Kan in magix 2013 ruis onderdrukt worden?

moanjoket4 schreef op 21.12.2013 om 12:42 uur

Het lukt me niet om eigen zang op te nemen zonder (flinke) ruis. Ik heb een goede microfoon aangesloten aan een soundmixer en deze via een kabel gekoppeld aan mijn computer. Rechtstreeks opnemen via computer geeft een te zacht en blikkerig geluid.

Kan in Magix 2013 ruis onderdrukt worden? Of heeft iemand tips voor de aansluiting van mijn microfoon?

Reacties

RiViS schreef op 21.12.2013 om 13:51 uur

Ik zou proberen de aansluiting goed te krijgen, ruis achteraf verwijderen geeft vaak ook vervorming van het gewenste signaal. Check of de microfoon wel ingeschakeld is en of de volumeregelaar open staat. Dat gaat niet bij alle PC's het zelfde. Bij mij werkt het (o.a.) zo: Rechtsklik op het luidsprekertje in de taakbalk, klik vervolgens op Opnameapparaten, er opent een schermpje "Geluid", let op dat de tab Opnemen staat aangeklikt.  Zoek nu in het rijtje apparaten je microfoon op,(dubbel)klik er op. Op het tabblad Algemeen kun je de micr in- en uitschakelen. Op het tabblad Niveau's kun je de sterkte instellen met de schuif.

Als het bij jou anders gaat zul je even moeten zoeken en hier en daar wat (rechts)klikken.groet,

Rijk