Reacties

mi-bo schreef op 12.11.2021 om 22:26 uur

@Wil-deBruijn

Beste Wil.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Volgens gegevens, gaat dit met een I-link, hiervoor heeft U een fire-wire kaart nodig, en dan kunt U zonder problemen de beelden vanuit de camera importeren in MVDL en gaan monteren(bewerken).

De instellingen zijn 720: 576

SC6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

 

Wijziging aangebracht i.v.m met aangeven welke instelling gebruikt moet worden, voor importeren

Wil-deBruijn schreef op 13.11.2021 om 10:55 uur

Dag Michael, ik ga me er verder in verdiepen. Ik heb een laptop, en heb nog geen idee wat hiermee aan te vangen. Ik dacht dat deze laptop ruim voldoende uitgerust was voor magix. maar toch bedankt.

mi-bo schreef op 13.11.2021 om 11:24 uur

@Wil-deBruijn

Beste Wil.

Dank voor Uw Feedback.

Zelf heb ik een Laptop met fire-wire aansluiting.

De mogelijkheid is een fire-wire insteekkaart, maar dan zal U even moeten Google of dit nog te koop is voor Uw laptop.

Of heeft U bij de camera een docking station met usb aansluiting., dan kunt U via rode knop onder preview scherm wel een optie aan klikken om beelden te importeren vanaf de camera.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

 

 

Wil-deBruijn schreef op 13.11.2021 om 13:50 uur

Dag Michael, ik heb wel een HDMI aansluiting op de laptop. Kan ik daar iets mee?

Bise schreef op 13.11.2021 om 15:16 uur

Beste Wil, geef eens aan welke laptop u heeft ( merk en type) dan kunnen we kijken welke aansluitmogelijkheden er zijn.

Mvg. Cees

mi-bo schreef op 13.11.2021 om 16:05 uur

@Wil-deBruijn

Beste Wil.

Dank voor Uw Feedback.

Neen,aan een HDMI aansluiting heeft U helaas niets , dit is om evt een externe monitor aan te sluiten.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Wil-deBruijn schreef op 13.11.2021 om 16:08 uur

Dit zijn de gegevens van mijn laptop:

Merk is HP

Apparaatnaam    DESKTOP-J9PP2IE
Processor    Intel(R) Core(TM) i7-6820HQ CPU @ 2.70GHz   2.71 GHz
Geïnstalleerd RAM-geheugen    32,0 GB (31,9 GB beschikbaar)
Apparaat-id    525D5C10-ABC6-4E2C-805F-FC0A4EF64AD6
Product-id    00330-50785-30158-AAOEM
Type systeem    64-bits besturingssysteem, x64-processor
Pen en aanraken    Pen- of aanraakinvoer is niet beschikbaar voor dit beeldscherm

Zijn dit voldoende gegevens?
 

Bol schreef op 13.11.2021 om 16:29 uur

@Wil-deBruijn,

Hallo Wil,

Bij Apparaatnaam staat DESKTOP-J9PP2IE !! Weet je zeker dat het een Laptop is? Als u een Desktop PC hebt, dan zou u een FireWire kaart kunnen kopen en deze in een vrije PCI slot kunnen prikken en dan kunt u via de iLink van uw camera uw DV bandjes met Video deluxe overzetten naar uw PC.

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Wil-deBruijn schreef op 13.11.2021 om 17:43 uur

Ik heb aantal foto's van mijn laptop gemaakt met de huidige aansluitmogelijkheden. Ik hoop dat voor jullie kenners voldoende info geeft wat verder te doen.


Bol schreef op 13.11.2021 om 18:15 uur

@Wil-deBruijn

Hallo Wil,

Bedankt voor de uitgebreide documentatie van uw HP ZBook laptop. Persoonlijk weet ik niet op u hier ook een PCI Firewirekaart ik kan zetten. U zou dit kunnen navragen bij de leverancier waar u uw laptop hebt aangeschaft.

Misschien is een USB video omzetter voor u een optie? Zie:

Met vriendelijke groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 13.11.2021, 18:17, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bise schreef op 13.11.2021 om 18:24 uur

Beste Wil, voorzover ik het kan zien is er geen aansluitmogelijkheid om via I.link of anders je dv-bandjes te digitaliseren. Wat je zou kunnen doen is de video-grabber van Magix aanschaffen. Die werkt via een USB aansluiting.

Suuces,

Cees

Wil-deBruijn schreef op 14.11.2021 om 09:39 uur

Het probleem heeft mij nog niet losgelaten. Ik heb een refectasetje aan de kabels van de videorecorder bevestigd en aangesloten op de laptop met usb stekker.

Toen via magix: bestand/opname/bron analoo/videokeuze AV to USB.

Als ik op camera film afspeel krijg ik beeld op laptop. Ik kan snapshots druk krijg ik wel foto in magix. Als ik op start opname druk foute boel.

Melding dat ik bij configuratie audio op 96000Hz moet instellen, GEDAAN bij OK druk dan melding dat geen verbinding te maken is met opnameapparaat. maar de foto's zijn wel opgeslagen.

