Instrumenten zijn verdwenen na installatie van Patch in MMM2021

Michel67 schreef op 17.01.2021 om 20:25 uur

Beste, ik heb Music Maker 2021 geïnstalleerd (29.0.4.25) en als ik het programma download en de instrumenten installeer werkt het prima. Maar zodra ik de patch 29.0.5.29 wil installeren verdwijnen al mijn instrumenten en ook de standaard instrumenten in de instrumenten-tab. Ik heb wel op meerdere plaatsen terug kunnen lezen dat dit bekend is en je ze opnieuw moet installeren (reuze onhandig!!!!) maar ik kan ze ook niet opnieuw invoegen.

Ik kan ze vanuit de 'downloads-tab' wel downloaden en vervolgens installeren (er komt achter het instrument een groen vinkje achter te staan met de tekst 'installatie voltooid'), maar ze komen echter niet in de instrumenten-tab te staan. Als ik vervolgens het programma afsluit en opnieuw naar de 'download-tab' ga staat er achter het betreffende instrument 'downloaden', dus kan ik weer helemaal opnieuw beginnen, wat niets uithaalt. Wat doe ik verkeerd of wat gaat er niet goed?

Ik heb al van alles geprobeerd, zoals:

  • het programma meerdere malen verwijderd en opnieuw geïnstalleerd
  • de store inhoud en VST - plugins gereset
  • me uitgelogd vooraleer ik de patch installeerde
  • alle instrumenten verwijderd / gedeïnstalleerd
  • zes koppen koffie gedronken om helder te blijven en om me te weerhouden om de PC buiten te fl****** ...

Ik werk op een Windows 10 PC met: AMD Ryzen 7 2700X Eight-Core Processor, 3700 MHz, met 32 GB geheugen


Weet iemand een oplossing? Of herkent iemand het probleem? Ik word er dus een beetje chagerijnig van, maar dat kan ook van de koffie zijn...;)

Alvast bedankt voor jullie deskundige reactie.

Groeten,

Michel

 

Reacties

mi-bo schreef op 17.01.2021 om 20:51 uur

@Michel67

Beste Michel.

Als U bij het groene vinkje bent aangekomen en U klikt dan op de link balk dan wordt het in de pool weg gezet.

En dan komt het niet meer naar voren bij opnieuw opstarten van MMM 2021 64 Bits

misschien heeft U iets aan deze Tutorial

https://www.magix.info/nl/tutorials/na-update-van-mmm-07-10-2020-uitleg-over-prem--1256283/

sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 17.01.2021 om 22:44 uur

@Michel67

Hallo Michel,

Wat ik zelf meestal als eerste doe bij zo'n soort probleem, is het MusicMaker.ini bestand verwijderen. Wanneer u deze hebt verwijderd wordt deze weer automatisch aangemaakt. Of dit de oplossing voor u is, daar kan ik het antwoord niet opgeven. Zelf is bij mij de update van 29.0.4.25 naar 29.0.5.29 probleemloos verlopen.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Michel67 schreef op 18.01.2021 om 20:33 uur

@mi-bo Beste Michael, dank je voor je reactie. Heel attent. Ik had deze oplossing van jou inderdaad al in het forum gevonden. Bedankt dat je me er op attendeert. Echter de loops zijn niet het probleem. Die staan er netjes allemaal weer in. Het probleem doet zich alleen voor bij de instrumenten.

Groeten, Michel

mi-bo schreef op 18.01.2021 om 20:58 uur

@Michel67

Beste Michel.

Toch een vraag heeft U MMM2021 Of MMM2021 prem .(daar zit namelijk verschil in ivm extra functies )

M.vr.gr

Michael

Michel67 schreef op 18.01.2021 om 21:14 uur

@mi-bo dank je voor je bericht. Ik heb MMM2021 Premium.

mi-bo schreef op 18.01.2021 om 21:20 uur

@Michel67

Beste Michel.

Onder instrumenten staan toch Uw instrumenten; wat is dan verder het probleem.

M.vr.gr

Michael

Michel67 schreef op 18.01.2021 om 21:21 uur

@Bol Beste Rob, dank je voor je tip. Ik heb het op allerlei manieren geprobeerd, maar zonder resultaat: .

  • musicmaker.ini bestand verwijderen en opnieuw opstarten,
  • geheel Music Maker verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, musicmaker.ini bestand verwijderd, patch geïnstalleerd, musicmaker.ini bestand verwijderd
  • zo ook door eerst uit te loggen uit de store

Ik zie alle bijbehorende instrumenten wel staan (ik bedoel in de map 'meer instrumenten') en ook dat ik ze in eigendom heb, want ik kan ze downloaden. Als ik ze heb gedownload en geïnstalleerd staat er linksboven een pijltje bij dat ik ze kan invoegen, maar als als ik dat doe krijg ik de melding 'Het bestand '\undefined' bestaat niet. Controleer a.u.b. pad en bestandsnaam'.

