Installatie crasht op installatie van C++

herman-dewaele schreef op 05.04.2022 om 17:53 uur

Videodeluxe 2022 crasht op installatie van C**: het pakket met vc_runtimeMinimum_x64.msi kan niet gevonden worden.

OS: Win11 nieuwe PC met 32 GB ram en NVIDEA Geforce RTX 3060 - 12 GB

Reacties

herman-dewaele schreef op 05.04.2022 om 17:58 uur

Het betreft dus de allereerste installatie. Er staat wel reeds een oudere versie van video deluxe premium geïnstalleerd.

Bol schreef op 05.04.2022 om 18:27 uur

@herman-dewaele

Hallo Herman,

Download en installeer eens de laatste Microsoft Visual C++

U kunt deze hiervandaan downloaden: Visual Studio 2015, 2017, 2019, and 2022

Met vriendelijke groet,

Rob (Forum Moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

herman-dewaele schreef op 05.04.2022 om 18:46 uur

Beste Rob

Ik had deze oplossing geprobeerd. Heb VC_redist.x64.exe gedownload en van daaruit C++ willen installeren. Ik bots echter op dezelfde stop. "vc_runtimeMinimum_x64.msi" wordt niet gevonden.

Bol schreef op 05.04.2022 om 19:21 uur

@herman-dewaele

Hallo Herman,

Misschien is dit voor u de oplossing?

Zie: How to fix “vc_runtimeMinimum_x64.msi is missing” error

Succes,

Rob

 

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

herman-dewaele schreef op 06.04.2022 om 10:36 uur

Goede morgen Rob

Succes! Ik heb alles met C++ gewist. Die met C++...2005 liet zich niet wissen omdat er een bestand niet kon gevonden worden. Nadien alleen C++ geïnstalleerd met VC_redist.x64.exe zonder probleem.

Nadien Video deluxe 2022 geïnstalleerd zonder problemen.

Maaaar !!!!

Bij de eerste opstart kreeg ik volgende foutmelding:

Fout in module"Stylizers.ofx"
Lange Nr1 op adres Lange Nr2
(Uitzondering 0xc0000005 "ACCES_VIOLATION°

Daarna meerdere keren opgestart met zelfde foutmelding die niet verdwijnt en eindigt op stoppen.

Wat nu?

Groetjes, Herman

 

 

 

Bol schreef op 06.04.2022 om 10:54 uur

@herman-dewaele,

Hallo Herman,

Het doet mij deugd om te lezen, dat uw C++ is opgelost. Nu hebt u een ander probleem. Dit zou u volgens Magix zo kunnen oplossen. Zie: Fout in module "naam.ofx".

Met vriendelijke groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

herman-dewaele schreef op 06.04.2022 om 17:33 uur

Beste Rob

Ik heb de gratis software van de aanbieding nog niet geïnstalleerd.

WinKnop + R werkt niet bij mij onder Win11. Heb dan via taakbeheer het commando"c:\Program Files\NewBlueFX\Common\ApplicationManager64.exe /info" ingegeven zonder resultaat.

Heb dan verder de map VFXPlugins hernoemd.

Naar de map C:\Program Files/Common Files\OFX. geswitcht en laten zoeken naar "Elements.ofx" en deze niet gevonden.

Intussen kwam de melding dat er een update was... deze laten uitvoeren maar helaas

Dus nog steeds geen resultaat

Bol schreef op 06.04.2022 om 18:36 uur

@herman-dewaele

Hallo Herman,

Zelf werk ik (nog) niet onder Windows 11, maar probeer het eens zo:

  • kopieer deze tekst: C:\Program Files\NewBlueFX\Common\ApplicationManager64.exe /info
  • Plak deze in de zoeken.
  • geef enter
  • zet het vinkje bij Disable CPU for alle Products.

Met vriendelijk groet,

Rob

Aanvulling op: 06-04-2022 om 18:46uur

 

Laatst gewijzigd door Bol op 06.04.2022, 18:47, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

herman-dewaele schreef op 07.04.2022 om 11:53 uur

Dag Rob

Ik kon het "disabelen van de gpu" niet uitvoeren. Ik kon ook het bestand "Elements.ofx" om te hernoemen niet vinden.

Ik vond wel Stylizers.ofx en dacht dan Ik zal dit eens hernoemen en!!! Fout weg!!!

Beste Rob, hartelijke dank voor uw hulp! Eindelijk kan ik de supplementaire soft installeren en het programma gebruiken.... nog eens bedankt en

Beste groeten

Herman

Bol schreef op 07.04.2022 om 13:01 uur

@herman-dewaele

Hallo Herman,

Het doet mij deugd om te lezen en te vernemen, nadat u Stylizers.ofx herbenoemd hebt, uw foutmelding is weggebleven.

