Reacties

Bol schreef op 17.11.2023 om 17:48 uur

@J-Schouten

Hallo Schouten,

Kijk eens of:

  • uw scart stekker op OUT staat.
  • of uw camera toegang heeft tot de Apps

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

J-Schouten schreef op 17.11.2023 om 18:50 uur

Scart stekker oke bij videorecorder. Camcorders geen scart..

Camera staat aan..

Bol schreef op 17.11.2023 om 19:38 uur

Hallo @J-Schouten,

Zelf werk ik nog onder Windows 10 en kan zonder problemen Video Saver 2023 werkend aansluiten, zowel via de scartaansluiting maar ook via de S-Video en Chich.

In het verleden kon iemand onder Windows 11 een programma niet installeren. De oplossing werd toen op gelost door te gaan naar: Alle Instellingen (Windows) / Apps / Geavanceerde app-instellingen / Kies waar u apps wilt downloaden / selecteer overal

Of dit voor u de oplossing is, dat kan hiervandaan niet zeggen, maar wanneer u probleem hiermee niet is opgelost, neem dan contact op met Magix Support. Stuur een mailtje naar: infoservice@magix.net en leg daar u probleem voor.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

J-Schouten schreef op 18.11.2023 om 12:07 uur

Bedankt voor de suggesties.

Gisteren nog instellingen nagelopen. Ook van camera.

Vanochtend camcorder aangesloten met S-videokabel.

Kon wel importeren. Moest wel even wat instellingen aanpassen, maar eerste filmpje is nu geimporteerd.

Begrijp niet goed waar het aan gelegen kan hebben..

Groetjes

Bol schreef op 18.11.2023 om 12:39 uur

Hallo @J-Schouten,

Het doet mij deugd om te vernemen, dat u via S-Videokabel uw eerste filmpje heeft kunnen importeren. Als u nog een andere Scart adapter heeft, probeer die dan eens. Het kan zijn dat de meegeleverde Scart adapter defect is. Zie deze link: Video saver 2023 geen beeld (magix.info)

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 18.11.2023, 12:39, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

J-Schouten schreef op 19.11.2023 om 10:29 uur

Hallo Rob

Nog even een opmerking.

Had s-video kabel gebruikt,maar import was zwartwit. Andere kabel met 3 pluggen deed het wel in kleur.

groetjes

Bol schreef op 19.11.2023 om 11:22 uur

@J-Schouten,

Waarom de S-Video aansluiting bij import zwart/wit beeld geeft, daar moet ik u het antwoord op schuldig blijven. Zelf gebruik ik altijd de composietaansluiting.

Als u gebruik maakt van de composietaansluiting (tulpstekkers) en rechtstreeks verbindt met uw Videocamera en de Magix USB video omzetter dan is de import in kleur of zwart/wit, afhankelijk van de opname. Maar dit zou dan wel eens kunnen betekenen, dat bij een aansluiting rechtstreeks via uw videorecorder de Scart adapter defect kan zijn.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 19.11.2023 om 14:55 uur

Hallo @J-Schouten,

Ik heb via een S-Video aansluiting een DVD kunnen digitaliseren in kleur. Ik heb hiervoor de standaardinstelling van Video Saver2023 gebruikt. Waarom het bij u zwart/wit gedigitaliseerd wordt kan ik u niet zeggen. Misschien ligt het aan de instellingen van u Video Camera. Wat is het merk en type van uw Video Camera?

Zie filmpje

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

J-Schouten schreef op 19.11.2023 om 15:59 uur

Hallo Rob

Gebruik nu de 3 tulpstekkers en kan in kleur importeren.

Bedankt en groetjes

Bol schreef op 19.11.2023 om 16:22 uur

@J-Schouten

Hallo J. Schouten,

Het doet mij deugd om te lezen, dat u door gebruikmaking van de drie tulpstekkers in kleur kan importeren. Bedankt👍 voor uw terugkoppeling.

Maar dan heb ik toch nog een vraagje aan u. U schrijft: "Ik heb 2 camcorders en een videorecorder...

Als u vanaf uw videorecorder digitaliseert met de Scart adapter kunt u dan door gebruikmaking van de drie tulpstekkers ook in kleur importeren? Als moderator ben ik zeer benieuwd naar uw antwoord. Alvast bedankt voor uw antwoord.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 19.11.2023, 16:56, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-