Kan een dvd niet meer goed branden

Willytje65 schreef op 28.11.2017 om 08:33 uur

Nadat mijn Magix programma Foto's op DVD 2013 is vastgelopen, en ik was bijna einde aan een project dat ik absoluut wilde behouden, heb de pc moeten afsluiten om er uit te geraken, en toen werkte Magix  niet meer, het zwarte startvenster kwam iedere keer vast te staan op het bureau blad, ik kon dat niet meer oplossen en ben naar de pc winkel gegaan, daar is dat opgelost geraakt, ik kon mijn project verder afmaken, maar kan het nu niet meer branden zoals het hoort; inzoemen gaat al hikkend, het flikkert, er zit heel veel moiré op, en na het branden kreeg ik een venstertje:

"De hardware versnelling is gedeactiveerd, mogelijk oorzaken: niet compatibele stuurkaart van de grafische kaart of grafische hardware, die niet tegemoet komt aan de eisen van het programma. zorg dat u de meest actuele stuurprogramma's voor uw grafische kaart hebt geïnstalleerd"

Mijn vraag is nu; heb ik een computer of een Magix programma probleem, en hoe kan ik het oplossen, ik ben niet zo'n kei op de Pc. Ik denk dat het aan het Magix programma ligt dat beschadigd is. Ik kan natuurlijk het programma verwijderen en er opnieuw op zetten, maar dan is mijn dagen werk aan het project weg. Ik vraag me af of het zou lukken met "herstellen" en ben ik dan ook mijn projecten kwijt?

Voorheen nooit problemen met branden, en mijn vaste Pc Windows 10 is denk ook in orde, die is tamelijk zwaar en nog maar 2,5 jaar oud.

PS: blijkbaar zijn er nog problemen met het programma want ik kon van uit het programma niet naar meer het forum gaan, gelukkig had ik nog een link staan in mijn favorieten

Reacties

Bol schreef op 28.11.2017 om 09:41 uur

Hallo Willy,

Ik denk dat je niet over de juiste brandroutine beschikt. Download en installeer deze eens. https://support2.magix.com/customer/nl/download/magix-burnroutines1300247

Succes,

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Willytje65 schreef op 28.11.2017 om 10:35 uur

Ik weet niet zo goed wat je met brandroutine bedoeld en wat ik er mee moet, heb dat echter gedownload, maar vindt daar niets van terug

maar feit is voor dat vastlopen heb ik met deze pc en Magix 2013 nooit brandproblemen gehad, eergisteren had ik het probleem dat ik in het storyboard de foto's niet meer zag, plots waren ze daar terug.

Wat denk jij over programma herstellen? ben ik dan alle projecten kwijt?

Bol schreef op 28.11.2017 om 11:17 uur

Willy,

Een brandroutine is een programmaatje dat wordt gebruikt om uw Dvd's mee te branden.

Nadat u een crash heeft gehad, heeft u Foto's op DVD 2013 opnieuw moet installeren. Daar is waarschijnlijk ook weer de oude brandroutine versie geïnstalleerd, die niet geschikt is voor Windows 10.

Het herstellen van u programma kan, maar ik denk, dat je hier niets mee oplost.

Succes..

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Willytje65 schreef op 28.11.2017 om 14:01 uur

Wat ik dan niet begrijp, ik heb zowat 15 fotoshows gemaakt op die Windows10, en altijd is dat perfect verlopen, tot nu, ik zit wel in met die fotoshow die ik nu niet kan branden, daar zijn dagen werk in gestoken.

( en in de Pc winkel hebben ze mijn CD Magix 2013 niet gevraagd, dus is het niet opnieuw geïnstalleerd), nee ik weet er echt geen raad mee hoe dat op te lossen

Of is er door de crash iets veranderd aan de encoder instellingen ? Dat staat op : PRESET; door de gebruiker gedefinieerd, niets is aangevinkt.- BITRATE; 7667- KWALITEIT 10, is dat oké om te branden voor een DVD om af te spelen op dvd speler en Tv

Bol schreef op 28.11.2017 om 15:01 uur

Hallo Willy,

Foto's op DVD 2013 uit 2012 heb ik niet meer. Wat je nog zou kunnen proberen is, klik op encoder-instellingen en daarna op reset.