Het verbaasd mij dat foto wel binnenkomt maar film niet. Weet iemand wat te doen? Groet Wil

Vandaag verjaardag kleindochter, dus mijn reactie kan even uitblijven!

mi-bo schreef op 14.11.2021 om 10:09 uur

@Wil-deBruijn

Beste Wil,

Ten eerste:

gefeliciteerd met Uw kleindochter, en een fijne dag

Dan schrijft U hier over is daar ook een cd 'tje bij om de drivers te installeren, anders op google kijken, of via de site drivers te vinden zijn. ( dit is namelijk nodig om de beelden te digitaliseren, voor foto is dat niet nodig)

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bise schreef op 14.11.2021 om 11:33 uur

Beste Wil,

Ik weet niet wat een refectasetje is en wat dat kan doen voor je. Misschien de originele set kopen van Magix?

Magix Red Uw Video's €44,99 tot 21 nov.

Mvg,

Cees

 

Wil-deBruijn schreef op 14.11.2021 om 12:54 uur

Heren heb net een set bij Magix besteld hoop dat het daarmee goedkomt. Doch bedankt voor jullie bijstand.Groet Wil

mi-bo schreef op 14.11.2021 om 13:19 uur

@Wil-deBruijn

Beste Wil.

Even te informatie:

U moet er wel rekening mee houden dat beelden die met Uw camera zijn opgenomen al gedigitaliseerd zijn(dv), als U via een usb- omzetter dit gaat importeren dat worden de gedigitaliseerde beelden(dv) analoog ingeladen, en dan weer gedigitaliseerd .

Dit is kwaliteit verlies.(copy van copy)

Jammer, dat U geen mogelijkheid heeft om een Fire-wire insteekkaart in de laptop te zetten.

Heel veel succes met digitaliseren van Uw dierbare beelden.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bise schreef op 14.11.2021 om 16:56 uur

Beste Wil,

Laat u niets wijsmaken. Je camera (Sony DCR-TRV50E ) neemt niet digitaal op, het is analoog en via de Magix grabber kan je dus deze bestanden omzetten naar digitaal! Je kunt de Mini-DV banden dus niet afspelen op een computer zonder deze eerst te digitaliseren. Zoals eerder is opgemerkt kan je laptop geen DV signaal opnemen en kan je met de grabber deze bestanden wel omzetten naar digitaal en verder monteren enz. en dan een Mp4 bestand maken.

Mvg,

cees ( gebruiker sinds 1999 )

 

 

 

 

 

Wil-deBruijn schreef op 14.11.2021 om 17:13 uur

Heren is mij iets te binnen geschoten. Ik heb nog een oude werkende computer met Pinnacle 14 erop! Daar wil ik niet meer mee werken, maar heeft wel een aansluiting fire-wire. 3 zelfs. Stekkervorm is langwerpig en aan een zijde eindigend in drie vlakken waarvan beide kanten iets toelopend naar smaller einddeel. Mijn Sony heeft ook een DV in/out optie, stekkeraansluiting. Zou het mogelijk zijn om via de oude computer mijn tapes met de camrecorder in te laden (Importeren) en daarna digitaal over te zetten naar de laptop? Of loop ik dan tegen veel problemen aan?

Bol schreef op 14.11.2021 om 18:27 uur

@Wil-deBruijn

Hallo Wil,

....Zou het mogelijk zijn om via de oude computer mijn tapes met de camrecorder in te laden (Importeren) en daarna digitaal over te zetten naar de laptop?.... 

Ja, dat zou volgens mij moeten kunnen, alleen weet ik niet of de MP4 bestanden die door Pinnacle 14 worden aangemaakt ook door Magix Video Deluxe wordt ondersteund? U zou dit zelf even kunnen uitproberen door een kleinstukje over te zetten naar u ouwe oude werkende PC en dan het MP4 bestand naar een extern Data drager te kopiëren en daarna over te brengen naar uw nieuwe PC en op de tijdlijn van Video Deluxe te zetten.

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 14.11.2021 om 21:20 uur

@Wil-deBruijn

Beste Wil.

In Pinnacle wordt het opgeslagen als 768:576.

En MVDL is het 720:576.

In vervlogen jaren, konden leden van de videoclub, die Pinnacle gebruikte nooit met een ander video lid die MVDL gebruikte samen een filmpje maken

Dat zal het probleem zijn.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

 

Bise schreef op 14.11.2021 om 22:06 uur

Beste Wil,

Wellicht kan je ruv op die pc zetten

Mvg Cees

Wil-deBruijn schreef op 14.11.2021 om 22:20 uur

Cees wat is ruv?

Wil-deBruijn schreef op 14.11.2021 om 22:24 uur

Michael, ik vermoet dat je bedoel dat het niet onderling gelezen kan worden. Zou het een optie zijn dat ik het als geheel per film dan exporteer uit Pinnacle zoals ik het inporteer en dan invoer in magix? Het werk daarmee heb ik nog niet helder maar goed. Of toch beter een andere computer kopen?

mi-bo schreef op 14.11.2021 om 22:49 uur

@Wil-deBruijn

Beste Wil.

Niet wetend welke versie van MVDL U heeft.

Het MAGIX video Deluxe programma heeft 2 licenties, als U dan het programma wat ook op de laptop staat, ook op de Pc installeer, dan kunt de beelden vanaf de camera via Fire-wire inladen, en dan exporteren naar een externe drager, dan weer inladen op de laptop, dan is het verhaal rond en hoeft U niet het programma Red Uw Video(RUV2022) te kopen.

Een reactie op Uw vraag:

"Zou het een optie zijn dat ik het als geheel per film dan exporteer uit Pinnacle zoals ik het inporteer en dan invoer in magix?"

Neen dit is niet mogelijk gezien het 2 verschillende codexen zijn

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

 

2x Wijziging aangebracht i.v.m met meer informatie(verbetering codenen voor codexen)