instellingen voor beste kwaliteit voor anoloog aar digitaal

Tobytje schreef op 08.02.2012 om 20:04 uur

Hallo,

Ik heb Red Uw Video's 4 gekocht om Video8 bandjes te digitaliseren en daarna op DVD te branden. Ik heb al enkele keren met diverse instellingen de film naar de pc overgezet, maar de videokwaliteit valt me zwaar tegen. Er is veel verlies tov het origineel. Ik heb al overgezet op via de optie "Hoogst", maar ook zelf dit gedefinieerd met als instelling MPEG-2 en daarna DVD en verschillende videobitrate. Ik blijf de kwaliteit slecht vinden. Kan iemand mij vertellen welke instellingen de beste resultaat geven: MPEG-2 of DVD of iets anders en welke videobitrate moet ik kiezen en welke waarde bij Video-encoder. Dien ik nog meer instellingen te wijzigen zoals framerate (25 of 50?). Ik had ook verwacht een .avi te krijgen, maar het is eem .mpg. Helaas kun je niet kiezen voor 1:1 overzetten. Of mag ik simpelweg niet meer verwachten bij omzetten van analoog naar digitaal? Maar rechtsreeks op tv afspelen via de camcorder geeft wel scherp beeld. Alvast bedankt voor de adviezen. Groeten, Thom.

 

Reacties

mi-bo schreef op 09.02.2012 om 11:20 uur

het verhhal is al verschillende keren uitgelegd,

Voor U.

U heeft analoog aangesloten, via USB naar Pc,

volg het verhaal totdat U aangekomen bent bij opnamen, dan gaat U naar door gebruiker gedefineerd.

bij Mpeg-tijpe kies U voor DVD, want het moet toch op een dvd komen.

U kunt de Bitrade aanpaasen naar 7900, en video encoder naar 14 brengen, dit is het maximale wat u er uit kunt halen, ook niet meer dan 1 uur op een dvd branden.

vele videobandenversie VHS + S VHS + 8 en hi8 overgezet nooit geen commentaar gehoord.

succes.

Tobytje schreef op 09.02.2012 om 12:39 uur

Beste Mi-bo,

Bedankt voor uw reactie. Nu kan ik weer aan de slag en hoop een beter resultaat te verkrijgen. ik had nog wel een vraag over de resolutie (mbt video8). Op welke waarde moet ik die instellen. Daarover vind ik diverse adviezen op internet. De meeste komen uit op 704x576 (PAL) maar ik kom ook 640x576 tegen. Wat is jouw advies?

mi-bo schreef op 09.02.2012 om 13:37 uur

Wat betreft de resolutie dit moet zijn 720:576.

gr