Kan het niveau niet regelen hij geeft aan Niveau Te hoog

Jos-Aussum schreef op 07.09.2020 om 00:24 uur

Ik heb de Audio Cleaning Lab 17 deluxe op een Windows 10 versie en het draaide altijd perfect.

Sinds kort echter als ik wat vinyl wil opnemen geeft die aan dat het niveau te hoog is maar ik speel dan nog niets.

Ik heb al opnieuw een installatie gedaan met hetzelfde effect weet iemand iets ?

 

Reacties

mi-bo schreef op 07.09.2020 om 07:39 uur

@Jos-Aussum

Beste Jos.

Dit is een vervelende oproep.

Zover mijn kennis gaat is dit een Windows probleem .

Geen update drivers meer.

Sc6

M.vr.gr.

Michael (FM)

 

Jos-Aussum schreef op 07.09.2020 om 10:42 uur

Hallo Michael,

ik heb nog 3 pc's waar cleaninglab ook op staat en daar heb ik (nog) geen probleem mee.

tot een paar dagen terug deed diedeze pc het ook nog gewoon en naar mijn weten is er nog geen update vanuit windows geweest

Groeten

Jos

mi-bo schreef op 07.09.2020 om 10:54 uur

@Jos-Aussum

Beste Jos.

Zelf heb ik Windows 2004 en de laatste week 3 updates gehad.

Waarom U op de andere 3 machines geen probleem heeft en op de 4e machine wel kan ik U van hieruit niet vertellen .(draaien alle machines onder Windows 10/2004)

Succes met het zoeken voor U de juiste oplossing.

M.vr.Gr

Michael

Bol schreef op 07.09.2020 om 11:26 uur

Hallo Jos,

Zojuist heb ik tijdelijke Audio Cleaning Lab 17 deluxe op Windows 10 versie 2004 geïnstalleerd. Ik heb helaas geen platenspeler om vinyl te kunnen afspelen. Ik heb een van mijn microfoons aangesloten en kon gewoon goed opnemen. Kan het zijn dat de aansluiting van de platenspeler niet correct is.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 07.09.2020, 11:36, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Jos-Aussum schreef op 07.09.2020 om 11:42 uur

Beste Michael & Rob

alle pc's draaien onder Windows 2004

Op onderstaande foto is te zien dat ik nog niet aan het opnemen ben maar hij geeft toch een te hoog niveau aan

Heel vreemd allemaal elke suggestie is welkom

mi-bo schreef op 07.09.2020 om 12:13 uur

@Jos-Aussum

Beste Jos.

Toch nog even meedenken

Tot mijn verbazing zie ik dat Audio Cleaning Lab 17 2 verschillende interface heeft.

en

heeft U al geprobeert om de 4e machine aan te sluiten op een geaarde stekker, misschien zit daar het probleem.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 07.09.2020 om 12:24 uur

Hallo Jos,

Ik had MAGIX Video Sound Cleaning Lab 2017 (Audio Cleaning Lab 2017 DLV - INT) geïnstalleerd en u heeft Audio Cleaning Lab 17 Deluxe op uw PC staan. Dit is de rede dat het twee verschillende interfaces zijn. Dit had ik niet kunnen voorzien en weten.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 07.09.2020, 12:25, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Jos-Aussum schreef op 07.09.2020 om 12:27 uur

O.K. maar zie je dat die een te hoog niveau aangeeft terwijl ik nog niets aan het opnemen ben.

 

Bol schreef op 07.09.2020 om 14:24 uur

Hallo Jos,

Zelf heb ik geen Audio Cleaning Lab 17 Deluxe, maar wel een gelijksoortig interface.  Klik eens op Audio-ingang en zet een vinkje bij Automatische niveau-aanpassing.

Succes,
Rob
Moderator / Forumlid

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Jos-Aussum schreef op 07.09.2020 om 14:36 uur

Dat gaat niet is licht grijs

Bol schreef op 07.09.2020 om 14:45 uur

Hallo Jos,

Vreemd, kijk eens op een van uw andere PC hoe daar de instellingen staan en of u Ingangs- en niveau-automatisering wel kan benaderen.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 07.09.2020 om 14:53 uur

@Jos-Aussum

Beste Jos.

