Hallo Marcel, Macbook is een Apple product dus wordt die software gebruikt en Magix werkt niet op andere systemen dan Windows. Het is wel mogelijk om op een Mac systeem Windows 10 te implementeren zie deze link
Ik zie ook, dat u uw Topic hebt gewijzigd van Windows 7 naar Macbook. Om in de toekomst verwarringen te voorkomen, kunt u bij een volgende keer, dit beter als een vervolgvraag toe te voegen.
Maar goed, omdat dit het forum is voor en door Magix gebruikers, dat geheel losstaat van Magix Support en Magix Shop, adviseer ik u, als het om een vraag gaat ten aanzien van een aankoop van een Magix product, een mailtje te sturen naar shop@magix.net. Mocht u een technische vraag hebben, stelt deze dan aan: Magix Support
Zelf heb ik met een oud collega eens geprobeerd om een windows programma op een mac te zetten. Het ging maar matig, veel problemen en uiteindelijk niet werkbaar.
Ik ben het geheel eens met @Bise (Cees), dat u heel veel problemen c.q. ergernissen over u afroept!! Daarbij komt ook nog, dat als u Windows 10 installeert via bootcamp op een Macbook, u ook een legale Windows 10 besturingssysteem moet aanschaffen.