Kan het XAR-bestand niet lezen (kan opname 371 0 niet aan)

Sandra-Rijken schreef op 19.05.2020 om 22:41 uur

Ik kan geen enkel website bestand meer openen. Ik krijg in onderwerp vermeldde foutmelding. Ook "Kon karakter-tekstafmetingen niet laden voor lettertype: Open Sans". Ik heb inmiddels gekeken of er updates zijn: die zijn er niet. Ik heb Webdesigner Premium opnieuw geïnstalleerd, nog steeds dezelfde foutmeldingen. Ik heb een betaalde versie, heb zelfs in januari nog voor de verlengservice betaald! Wel krijg ik bij opstart te zien dat er weer een nieuwe versie is: die wil ik niet, want ik heb in januari betaald voor verlenging van de update service!

Hoe kom ik nu weer gewoon bij mijn website files??

Reacties

mi-bo schreef op 19.05.2020 om 23:01 uur

@Sandra-Rijken

Beste Sandra.

Welkom op MAGIX MULTIMEDIA FORUM.

Welke versie heeft U nu.

En waarom wilt U niet de laatste nieuwe versie (17)hebben nu 17.0.0.58775 (daar heeft U toch voor betaald)

Nadat U opnieuw MWD Prem heeft geïnstalleerd heeft U ook via hulp Download inhoud installer geïnstalleerd .

Kunt U niet vanuit het bureaublad MWD opstarten.

Met vriendelijke groet,

Michael (Moderator )

Sandra-Rijken schreef op 19.05.2020 om 23:10 uur

Beste Michael,

Natuurlijk wil ik graag de laatste nieuwe versie, maar ik heb net in januari voor de verlenging update service betaald voor de laatste versie die ik heb: 16.3 geloof ik.

Jawel, ik kan MWD opstarten vanuit het bureaublad, mar krijg dan foutmeldingen. Dan probeer ik website bestanden te openen, wederom foutmeldingen. Niets opent meer. Ik probeer nu weer een oudere versie MWD te installeren (de eerste 16 versie die ik in 2018 heb gekocht), maar als ik dan een website bestand open krijg ik de melding dat het bestand is gemaakt met en nieuwer versie. Als ik vervolgens update naar de laatste 16.3 versie krijg ik de foutmeldingen weer en kan ik geen enkel bestand openen..

mi-bo schreef op 19.05.2020 om 23:21 uur

@Sandra-Rijken

Beste Sandra.

Dank voor Uw feedback.

U heeft uw gemaakte website opgeslagen in een map.

Ga naar magix.com, dan Web,dan webdesigner Prem , dan trial versie download deze registreren met Uw eigen serienummer en U heeft versie 17 op de Pc staan.

En dan ook via hulp Download inhoud installer installeren en U heeft de laatste nieuwe versie op Uw Pc staan.

Sc6.

Met vriendelijke groet,

Michael

 

Sandra-Rijken schreef op 19.05.2020 om 23:33 uur

Fantastisch dat ik op deze manier de nieuwste versie kan installeren, daar mag Magix wel wat opener over communiceren. Als ik via de update link waarmee MWD opent had geupgrade dan had ik wederom 59 euro afgerekend... Maar goed, ik heb 17 met succes geïnstalleerd, ook het content pack. Ik open het XAR bestand en weer de foutmelding : "kon karakter-tekstafmetingen niet laden voor lettertype: Open Sans" .

Heb je nu nog een idee?

Sandra-Rijken schreef op 19.05.2020 om 23:34 uur

oh en na de eerste foutmelding nog een tweede: " er is een interne fout opgetreden: kon de omtrek van het gewenst truetype-karakter niet lezen.

mi-bo schreef op 20.05.2020 om 07:58 uur

@Sandra-Rijken

Beste Sandra,

Ik kan Uw Fout niet reproduceren,

heeft U dit probleem ook als U karakter Arial gebruikt of een ander letter type.

Is het geen Windows probleem.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

Sandra-Rijken schreef op 20.05.2020 om 08:11 uur

Beste Michael,

Ik kan geen lettertype meer kiezen: de xar bestanden zijn immers reeds gepubliceerde websites in een bepaald lettertype (die uit het voorbeeld is opgemaakt in opens sans) en ik kan ze niet openen. Na de foutmeldingen kan ik alleen maar annuleren. Het lijkt geen windows probleem: in de eerste versie van MWD 16 openen ze wel, maar daar kan ik weer niets mee, omdat ze in een nieuwere versie zijn gemaakt (16.1 of 16.2 vermoed ik: vanaf 16.3 zijn er problemen) met als gevolg dat er een heleboel technische details worden geskipped.

Sandra-Rijken schreef op 20.05.2020 om 08:18 uur

MWD is opgestart. Voor de zekerheid kies ik Arial als lettertype (maar dat doet niets, want er is een ander lettertype gebruikt in het XAR bestand). Ik open het XAR bestand. Dit is de eerste foutmelding.

 

Sandra-Rijken schreef op 20.05.2020 om 08:18 uur

en dan als ik ok klik volgt de volgende melding:

Sandra-Rijken schreef op 20.05.2020 om 08:20 uur

ik heb voor de zekerheid gecontroleerd of (onder andere) open sans op windows is geïnstalleerd en dat is het. maar zoals gezegd vermoed ik geen windows probleem: in de eerste 16 versie openen de files wel, maar daar kan ik niets mee, want verouderde software, nieuwere files.

mi-bo schreef op 20.05.2020 om 08:30 uur

@Sandra-Rijken

Beste Sandra,

Dank voor Uw Feedback

Is het niet mogelijk, om in de blanco pagina een tekst te maken net zoals ik heb gedaan,

Met vriendelijke groet,

Michael

mi-bo schreef op 20.05.2020 om 08:34 uur

@Sandra-Rijken

Beste Sandra,

is dit bij U ook niet mogelijk,

lees de tekst even

Met vriendelijke groet,

Michael

 

mi-bo schreef op 20.05.2020 om 08:40 uur

@Sandra-Rijken

Beste Sandra.

Wat bedoelt U hier precies mee

 

"in de eerste 16 versie openen de files wel, maar daar kan ik niets mee, want verouderde software, nieuwere files".

in MWD 16 en 17 zijn niet veel verschillen, er is wel een verschil als U bv MWD 8 heeft en wil het geheel importeren en bewerken in MWD 16 of 17 dan kan er een probleem ontstaan,

Maar heeft U al eerder een Website gemaakt, en is het de bedoeling om hier veranderingen aan te brengen,

De Websit heeft die een eigen domeinnaam of werkt U via uwnaam.xara.net

Met vriendelijke groet.

Michael

 

 

 

Sandra-Rijken schreef op 20.05.2020 om 16:37 uur

Beste Michael,

Excuses voor de late reactie. Ik was ten einde raad en heb mijn hele windows partitie opnieuw ingericht. Windows 10 opnieuw geïnstalleerd, MWD opnieuw geïnstalleerd en alles werkt weer. Waarin het probleem nu heeft gelegen...het blijft voor mij een raadsel. Maar ik kan weer verder, dank je voor je hulp!

mi-bo schreef op 20.05.2020 om 16:53 uur

@Sandra-Rijken

Beste Sandra,

U hoeft zich niet te excuseren,

Fijn dit bericht te lezen,dat Uw probleem is opgelost en dit op het Forum heeft gezet dit is zeer positief.

Door advies van mij bent U nu in bezit van MWD 17 Prem.

Succes met het uitbreiden van Uw Website.

Met vriendelijke groet.

Michael