Installatie vdl 2021 plus

Gaastmeer schreef op 01.02.2021 om 19:25 uur

Ik werkte met vdl 2013. Omdat ik met een nieuwere versie wilde werken, heb ik twee weken geleden vdl2021 plus gekocht en geïnstalleerd. Ik heb nu twee programma's van vdl op de harde schijf staan. Ik durf vdl 2013 niet te verwijderen, omdat ik dan bang ben dat ik mijn films, die ik in vdl2013 heb gemaakt, kwijt ben bij de-installatie.

Ik heb twee vragen:

1 Is mijn angst terecht. Kan ik vdl 2013 verwijderen met behoud van de films.

2 Als ik in vdl 2021 een film wil opslaan in "alle bestanden" (dus niet een MVP bestand) dat wordt de film opgeslagen als een MVP bestand in 2013. Opslaan in alle bestanden van vdl 2021 lukt met niet. Ik kan mijn film niet openen met alle bestanden in vdl 2021. De film opent in vld 2013 met een MVP bestand.

Als ik een bestand opsla in vld 2021 als MVP bestand dat wordt de film opgeslagen als MVP bestand in 2013. Open ik vervolgens dit bestand, dan wordt dit bestand geopend met vdl 2013. Dat hoort toch ook niet te niet te kunnen.

Wie kan antwoord geven?

Met vriendelijke groet,

Jan

Reacties

mi-bo schreef op 01.02.2021 om 19:35 uur

@Gaastmeer

Beste Jan.

MVDL 2013 is een 32 bits programma

MVDL 2021 is een 64 Bits programma.

Als U ruimte genoeg op de Pc heeft gewoon laten staan.

Als U bij opstarten van MVDL 2021 bij begin "wat wilt U doen" daar aangeef dat het bestand in een eigen map moet komen zal het niet in MVDL 2013 worden neergezet.

Blijf gezond.

M.vr.gr

Michael

Gaastmeer schreef op 01.02.2021 om 20:20 uur

Bedankt Michael voor de snelle reactie en meedenken.

Ik heb genoeg ruimte op de pc. Ik heb een nieuwe map aangemaakt. En toch wordt het filmbestand nog steeds opgeslagen als een MVP 2013 bestand.

Met vr.gr.

Jan

mi-bo schreef op 01.02.2021 om 20:59 uur

@Gaastmeer

Beste Jan.

Dank voor Uw feedback. .

Als U een map aanmaakt bv Michael.

En U gaat in MVDL 2021 monteren

Er staat dan een project op de tijdlijn,ga via bestand opslaan in/als en U zoek "map Michael op" dan komt het daar in te staan.

Dan kan dat niet in MVDL 2013 worden gezet.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 01.02.2021 om 23:56 uur

@Gaastmeer

Hallo Jan,

....Is mijn angst terecht. Kan ik vdl 2013 verwijderen met behoud van de films....

Persoonlijk, zou ik VDL 2013 op uw PC laten staan. VDL 2013 is een standalone programma. U kunt dan altijd een gemaakte VDL 2013 MVP-projectbestand weer openen en bewerken.

Als u een film met VDL 2013 hebt geëxporteerd, als bv. een MP4 bestand, dan kunt u deze wel op de tijdlijn van VDL 2021 zetten, afspelen en eventueel bewerken.

...Als ik in VDL2021 een film wil opslaan in "alle bestanden" (dus niet een MVP bestand) dan wordt de film opgeslagen als een MVP bestand in 2013......

Als u een filmproject opslaat, wordt deze altijd als een MVP-projectbestand opgeslagen. Een MVP-projectbestand bestaat alleen maar uit verwijzingen. Dus, dit MVP-projectbestand bevat geen filmfragmenten en / of audio.

Het kan kloppen, wanneer u een MVP bestand aanklikt, VDL 2013 wordt opgestart i.p.v. VDL 2021. Dit komt, omdat het VDL 2013 nog gekoppeld is aan de extensie MVP.

