Installatie problemen en fouten bij 3D animated sjablonen

JM-deBoer schreef op 08.02.2021 om 20:30 uur

Heb na vele jaren zeer tevreden gebruiker van Magix video deluxe 2017 vol verwachting de nieuwe versie 2021 gekocht. Heb deze geinstalleerd op een nieuwe gekochte DELL laptop Core i7 32 GB RAM 1Tb SDD met Windows 10 Pro proberen te installeren.
De installatie lukte maar ik kreeg problemen met het downloaden van de extra sjablonen, de New Blue 5 filters. Het activeren met zowel de waardeboncode als het verkregen serienummer gaf steeds een melding van een niet correcte code/nummer.
Het programma startte wel op maar bij het gebruik van de 3D geanimeerde sjablonen loopt mijn computer hopeloos vast. Is niet meer aan de praat te krijgen en is alleen af te sluiten via Taakbeheer. Heb zoals Magix op de site aangeeft de installatie tot drie keer opnieuw uitgevoerd met steeds hetzelfde teleurstellende resultaat.
Ben na de geweldige reclame mailtjes met mooie beloften helaas behoorlijk teleurgesteld.

Zijn er mensen met hetzelfde probleem?
Wat doe ik fout?

Reacties

Bol schreef op 08.02.2021 om 21:07 uur

@JM-deBoer

Hallo J.M. de Boer,

Welkom op het voor en door Magix gebruikers.

....De installatie lukte maar ik kreeg problemen met het downloaden van de extra sjablonen, de New Blue 5 filters....

Als ik het goed gelezen heb, is bij u VDL 2021 goed geïnstalleerd, geregistreerd en geactiveerd.

....Het activeren met zowel de waardeboncode als het verkregen serienummer gaf steeds een melding van een niet correcte code/nummer....

De waardeboncode G3-xxxx hoeft / kunt u maar eenmalig invoeren bij: Hulp / Contentpakket(ten) activeren. Om New Blue 5 filters te installeren doe dan het volgende, zie deze link van Magix Support

....Het programma startte wel op maar bij het gebruik van de 3D geanimeerde sjablonen loopt mijn computer hopeloos vast....

Dat de 3D geanimeerde sjablonen vastlopen, is volgens mij een BUG in VDL 2021. Zie deze link

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 08.02.2021, 21:17, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

JM-deBoer schreef op 09.02.2021 om 11:26 uur

Hallo Rob

Dank je voor je reactie. Voor mij de eerste keer dat ik via dit forum reageer. Blij dat er meer mensen zijn die willen helpen. Heb idd die waardebon code ingevoerd. Zie daarna bij de extra sjablonen een wit download pijltje. Wanneer ik daarop klik begint het programma volgens mij de sjablonen te downloaden en te installeren, tenminste er gaar een tellertje lopen. Na een tijdje krijg ik een melding dat er een aantal zijn gevonden. Daarna start een installatie waarbij een schermpje heel snel een aantal dingen doet. Hierbij zie ik ook een aantal meldingen voorbij flitsen waarin foutmeldingen komen in de trend van "kan iets niet verwijderen" en "kan bepaalde register sleutels niet aanpassen"
Bij opnieuw opstarten staat bij de extra sjablonen opnieuw het witte download pijltje.

Bol schreef op 09.02.2021 om 11:51 uur

@JM-deBoer

Hallo J.M. de Boer,

...Bij opnieuw opstarten staat bij de extra sjablonen opnieuw het witte download pijltje.....

Dit klopt, want dan kunt u ze altijd, als het nodig is, opnieuw installeren.

Maar de plugins zijn dan weldegelijk goed geïnstalleerd. Zie het voorbeeld

....Hierbij zie ik ook een aantal meldingen voorbij flitsen waarin foutmeldingen komen in de trend van "kan iets niet verwijderen" en "kan bepaalde register sleutels niet aanpassen"....