Voorbeeld uit Photostory 2018

Anders zit er niets anders op dan het programma te deinstalleren en opnieuw te installeren.

succes

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 29.11.2017 om 14:14 uur

Willy,

Wel even Fotostory 2013 op mijn Win 10 Pc geïnstalleerd.

Zie bijlage,

Vermoedelijk zal er een probleem met Uw Pc zijn, gezien de brander niet wordt gevonden op Uw Pc.

Toch maar even naar de Pc man gaan

groeten

Michael

Bol schreef op 29.11.2017 om 15:46 uur

Hallo Willy,

Voordat je naar de PC man gaat, probeer eerst wat ik u al eerder heeft aangeraden. Download en installeer: https://support2.magix.com/customer/nl/download/magix-burnroutines1300247 Wees niet angstig om deze te installeren, want je heb niets te verliezen. Als het dan nog niet werk, kan je altijd nog naar de PC man gaan.

Laatst gewijzigd door Bol op 29.11.2017, 15:48, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 29.11.2017 om 17:21 uur

Willy,

misschien een optie gezien het programma al van 2012 is om als geregistreerde gebruiker over te stappen op het mooie nieuwe pakket Photo Story 2018, nu voor een speciale prijs (een optie Sinterklaas of onder de Kerstboom)

En zullen alle frustraties verholpen zijn.

er zitten veel nieuwe tools en het mooie Muziek programma MAGIX Music Maker bij.

Groeten

Michael

Bol schreef op 29.11.2017 om 18:42 uur

Hallo Willy,

Met het bovenstaande schrijven ben ik het eens. Maar of je DVD brandprobleem hiermee is opgelost, is voor mij nog niet echt duidelijk. Lees je DVD/CD station van je computer, in Windows, wel een DVD in? Als dat zo is dan ligt het niet aan je PC maar aan een verkeerde brandroutine van Magix.

Groet,

Bol

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Willytje65 schreef op 30.11.2017 om 09:44 uur

Ik heb het bovenstaande al gedownload maar vindt het niet terug op mijn pc

Nog dit, mijn Dvd wordt wel gebrand, maar speelt af met fouten, flikkeren bij inzoomen, en op alle lijntjes of vakjes geweldig veel moirée, als u dat kent.

Morgen gaat de PC man mijn grafische kaart updaten, maar hij heeft me ook gezegd dat er de laatste tijd enorm veel fouten gebeuren in Windows10

Ja misschien een nieuwe kopen , maar natuurlijk altijd weer geld, ik ben al jaren gepensioneerd, niet alles kan altijd

 

 

Bol schreef op 30.11.2017 om 10:58 uur

Hallo Willy,

Het kan kloppen dat u niet direct het brandprogramma ziet. Dit programma word via Foto's op DVD 2013 intern opgestart. Het staat wel degelijk op je PC. zie:

Dat de door u gebrande DVD met fouten afspeelt kan nog van alles betekenen. Hier is geen eenduidig antwoord op te geven. Om hierop een goed antwoord te kunnen geven, zou ik fysiek achter uw PC moeten zitten.

Als u, de door u gebrande DVD afspeelt via een DVD speler en TV heeft u dan ook last van de bovenstaande fouten?

Het klopt wat uw PC man zegt, dat Windows 10 niet voor iedere PC geschikt is. Misschien is dit nog een optie. Terugkeren naar Windows 7. Deze wordt nog tot 14 januari 2020 door Microsoft ondersteund.

Groet,

Bol

Laatst gewijzigd door Bol op 30.11.2017, 11:02, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Willytje65 schreef op 30.11.2017 om 11:45 uur

het is juist op DVD/TV dat de problemen zo groot zijn, op de pc is het veel minder, heb ook al vorige projecten die ik op dvd heb opnieuw afgespeeld, alles is normaal. En ik heb niets anders van instellingen gedaan, heb nu zelf al geprobeerd met alles op Standaard instellingen, niets helpt.

