na het synchroniseren zie je de verschillende deel clips van b.v. cam01 verschuiven samen met de andere clips en dan staat alles goed en kan je met monteren beginnen.
Mvg Kees