Ik zie dat ook bij het installeren van sommige plugins, maar dit kunt u volgens mij gewoon negeren.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 09.02.2021, 11:52, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

JM-deBoer schreef op 09.02.2021 om 12:21 uur

Dank voor je vlotte reactie.
Heb helaas minder vertrouwen in deze nieuwe versie 2021 dan mijn oude versie 2016 die ik op mijn andere laptop gelukkig nog draaiende heb.

Groet Joop

Bol schreef op 09.02.2021 om 12:42 uur

@JM-deBoer

Hallo Joop,

Helaas, heb ik ook moeten constateren, dat Video Deluxe versie 20.0.1.73 verschillende hinderlijke bugs bevat. Ik spreek, daarom ook de grote wens uit, dat Magix Duitsland dit op korte termijn met een update en / of patch gaat oplossen, zodat deze ergernis tot het verleden gaat behoren en dat Video Deluxe weer een betrouwbaar programma wordt, zoals wij van Magix mag verwachten.

Groet, Rob

PS. U kunt VDL 2016 naast VDL 2021 installeren, want VDL 2016 en eerdere versies zijn standalone programma's

PC -1-

PC -2-

JM-deBoer schreef op 09.02.2021 om 12:52 uur

Helemaal met je eens Rob
Hoop inderdaad dat Magix hun reclame beloften waar maakt.
Vind het geweldig dat je je kennis en mening wilt delen. Geeft mij als beginneling in dit forum een goed gevoel.

Groet Joop

Bol schreef op 09.02.2021 om 13:16 uur

@JM-deBoer

Hallo Joop,

Het doet mij deugd om te lezen, dat ik u, als beginneling van dit forum, een goed gevoel heb kunnen geven. Helaas, kunnen wij als moderators c.q. forumleden geen invloed uitoefenen op het beleid van Magix Duitsland, want dit forum staat geheel los van Magix Support Duitsland. Als een gedreven filmfanaat, ben ik ook gebaat met een zo goedmogelijke bug vrije Video Deluxe programma !!

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 09.02.2021, 13:17, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

JM-deBoer schreef op 10.02.2021 om 15:13 uur

Heb Magix Video deluxe premium 2021 met de nodige hobbels geinstalleerd.
Samen met dit programma wordt als extra ook Magix PC Check & Tuning geinstalleerd.
Wanneer ik dit wil opstarten wordt er een serienummer gevraagd.
Heb ik nergens in de toegestuurde mails kunnen vinden.

Wanneer ik het serienummer van MVDL invul krijg ik een foutmelding.
Heb wel een serienummer van versie 2010.

Groet Joop de Boer

mi-bo schreef op 10.02.2021 om 15:26 uur

@JM-deBoer

Beste Joop.

MAGIX Pc Check & Cleaning is een trial versie die gelijk met MAGIX vdl 2021 kan worden geïnstalleerd, daar zit geen serienummer bij mits U besluit het te kopen.

Serienummer nummer van versie 2010(P2 serienummer)zal niet meer werken gezien het nieuwe programma is met een P3 serienummer.

Het is wel te upgraden .

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Wijziging aangebracht 2020 moet 2010 zijn

JM-deBoer schreef op 10.02.2021 om 15:36 uur

Dank voor het vlotte en correcte antwoord.

Groet Joop

JM-deBoer schreef op 10.02.2021 om 15:45 uur

Na installatie van Magix Video deluxe 2021 kreeg ik bij het opstarten rechts onderin het beeldscherm een melding dat er één of andere hardware versnelling kon worden geactiveerd. Bij het afsluiten van het programma werd dit dan weer gedeactiveerd.
Nu krijg ik bij het opstarten deze mogelijkheid plotseling niet meer.
Is dit op één of andere manier weer in te stellen?

Groet Joop de Boer

mi-bo schreef op 10.02.2021 om 17:58 uur

@JM-deBoer

Beste Joop.