terug naar Windows 7 zie ik ook niet zo zitten, in 2 jaar zijn er opnieuw problemen, weer veranderen, ik ben bijna 76 jaar, en dan leer je niet meer zo rap, zo zit het ook met de Magix programma's, Toen ik Magix 7 kocht had ik nog een oude kleine Windows XP, ook voor problemen ben ik overgeschakeld naar 2013 , maar die wilde niet goed draaien, pc te licht, ik moest verder doen met nr.7,: 2,5 jaar terug een zware pc gekocht, 2013 er op gezet, maar toen heb ik water en bloed gezweet om er mee te werken, (nu blijkt ook dat niet goed te lukken op Windows 10) ook dus ook een beetje de reden dat ik niet graag verander, gelukkig heb ik wel veel hulp gehad van het forum, al heb ik dikwijls gedacht : wat denken ze, daar is die domme weer.

Wel super dat jullie dat allemaal doen, petje af

50 euro voor een nieuw programma is nu ook zoveel,

 

Bol schreef op 30.11.2017 om 13:22 uur

Hallo Willy,

Wat u nog zou kunnen proberen is om het Fotos_dlx.ini bestand te verwijderen. Hier worden ook uw persoonlijke instelling in opgeslagen. Bij een herstel worden deze niet altijd overschreven. Wanneer u deze heeft verwijderd word het INI bestand automatisch weer aangemaakt.

Omdat ik Foto's op DVD 2013 niet meer heb, is mijn voorbeeld ongeveer hetzelfde, alleen Fotostorory_2018 zal dan zijn fotostory_2013? ga naar: C:\gebruikers\gebruikersnaam\AppData (verborgenmap)\Roaming\MAGIX\Fotostory_2018_Deluxe\Fotos_dlx.ini

In Windows 10 maak je verborgen mappen zichtbaar door een vinkje te zetten bij Verborgen Items.

Groet,

Bol

PS vergeet niet het vinkje weer weg te halen

Laatst gewijzigd door Bol op 30.11.2017, 13:23, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Willytje65 schreef op 01.12.2017 om 11:53 uur

Zijn al mijn projecten dan weg?

Bol schreef op 01.12.2017 om 12:03 uur

Nee, Willy je projecten zijn dan niet weg.

Laatst gewijzigd door Bol op 01.12.2017, 14:49, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Willytje65 schreef op 04.12.2017 om 11:43 uur

Sorry voor het late antwoord, ik ben enkele dagen eruit geweest

De bovenstaande balk heb ik niet in mijn 2013, dus dat lukt niet.

Intussen is de grafische kaart in de pc winkel upgedate, maar dat is ook niet beter, al krijg ik nu na het brandennliet meer de melding dat er een update moet volgen.

Wat Is nu de stand van zaken:

Het project Exporteren In HD1 en MP4 speelt perfect om mijn Tv

Het project gebrand, zoals mijn laatste vorige projecten, speelt goed af op de PC maar niet goed op Dvd/TV,, het is nog altijd flikkering en veel moirée, ( Mijn vorige projecten spelen wel oké)

Het betreffende project moet echter op Dvd , het is voor mijn zoon., En dat project wil ik redden, maar ik krijg reeds mijn twijfels dat het niet meer lukt

 

Bol schreef op 04.12.2017 om 15:06 uur

Hallo Willy,

Als je met Windows 10 werkt, kan je deze vinden door een zoekopdracht te geven in zoeken "Verkenner" en druk op "Enter" en klik op "Beeld"

Omdat ik Foto's op DVD 2013 niet meer heb, is mijn voorbeeld ongeveer hetzelfde, alleen Fotostorory_2018 zal dan zijn fotostory_2013? ga naar: C:\gebruikers\gebruikersnaam\AppData (verborgenmap)\Roaming\MAGIX\Fotostory_20??_Deluxe\Fotos_dlx.ini

Groet,

Bol

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Willytje65 schreef op 07.12.2017 om 14:39 uur

het lukt allemaal nog niet , maar ik denk nu dat ik op de verkeerde weg aan het zoeken ben; maar het ligt wat moeilijk. Het project