U kunt dit zelf veranderen door:

• Klik met de rechtermuisknop op het projectbestand naam.MVP
  • ga naar: Openen met
  • klik met de linkermuisknop op: kies een ander app
  • kies nu voor Magix Video deluxe Plus (als u deze niet ziet, klik dan op Meer Apps en zoek dan Magix Video Deluxe op
  • zet een vinkje bij: Altijd deze app gebruiken........
  • klik op OK om dit te bevestigingen

Heb u nog vragen laat het mij weten.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Kees-Haremaker schreef op 02.02.2021 om 16:34 uur

Hallo Jan, nog even een eenvoudige tip om é en á te rubriceren, ik werk vaak met verschillende projecten,
die ik regelmatig rubriceer en dat doe ik met het volgende de indeling van in een externe HD een mappen
structuur aan te brengen vooraf m.b.v. de verkenner in W10.
zie dit voorbeeld waarbij ik b.v. een vakantie in 2001 gebruik
VAKANTIE 2001
VAKANTIE 2001/import
VAKANTIE 2001/EXPORT
VAKANTIE 2001/DVD bestanden
VAKANTIE 2001/Download
daarna VDL op starten en de hieronder getypte routine te gebruiken
Waarna ik met de toetsaanslag 'Y' en dan in het tweede tabblad deze bestanden koppel.
Zo blijft alles gerubriceerd en kan het programma direct de bestanden vinden die het nodig heeft a.d.h.v. het .mvp bestand die dan b.v. de door jou gekozen naam: vakantie2001.mvp heeft.
Mvg Kees

Gaastmeer schreef op 02.02.2021 om 21:47 uur

Dag allen,

Bedankt voor de leerzame reacties.

Ik heb de route van Rob gevolgd en dat is me gelukt. Bedankt Rob! Ben ik blij mee.

Ik ben ook blij met de reactie van Kees. Ik zat inderdaad na te denken hoe ik nu de bestanden het beste kan opslaan. Ik wil dit pad gaan volgen. Bedankt

Michael bracht mij ook al op het idee om goed te documenteren. Dat scheelt een boel zoekwerk. Ook bedankt.

Rob en Michael bedankt dat ik 2013 kan laten staan en dat dat geen conflicten geeft met 2021.

Ik ben maar zo vrij om een volgende vraag te stellen.

Ik zet, i.v.m. werk, filmpjes op het internet. Mijn gedachten waren deze filmpje op te slaan met "-Opslaan als: alle bestanden (*.*). Mijn gedachte hierbij is dat ik volgens mij niet de filmpjes niet hoef te exporteren van vdl naar mp4 en vervolgens uploaden op youtube. Dat is een tijdrovende klus. Ik zou direct kunnen uploaden naar youtube. Nu lukt het mij niet de filmpjes op te slaan als alle bestanden, terwijl daar wel de mogelijkheid voor is. Het bestand wordt automatisch opgeslagen als mvp bestand. Het moet toch ook kunnen met : -Opslaan als: alle bestanden (*.*)?

Met vriendelijke groet,

Jan

Bol schreef op 02.02.2021 om 21:56 uur

@Gaastmeer

Hallo Jan,

Het doet mij deugd om te lezen, dat wij als forumleden u verder hebben kunnen helpen. Helaas ondersteund Magix het uploaden naar YouTube niet meer. zie deze link

Ik zie nergens -Opslaan als: Alle bestanden (*.*) of zie ik iets over het hoofd?

Succes, Rob

gewijzigd i.v.m. toevoegingen

Laatst gewijzigd door Bol op 02.02.2021, 22:08, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 02.02.2021 om 22:28 uur

@Gaastmeer

Hallo Jan,

Ben na wat researchwerk erachter gekomen, wat u bedoelt met Opslaan als: Alle bestanden (*.*)

Groet, Rob

PC -1-

PC -2-