Toets de Y toets in, dan optie" import-export "hardware versnelling daar een vinkje zetten " bij hardware versnelling bij weergave indien mogelijk"

en het probleem is opgelost

Blijf gezond

M. vr.gr

Michael

Bol schreef op 10.02.2021 om 18:01 uur

@JM-deBoer

Hallo Joop,

Dit is mijn antwoord op uw vraag, die u stelde op 10.02.2021 om 15:13 uur

Allereerst heb ik een vraag aan u. Hebt u VDL2017 plus/premium geüpgraded naar VDL2021 plus/premium of heeft deze geheel nieuw aangekocht.

De kosten zijn voor het:

• updaten zijn dan: Plus €59,99 - Premium €69,99; uw behoud het P3-serienummer van VDL 2017 en wordt niet vermeld in uw verkregen aankoopmail.
  • nieuwe aankoop zijn dan: Plus € 69,99 - Premium € 129,00; u krijgt dan een geheel nieuwe P3-serienummer en wordt vermeld in uw verkregen aankoopmail
  • zie: versie vergelijking

Magix PC Check & Tuning 2020 wordt als een 30 dagen versie meegeleverd. Persoonlijk geef ik altijd het advies om deze niet te installeren, omdat dit na 30 dagen toch niet meer werkt.

U schrijft, dat u het serienummer van Magix PC Check & Tuning 2010 hebt. Dit is nog een P2-serienummer en is niet bruikbaar voor Magix PC Check & Tuning 2020

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 10.02.2021, 18:28, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 10.02.2021 om 18:22 uur

Na installatie van Magix Video deluxe 2021 kreeg ik bij het opstarten rechts onderin het beeldscherm een melding dat er één of andere hardware versnelling kon worden geactiveerd. Bij het afsluiten van het programma werd dit dan weer gedeactiveerd.
Nu krijg ik bij het opstarten deze mogelijkheid plotseling niet meer.
Is dit op één of andere manier weer in te stellen?

Groet Joop de Boer

@JM-deBoer

Hallo Joop,

Het kan kloppen, dat bij u de hardware-versnelling wordt gedeactiveerd. Dit komt, omdat Video deluxe en de hardware van uw PC deze niet aankan. Dit is geen fout van uw PC noch van Video deluxe 2021. U kunt bij: Programma-instellingen / Import-Export wel een vinkje zetten bij: Hardwareversnelling bij de weergave, indien mogelijk.

Indien mogelijk zegt het al, als de hardware van uw PC deze het aankan, dan wordt de hardware-versnelling automatisch ingeschakeld, zo niet dan wordt deze gedeactiveerd en niet gebruikt.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 10.02.2021, 18:42, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

JM-deBoer schreef op 11.02.2021 om 13:02 uur

Hallo Rob
Mijn computer kan wel degelijk de hardware versnelling aan. Maar ik heb de indruk dat een ander programmaatje een melding geeft dat de hardware versnelling wordt geactiveerd en er werd 7 Mb van het Ram geheugen gereserveerd. Ik kreeg dat in een oranje blauw schermpje rechts onderin als melding. Bij afsluiten van MVDL kreeg ik opnieuw een melding dat één en ander weer was gedeactiveerd. Misschien een tool van mijn DELL computer?

Groet Joop

Bol schreef op 11.02.2021 om 13:19 uur

@JM-deBoer

Hallo Joop,

Mijn PC kan ook hardware-versnelling aan, maar wordt bij mij ook soms gedeactiveerd. Waarom, daarop moet ik u (nog) het antwoord schuldig blijven. U zou een mailtje kunnen sturen naar Dell Support . Misschien dat zij u meer kunnen vertellen.

Groet, Rob

Aanvulling op: 11-02-2021 om 13:25uur

Als ik een van projecten exporteer, word bij mij de hardware-versnelling gebruikt.

Laatst gewijzigd door Bol op 11.02.2021, 13:25, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

JM-deBoer schreef op 11.02.2021 om 13:28 uur

Dank je Rob

Ik ga dat eens uitproberen of ik die melding ook krijg.