Geëxporteerd naar stick = alles oké op Pc of op HD Tv

Gebrand op DVD = Op DVD /Tv afgespeeld , erg veel flikkeren en moirée , Op Pc afgespeeld zie je bijna niets daarvan, dus ook niet gezien dat mijn 2 vorige projecten ook slecht waren , want op Tv had ik ze afgespeeld op stick, de DVD diende enkel als back up en op PC getest, had ik niet gezien dat er toch lichte flikkering in zat. Projecten op DVD van verleden jaar waren wel goed op TV, bijna geen morrée ( maar nogal onscherp) op mijn HD TV. En daar zit het denk ik, ik heb toe op internet een stuk gevonden van Magix; waarom is de beeldkwaliteit slecht op een flatscreen Tv: Je moet onder andere het Interlace vinkje wegnemen in de encoder instellingen, heb ik gedaan. Heb ook de bitrate wat naar 6597 verhoogt, en ook de kwaliteit van 10 naar 11, en het beeld was veel scherper, op mijn Pc maar allemaal flikkeren en moirée op DVD/TV, dit zal misschien wel DE oorzaak zijn, maar dat had ik al verleden jaar gedaan. Maar ja, vinkje weg voor HD Tv , misschien niet als ik nog moet branden in beeldbuis kwaliteit, want deze optie moet ik nog altijd kiezen met Magix 2013 omdat de andere optie HD TV voor bleu ray is, en ik heb geen blue ray speler. Ik denk dus dat het allemaal te maken heeft met Pixels en bitraten, en interlace, maar daar heb ik eigenlijk weinig verstand van, en zou het ook niet liggen aan mijn Pc, of het Magix programma, hoewel ik toch denk dat het niet zo goed draait op Windows 10, ik heb nog het programma moeten verwijderen na vastzitten, heb ik trouwens ook al moeten doen met Foto manager 2013 dat vast zat.

Bedankt voor dit te lezen, voor al uw moeite om het op te lossen, nu is het zoeken naar instellingen met een goed evenwicht tussen scherpte en flikkeren, als ik dat al kan vinden. Misschien weet u meer daarover en kan u mij wat goede tips geven.

PS; het flikkeren en moirée zit vooral in inzoomen, in overgangen, in beelden met lijntjes, stenen, vierkantjes , bijvoorbeeld heel veel in dakpannen, ook veel op watergolfjes enz.

 

 

Bol schreef op 07.12.2017 om 23:29 uur

Hallo Willy,

  1. Wanneer je een nieuw project heeft gemaakt en brand op een DVD wat is dan het resultaat?
  2. Waar komen de bestanden vandaan (zijn oude projecten of zijn geïmporteerde VOB bestanden?

Groet,

Bol

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Willytje65 schreef op 10.12.2017 om 10:02 uur

Ik heb nu tientallen keren gebrand in verschillende opties, en nu toch tot een goed resultaat gekomen

- eerst in het project onder effecten verscherpt tot 65 . (Vroeger maar tot 55, want foto's worden in het programma minder scherp weergegeven dan ze zijn

- Bij branden de encoder instellingen Bitrate verhoogd tot 7008, en de kwaliteit standaard 10, ik gebruikte 11, nu zet ik hem op 12, en druk OK

- En belangrijk de anti- interlace filter moet ieder keer terug aangevinkt worden, (Ik denk dat het vroeger bleef staan)

En ik was wel vergeten dat volgende keer alles weer op standaard kwam te staan, dus voor iedere dvd te branden , encoder instellingen aanpassen.

Ik zit wel nog met Interlace als er kleine filmpjes op staan, maar als ik het bekijk in het project onder effecten zie ik bij foto's anti interlace staan, en bij filmpjes niet.

Ik denk dat gans die historie is ontstaan, door vergeten aanpassen van de encoder instellingen, ik durfde daar nooit veel aankomen, en door het gebruik van scherpere en grotere foto bestanden en het gebruik van een HD Tv., en niet zo door de crach van het Magix programma 2013.

Ik heb hier allesinds wat uit geleerd, misschien heb jij er ook wat van opgesteken, die je kan van pas komen om anderen te helpen.

Hartelijk dank

 

 

Bol schreef op 10.12.2017 om 10:19 uur

Hallo Willy,

Fijn om te lezen dat je één oplossing hebt gevonden.

Fijn weekend,

Bol

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-