Er is tussen ons een misverstand ontstaan welke OFX-bestand u had moeten herbenoemen. Ik schreef in mijn link: Fout in module "naam.ofx". Met "naam.ofx" bedoelde ik in uw geval Stylizer.ofx

Maar uiteindelijk is uw probleem C++ en Stylizer.ofx opgelost en daar gaat het uiteindelijk om. Ik wens u succes met het samenstellen van uw films

Met vriendelijk groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 07.04.2022, 13:07, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

herman-dewaele schreef op 08.04.2022 om 17:51 uur

Beste Rob

Ik heb snel een proeffilmpje gemonteerd en was verbaasd dat ik niet naar HEVEC kon uitvoeren. Het betreft toch een upgrade en geen afgrade?

Kan ik de plug-ins vb 'newbluefxstylizers5imagine' die ik op 2017 heb op 2022 installeren?

Het werken in het programma gaat goed maar een eerste uitvoer naar mpg4 verliep traag. Het is evenwel nog te vroeg om te beoordelen. Ik ben ook lesgever in de videoclub van Geraardsbergen, de leden zullen van mij ook update ontvangen.

Nogmaals bedankt voor je hulp

Herman

 

Bol schreef op 08.04.2022 om 18:09 uur

@herman-dewaele

Hallo Herman,

Als u een MVP projectbestand wilt exporteren als een HEVC (H.265) bestand, dan moet u de HEVC codec ad: € 4,99 aanschaffen.

Zie deze link: [klik hier]

Met vriendelijke groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 08.04.2022, 18:13, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

herman-dewaele schreef op 09.04.2022 om 10:04 uur

Hallo Rob

Een youtube filmpje *.mp4 speelt af in 3 softwarespelers op mijn PC onder Win11.

Ik wou het in MVDL2022 invoeren. MVDL wees mij er op dat ik daarvoor Quicktime moest installeren. Heb dat dan gedaan. Nadien zij MVDL dat hij de codec niet kon vinden...
Vergelijkbare Videomontage programma's nemen deze mp4 wel binnen. Toch neemt MVDL2022 andere mp4 's wel binnen.

De bugs en gebreken zitten diep, wat ga ik nog krijgen?

Wat de H.265 codec betreft, die stond wel op mijn PC ! vanwege de vorige versie en is door de installatie van 2022 weg gehaald. Zo kan men snel winst maken, je neemt de codec weg en laat hem opnieuw betalen.

Het spijt mij ten zeerste dat ik zoveel moet reageren,

Ik wens je nog een fijne dag

Herman

Bol schreef op 09.04.2022 om 10:58 uur

@herman-dewaele

Hallo Herman,

.....Wat de H.265 codec betreft, die stond wel op mijn PC ! vanwege de vorige versie en is door de installatie van 2022 weg gehaald.....

Waarom bij u de H.265 codec is verwijderd, dat kan ik hiervandaan niet beoordelen. Hebt u soms Windows 10 geüpgraded naar Windows 11 (schone installatie)? Als dat zo is, dan is / wordt ook de H.265 codec verwijderd.

U hebt in het verleden een deze HEVC (H.265) aangeschaft. Als de opdrachtbevestigingsmail van Magix nog hebt, dan kunt u met het bestelnummer xxxxMXC een nieuwe activeringscode aanvragen.

Hoe u dit kunt / moet doen, zie: https://www.magix.info/nl/forum/waar-vind-ik-in-de-shop-en-dan-vooral-de-hevc-codec--1231427/#ca1483467

Met vriendelijke groet,

Rob (FM)

Laatst gewijzigd door Bol op 09.04.2022, 11:02, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

herman-dewaele schreef op 10.04.2022 om 11:42 uur

Beste Rob

Ik begin mijn moed te verliezen.

Wat de h.265 betreft, Magix 2017 stond reeds onder Win11 op mijn pc. Ik heb er wel niet in gewerkt want de PC is splinternieuw. Met de upgrade naar 2022 was 2017 weg zo ook mijn effecten en codec h.265. Het was dus wel degelijk een downgrade. Jullie zoudenin "Mijn Magix" toch moeten weten dat ik die codec gekocht had. De bewijzen daarvoor heb ik alleen op mijn oude pc. Kan je mij soms meedelen hoe ik de codec van mijn oude pc kan plaatsen naar mijn nieuwe?

En, nog erger!!!!

Ik heb met 2022 een waardebon voor Newblue effecten gekregen. Ik heb deze verzilverd en sedertdien staan die effecten in het programma. Maar.... ze zijn niet ontgrendeld !!!. Er is een knop om te activeren en als ik daarop klik gebeurt er NIETS.