Groet Joop

Bol schreef op 11.02.2021 om 13:55 uur

@JM-deBoer

Hallo Joop,

Een aanvulling op mij eerder gegeven antwoord. Als ik mijn Intel UHD Graphics 630 videokaart uitschakel, dan wordt er bij het exporteren de hardware-versnelling niet gebruikt

De conclusie zal kunnen zijn, dat programma's dit zelf regelt. Als een programma de hardware-versnelling aankan, dan wordt de hardware-versnelling geactiveerd, zo niet dan wordt het gedeactiveerd.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 11.02.2021, 14:01, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

JM-deBoer schreef op 11.02.2021 om 14:06 uur

👍

JM-deBoer schreef op 13.02.2021 om 17:46 uur

Nieuwe bug in VDL 2021?

Tijdens het maken van een nieuwe film wilde ik van mijn portable harde schijf uit een map met afbeeldingen uit een specifieke map met animated gifjes een afbeelding importeren in die nieuwe film. Tot mijn grote verbazing werd VDL spontaan afgesloten en startte meteen weer op. Dacht eerst dat ik een fout had gemaakt en heb het nog drie keer opnieuw geprobeerd met het zelfde resultaat. Zodra ik de map met animated gifjes open krijg ik even te zien wat er in de map staat waarna de cursor begint te draaien en het programma weer spontaan afsluit.
Zijn er gebruikers met dezelfde ervaring?
Is dit een nieuwe bug in VDL 2021?

Groet Joop de Boer

Bol schreef op 13.02.2021 om 18:34 uur

@JM-deBoer

Hallo Joop,

Persoonlijk, gebruik ik tijdens het maken van mijn filmprojecten nooit gebruik van een externe datadrager. Omdat bij het opnieuw in- en uitpluggen de schijfletter gewijzigd kan worden en dan hebt u een probleem. Het MVP-projectbestand bestaat alleen maar uitverwijzingen, zoals de gebruikte bestanden en waar deze staan.

Misschien is dit voor u de oplossing, kopieer eerst uw animated gifjes naar een map op uw vaste HD-schijf. U kunt dan uit deze map een van uw animated gifjes op de tijdlijn plaatsen.

Groet, Rob

PS: Zou u zo vriendelijk willen zijn, om bij een nieuwe vraag ook een nieuwe topic aan te maken, zo houden wij het forum schoon en overzichtelijk. Bij voorbaat dank.

PC -1-

PC -2-

JM-deBoer schreef op 13.02.2021 om 19:18 uur

Hallo Rob

Allereerst, hoe maak ik een nieuw topic aan?

Wat betreft je reactie, ik maak alle projecten aan op mijn externe drager. Wanneer je steeds dezelfde gebruikt en geen andere extra stations dan geeft dat geen enkel probleem. Maar ik ga je suggestie uitproberen en hoop je het resultaat te kunnen melden. Zou het ook nog kunnen liggen aan het feit dat mijn computer nieuw is en ik nog geen expliciet programma heb om animated gifs af te spelen? Ik ging ervan uit dat Windows 10 pro standaard wel overweg zou kunnen met dit formaat.

Groet Joop

Bol schreef op 13.02.2021 om 20:27 uur

@JM-deBoer

Hallo Joop,

Hoe maak ik een nieuw topic aan? Zie deze link

Ook als u steeds dezelfde externe datadrager gebruikt, dan kan er tijdens het in- en afkoppelen toch een andere schijfletter worden toegekend en daar zou weleens het probleem in kunnen zitten.

....Zou het ook nog kunnen liggen aan het feit dat mijn computer nieuw is en ik nog geen expliciet programma heb om animated gifs af te spelen?....

Volgens is het niet nodig om expliciet een Gifs afspeelprogramma te hebben, want deze worden gewoon op de tijdlijn van VDL 2021 afgespeeld. Ik verneem wel van u wat het resultaat is.

Groet, Rob

PC -1-

PC -2-