kan ik de muziek maken met music maker en hier aan verdienen

apan schreef op 10.05.2013 om 13:06 uur

hallo ik wil graag mixen maken en mixen zoals afrojack en arwin van buren mag ik dit maken en uitbrengen met musicmaker of is dit auteur inbreuk ook al is het mijn creatie en ik de muziek volledig zelf heb gemaakt

kan ik hier mee een hit scoren en uit laten geven bij grote maatschapijen of kan dit niet en is alles beschermd

graag duidelijk wat wel kan en mag en wat niet kan en mag

 

 

Reacties

mi-bo schreef op 10.05.2013 om 15:33 uur

Beste. U bent vrij om muziek te maken, schrijf u in bij KvK en U bent ondernemer, BUMA is een optie om te benaderen.
gebruikt U het MAGIX pakket , dan dient u de regels te lezen die naar voren komen bij installeren, waar u mee akkoord ga
succes.

apan schreef op 10.05.2013 om 22:31 uur

hallo

 ik kan in de voorwaarde niets vinden over commenciele uitgave van de muziek die je met dit pakket maakt

je kan hier een compleet album mee maken en uitgeven maar dan moet je wel de vrijheid hebben

om er een commenciele track mee te maken ik heb alles besteld ik werk nu met een proef versie

hier heb ik al een paar tracks mee gemaakt kortom ik wil een clubmix maken en insturen of uitgeven kan dit

of zijn de loops muziek instrumenten en alles wat je er mee doet eigendom van magix

met vriendelijke groet ton

 

Rinaldo69 schreef op 26.08.2013 om 10:43 uur

 

hallo

 ik kan in de voorwaarde niets vinden over commenciele uitgave van de muziek die je met dit pakket maakt

je kan hier een compleet album mee maken en uitgeven maar dan moet je wel de vrijheid hebben

om er een commenciele track mee te maken ik heb alles besteld ik werk nu met een proef versie

hier heb ik al een paar tracks mee gemaakt kortom ik wil een clubmix maken en insturen of uitgeven kan dit

of zijn de loops muziek instrumenten en alles wat je er mee doet eigendom van magix

met vriendelijke groet ton

 

Was dit een serieuze vraag Apan ?
Dus jij denkt, ik koop Music Maker, en scoor een hit als Afrojack en Tiesto ?
Je hebt nog veel te leren, me dunkt...

Over de licenties om de sounds en loops van MM te gebruiken:
Er zijn 2 verschillende: consumer en professional licence.
Denk dat duidelijk is de consumer vrij voor gebruik thuis is.
Proffesional moet je regelen via Catooh en kost dus geld.

Betere optie is om een goede VSTi aan te schaffen en die te importeren in MM.
Dan zijn je sounds en wat je speelt wel origineel ;-) en alleen van jou.
En er zijn geen licentie problemen.

Oh, en je hoeft je niet in te schrijven bij de KvK om muziek te maken en uit te brengen.
Eigenlijk ook niet bij de Buma/Stemra (alleen Buma, Stemra is voor uitgevers).
Maar, schrijf je je niet in bij Buma/Stemra, ontvang je ook geen centjes (letterlijk centen) voor je werk, als het wordt uitgegeven.