Ook de Hero effecten zijn niet ontgrendeld ze vervuilen alleen maar het beeld door hun aanwezigheid.

Hoeveel uren heeft deze lijdensweg mij reeds gekost? en nog is het niet in orde. Had ik dat geweten ik had MVDL2022 nooit gekocht en denk er aan om mijn centen terug te vragen...Hoe moet ik dat doen?

Sorry en nog een tof week-end

Herman

herman-dewaele schreef op 10.04.2022 om 12:23 uur

Hallo Rob

Ter aanvulling en voor de duidelijkheid: bij mijn aankoop volgende info over Newbleu:

Activeer alstublieft uw NewBlue Stylizers 5 Illuminate direct vanuit de
Video deluxe Premium-programma-interface
(het menu 'Hulp' en vervolgens 'Contentpakket(en) ontgrendelen).
Indien nodig moet het programma van tevoren worden
bijgewerkt Vervolgens vindt u via het tabblad Effecten
in de categorie aanvullende effecten uw
NewBlue Stylizers 5 Illuminate als download ontgrendeld

Ik heb dit dus gedaan met als gevolg, wel gedownload... NIET ontgrendeld. Als ik het nu nog eens herprobeer, krijg ik als respons dat ik die waardebon reeds ingegeven heb.

Tof hé,

Groetjes Herman

Bol schreef op 10.04.2022 om 12:46 uur

@herman-dewaele

Hallo Herman,

Allereerst dit, ik begrijp uw frustratie maar al te goed. Echter, dit forum staat geheel los van Magix Support. Via dit forum proberen forumleden elkaar te helpen met zijn of haar problemen. Ik zal proberen uw problemen één voor één te beantwoorden.

Met vriendelijk groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 10.04.2022 om 13:18 uur

@herman-dewaele

Hallo Herman,

  1. Wij als moderators van dit forum kunnen niet bij uw privégegevens en kunnen ook niet zien of u de HEVC codec hebt aangeschaft. U zou deze weer kunnen aanschaffen ad: € 4,99 of dit probleem voorleggen aan Magix Support.
  2. Het klopt, dat als u VDL 2017 upgradet naar VDL 2022 deze wordt overschreven. Zie: https://www.magix.com/nl/support/updateservice/
  3. Wat betreft de Newblue effecten en Hero effecten, die kunt / hoeft u maar een keer te verzilveren.
  4. als u uw aanschaf van VDL 2022 wilt ontbinden, stuur dan een mailtje naar: infoservice@magix.net vermeld hierin uw bestelnummer xxxMXC

Met vriendelijk groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 10.04.2022, 13:19, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

herman-dewaele schreef op 11.04.2022 om 10:58 uur

Beste Rob

Vooreest mijn bewondering voor je inzet in het forum, met dank!
Enig overblijvend probleem is de activering van Newblue Stylizers illuminate. Ik heb het serieNR om te activeren maar het werkt niet.

Ik las een mogelijke oplossing door via "hulp\ lokale store inhoud wissen" maar dit werkt niet, er wordt niets gewist.
Dan las ik om via "Programma en onderdelen" Newblue te deïnstalleren om nadien te herinstalleren maar ik vind "Programma en onderdelen" niet. Ik heb dan maar hulp gevraagd bij Magix.

Ik wens je nog een warme dag (Hier schijnt de zon)

Herman

mi-bo schreef op 11.04.2022 om 11:21 uur

@herman-dewaele

Beste Herman.

werkt dit ook niet bij U

https://www.magix.info/nl/forum/newblue-stylizers-5-illuminate--1297388/#ca1771323

vriendelijke groet

Michael ( FM )

Bol schreef op 11.04.2022 om 12:38 uur

@herman-dewaele

Hallo Herman,

Het doet mij deugd om te lezen, dat al u andere problemen zijn opgelost. En nu nog de activering van Newblue Stylizers illuminate.

Als ik het goed hebt, kunt het juiste serienummer en de Downloads hier vinden: https://newbluefx.com/account/ (inloggen verplicht)

Voor zover ik het weet, hebt u een opdrachtbevestigingsmail van Magix ontvangen, met daarin een NewBlue Stylizers 5 illuminate programma downloadlink.

Sluit Video Deluxe 2022 af en installeer NewBlue Stylizers 5 illuminate met deze downloadlink. Start Video Deluxe op en kijk of deze nu wel onder Effecten / Extra effecten staat.

Ik wens u ook een warme dag. (Hier schijnt ook de zon)

Met vriendelijke groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 11.04.2022, 16:02, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-