Kan ik een beschadigde MMM-file openen?

R-kat schreef op 30.04.2014 om 06:12 uur

Ik heb gisteren de hele dag gewerkt aan een muziekstuk en heb tussendoor vaak opgeslagen.

Alleen bij de laatste keer dat ik op de save-knop drukte liep het programma vast en moest ik het herstarten.

Het vervelende is dat de file nu niet meer wilt openen, alsof het beschadigd is. een back-up file is er ook niet vreemd genoeg, normaal krijg ik de optie om een back-up te krijgen maar juist nu werkt het programma tegen.

Is er nog een mogelijkheid om deze mmm file te openen? anders is het harde werk helemaal voor niks geweest en dat zou jammer zijn.

Zijn er verder tips om dit soort misverstanden te voorkomen in de toekomst?

Veel dank!

Reacties

RiViS schreef op 30.04.2014 om 10:14 uur

Die backups zijn er vast nog wel. Klik op Bestand / Arrangement laden. In het venstertje rechts onder staat waarschijnlijhk: Arrangementen (*.mmm). Verander dat via het driehoekje naar: Alle bestanden. Je krijgt nu ook de backup bestanden te zien, herkenbaar aan de toevoeging BAK. In de datum/tijd kolom kun je zien wat de laatste backup is.

Hoe je zo'n vastloper kunt voorkomen zou ik zo niet kunnen zeggen. Mijn ervaring is dat een programma nog wel eens vast loopt als je wat te haastig commando's achter elkaar geeft, misschien zou je daar op kunnen letten.

groet,

Rijk

R-kat schreef op 30.04.2014 om 16:03 uur

Bedankt voor het antwoord en de tip,

 

Helaas heb ik niks kunnen vinden, het heeft overigens wel geholpen voor andere liedjes die ik kwijt was maar het liedje dat ik gisteren gemaakt heb zie ik er niet bij staan. Ik heb alles nog geprobeerd qua zoekopdrachten (tijd, naam, map) en maar ik vind het echt niet.  Het enige wat ik kan vinden is de originele mmm-file, maar die kan ik natuurlijk niet openen.   

 

Om een beter beeld te geven wat er gebeurd als ik de file probeer te openen: Als ik de mmm-file open vanaf de 'recent geopend' lijst kom ik wel in het programma maar het gebied waar alles gebeurd (waar je de soundloops plaatst o.a.) is helemaal weg. Als ik gewoon de file kies gebeurd het zelfde, alleen krijg ik nu een melding dat de file niet geopend kan worden...   Alle andere liedjes als mmm-files openen wel normaal.