Jammer dat U geen reactie heeft gegeven op mijn antwoord om 12.13 uur aansluiting om stroomnet.

M.vr.Gr.

Michael

Bol schreef op 07.09.2020 om 14:57 uur

Hallo Jos,

Een verkeerde aansluiting op het stroomnet is volgens mij niet de oplossing het kan wel een bromgeluid veroorzaken.

Bij mij staat de audio-ingang op Stereo-Mix misschien moet u dat eens proberen.

Zie eens: https://www.magix.info/nl/support/artikel/kan-het-scherm-niet-opnemen-met-een-audiotrack--96/

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Jos-Aussum schreef op 07.09.2020 om 15:04 uur

De aansluiting op het stroomnet is geaard Michael en Rob dat heb ik gedaan bij allemaal staat het identiek.

Het zal wel aan de pc zelf liggen ik ga straks kijken hoe ik die drivers moet vernieuwen

Bol schreef op 07.09.2020 om 15:09 uur

Hallo Jos,

Mocht ik nog een andere oplossing weten, dan meld ik mij weer. Voor nu wens ik u succes met het vernieuwen van de drivers, voor zover dit nodig blijkt te zijn.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Jos-Aussum schreef op 07.09.2020 om 15:19 uur

Dank jullie wel Michael & Rob

Ik hou me aanbevolen voor suggesties !!

 

Jos

Bol schreef op 07.09.2020 om 15:37 uur

Hallo Jos,

U schrijft: "ik heb nog 3 pc's waar cleaninglab ook op staat en daar heb ik (nog) geen probleem mee." Het kan zijn dat bij u de 4de installatie niet goed gaat, omdat volgens mij Magix Audio Cleaning Lab 17 maar 2 licentie heeft.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 07.09.2020, 15:38, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Jos-Aussum schreef op 07.09.2020 om 15:48 uur

Leuk geprobeerd Rob maar ik heb 2 DVD's met Audio Cleaning Lab en die kun je onbeperkt gebruiken.

Buiten dat hij deed het sinds de installatie ongeveer 2 jaar geleden gewoon goed op deze pc.

 

Groet Jos

Bol schreef op 07.09.2020 om 15:57 uur

Hallo Jos,

Oké, dat had ik ook niet kunnen weten. Dan heeft u 2 serienummers en 4 licenties.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Jos-Aussum schreef op 07.09.2020 om 16:09 uur

Hoi Rob,

Volgens mij is dat ongelimiteerd zolang je op hetzelfe ip adres blijft dus je kunt het op elke pc in je huis installeren

Ik heb Cleaning lab voor het eerst geïnstalleerd op een Windows XP ik denk dat het ongeveer 20 jaar terug is.

Groet Jos

Bol schreef op 07.09.2020 om 16:40 uur

Hallo Jos,

Volgens mij is Magix Audio Cleaning Lab 17 Deluxe rond 2010 / 2011 uitgebracht onder voor Windows 7 en is dus ca. 10 jaar oud.

 

Ik zou u geen antwoord kunnen geven of Magix Audio Cleaning Lab 17 Deluxe een ongelimiteerde licentie hebt. Kijk een bij: Mijn account / Mijn producten of deze daar is geregistreerd met een P2-serienummer. 

Ga naar: https://www.magix.com/nl/support/mijn-service-center/ (inloggen verplicht)

Groet,

Rob

 

Laatst gewijzigd door Bol op 07.09.2020, 16:43, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Jos-Aussum schreef op 07.09.2020 om 17:25 uur

Het is gelukt Rob heb nieuwe drivers geïnstalleerd en opnieuw opgestart en toen Cleaning Lab weer geïnstalleerd en nu werkt het weer

Bedankt voor jullie inzet Michael & Rob

 

Groeten Jos

Bol schreef op 07.09.2020 om 17:34 uur

Hallo Jos,

Het doet mij deugd om te lezen, nadat u nieuwe drivers en Cleaning Lab 17 opnieuw hebt geinstalleerd weer werkt naar behoren.

Succes met het digitaliseren van uw vinyl platen.

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Jos-Aussum schreef op 07.09.2020 om 17:44 uur

Dank je wel Rob