Groeten,

Michel

 

Michel67 schreef op 18.01.2021 om 21:23 uur

@mi-bo Beste Michael, ze staan niet in de tab 'mijn instrumenten', wel bij 'meer instrumenten' en ik kan ze niet in het project invoegen. Dan krijg ik de melding 'Het bestand '\undefined' bestaat niet. Controleer a.u.b. pad en bestandsnaam'.

Groeten,

Michel

Michel67 schreef op 18.01.2021 om 21:31 uur

Beste @Bol en @mi-bo Ik zie de instrumenten staan in de downloadmap:

Maar als ik ze download komen ze niet in mijn instrumenten, die is helemaal leeg. Zelfs geen standaard instrumenten.

Ze zijn wel zichtbaar bij meer instrumenten en het instrument wat ik heb geïnstalleerd (in dit geval century keys) heeft een pijltje linksboven, maar ik kan 'm dus niet invoegen in het project.

Ik krijg dan onderstaande melding.

 

Bol schreef op 18.01.2021 om 21:45 uur

@Michel67

Hallo Michel,

Ik heb een filmpje gemaakt, hoe ik de instrumenten benaderd. Volgens mij, deed u dit zo ook in MMM versie 29.0.4.25 

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 18.01.2021 om 22:07 uur

@Michel67

Hallo Michel,

Wat gebeurd er als u op de instrumentenbalk klikt?

Zie een dit filmpje.

Kijk eens in de map MxSynth

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 18.01.2021, 22:12, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 18.01.2021 om 22:48 uur

@Michel67

Beste Michel,

heeft U per ongeluk geen in TYPE zie zorg dat waar geen staat dat er niets staat en al Uw instrumenten staan er weer, type U een bepaalde instrument erin dan komt deze direct naar voren.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 19.01.2021 om 00:03 uur

@Michel67

Hallo Michel,

U hebt tot nog toe slechts één instrument gedownload en deze is ook vrijgeven, dat kunt u zien aan

Als u dit pijltje   ziet, betekent dit dat u deze eerst nog moet downloaden voordat deze worden vrijgegeven voor gebruik.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Michel67 schreef op 23.01.2021 om 20:10 uur

@Bol en @mi-bo Beste Rob en Michael,, sorry voor mijn late reactie. Even niet meer aan toe gekomen en mee bezig geweest. Dank jullie voor het fanatiek meedenken en oplossingen zoeken. Music maker werkte voor de patch helemaal zoals jullie het laten zien. Maar zodra ik de patch installeer ben ik alle instrumenten kwijt. Ze staan ook in de map MxSynth. In de instrumentenbalk komt geen instrument tevoorschijn. Wel als ik er op klik en ik zie ze staan, maar kan ze niet activeren.

Ja, er is in mijn voorbeeld inderdaad maar 1 instrument geïnstalleerd, daar ze na opnieuw opstarten steeds weer opnieuw gedownload en geïnstalleerd moeten worden, dus ik alles weer kwijt ben. Om te testen installeer ik dus maar 1 instrument, omdat het anders te lang duurt. Ook als ik er meer installeer zie ik ze niet bij mijn instrumenten...

Is de versie 29.0.5.29 niet beschikbaar zónder patch te hoeven installeren? Wellicht is dat voor mij de oplossing...

Ik ga nu maar terug naar versie 29.0.4.25, zodat ik er in ieder geval iets mee kan. En afwachten of er een nieuwe complete versie komt , waarbij ik de patch niet hoef te installeren. Ik zal ook een ticket aanmaken voor MAGIX servicecenter.

Met dank voor jullie inzet! Dat waardeer ik!

Groeten,

Michel

Bol schreef op 23.01.2021 om 23:17 uur

@Michel67

Hallo Michel,

Als u MMM versie 29.0.5.29 opstart, dan wordt altijd eerst op de VST plugins gescand.

Ga eens naar Programma-instellingen / Directory's en klik op VST-plug-inpad toevoegen. Vergelijk mijn VST-Plug-in scanpad met die van u. Die van u hoeft niet gelijk te zijn aan die van mij.

Hier kunt u nu zelf een Scanpad toevoegen...

Als dit ook niet voor u de oplossing is, maakt dan een ticket aan voor Magix Support. https://www.magix.info/nl/support/artikel/hoe-neem-ik-contact-op-met-de-technische-support--1513/

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 23.01.2021, 23:18, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-