Reacties

mi-bo schreef op 17.06.2015 om 20:52 uur

eerst pakket installeren, dan aanmelden met emailadres en wachtwoord dat bij magix bekend is

gr

Michael

damijocreative schreef op 18.06.2015 om 08:10 uur

Michael, dit is gedaan, maakt geen verschil. Alles is gedaan zoals het hoort.

Ik krijg hem wel geregistreerd, maar niet geactiveerd.

Op het kaartje wat er bij zat met het serienummer zie ik trouwens wel webdesigner10 staan, terwijl ik de cd rom van designer 10 premium heb.

Zou dit het probleem kunnen zijn?( code 14 is natuurlijk dat het serienummer een ander product betreft, dus als dit nr voor de 10 is en ik zelf de 10 premium heb, zou dit niet met elkaar werken).

De download versie die ik via mijn inlogscherm kon downloaden, was ook webdesginer 10, als ik hier het serienhummer invulde dan starte het programma gewoon op, echter zonder de premium features.

Ik zou bijna denken dat magix het verkeerde papiertje bij het verkeerde product heeft aangeleverd bij bol.com waar ik besteld heb.

 

Gr miloe

mi-bo schreef op 18.06.2015 om 09:22 uur

Beste Miloe,

 dan is het beste dat je dit kortsluit met bol.com , want daar ligt het probleem, verkeerde seienummer

gr

michael

damijocreative schreef op 18.06.2015 om 09:47 uur

Hoi michael,

 

dit is lijkt mij geen fout van bol.com.

Zij krijgen de pakketten aangeleverd van magix, en niet andersom.

De software is juist, echter alleen het verkeerde serienummer.

Lijkt mij niet dat bol.com losse software met losse kaartjes binnenkrijgt van magix en dit zelf vervolgens in de doos doet.

Helaas is magix weer niet te bereiken, iets wat een veel voorkomend probleem lijkt te zijn.

Bol.com is al gebeld en word onderzocht, echter denk ik dat dit probleem bij magix ligt.

Bol.com heeft geen kant en klare lijstjes liggen met serienummers waar ze uit kunnen kiezen.

gr miloe

Voormalige gebruiker schreef op 18.06.2015 om 11:10 uur

Hallo Miloe,

De wet is hier duidelijk over. De leverancier, in uw geval Bol.com, moet uw probleem oplossen. U heeft een product gekocht dat niet deugd. Bol.com moet u  een goed exemplaar toesturen en de oude innemen. Bol.com moet dit dan zelf met MAGIX Nedeland oplossen.

Ik wens je succes,

Mvg,

Rob

Ps. Volgens mij seal Bol.com de verpakkingen zelf in. (Incusief serienummer). Bol.com heeft, waarschijnelijk het vekeerde serienummer ingeseald.

damijocreative schreef op 18.06.2015 om 17:24 uur

Hoi rob,

 

inderdaad, als je een product koopt wat niet deugd, dan is de leverancier hier aansprakelijk voor.

Echter, het betrof hier geen fout in het product( deze deed het uitstekend als desginer 10), maar een foute aanlevering, en dat ligt WEL bij de fabrikant.

Beetje kastje van muur verhaal, maar zo werkt het wel.

Ook is dit niet de meest klantvriendelijke oplossing, aangezien ik dan weer had moeten wachten op een nieuw pakket, en inderdaad, vanmiddag had ik een mail van bol.com dat ik contact op moest nemen met magix, zodat hun konden bevestigen dat het serienummer onjuist was.

Bol.com heeft geen lijst of inzage in de licenties, dit heeft alleen de fabrikant, welke deze aanlevert op een apart kaartje wat in het pakket software zit, en dit uiteindelijk als 1 pakket van magix aangelevert krijgt, geseald en wel.

Bol.com is in deze alleen de officiele retailer, en geen leverancier/fabrikant.

Magix heeft dit gelukkig zelf ook snel ingezien, uiteindelijk na wat slechte reclame via social media, zagen zij WEL kans snel contact op te nemen, en toen eenmaal duidelijk was na 3x mailen dat het toch echt om de premium versie ging, heb ik via hun de nieuwe code gekregen.

inmiddels is het programma up and running!

hartelijk bedankt voor je tijd en hulp en meedenken!!

 

gr miloe

Voormalige gebruiker schreef op 18.06.2015 om 22:23 uur

Hallo Miloe,

Fijn te horen dat MAGIX je probleem heeft opgelost.

Het volgende wil ik nog wel even kwijt.

Als één product of artikel niet deugd of het nu beschadigd, kapot of incompleet (onjuiste serienummer) is , dan is en blijft de leverancier, in jouw geval Bol.com, verantwoordelijk.  Deze moet zorgen voor een goed werkend product. Hij moet zich in verbinding stellen met Magix. Natuurlijk, zou je het probleem kunnen aankaarten bij Magix. Magix wil dan wel een bewijs hebben waar je het product heeft gekocht. Anders zou iedereen een illegale versie om kunnen zetten in een legale versie. Het klopt dat Bol.com geen inzage in de licenties. Echter zij krijgen wel een aantal DVD boxen met net zoveel licenties. Wat betreft het sealen, ik heb bij een bedrijf gewerkt, waar wij werkzaamheden voor Bol.com deden. Daarom schreef ik, dat Bol.com de DVD boxen waarschijnelijk heeft laten in sealen. Een retailer is weldegelijk een leverancier. Hij levert goederen aan een koper. Aan jou dus!! 

Mvg.

Rob