Ik kan mijn Magix programma's niet meer gebruiken

Ad-Bakker1012 schreef op 15.06.2023 om 13:11 uur

Sinds een maand of 4 kan ik mijn Magix software (meerdere programma's) niet meer gebruiken.

Ik krijg de melding dat de software al ergens anders in het gebruik is. Nu weet ik sinds twee weken dat (bewust) door iemand mijn identiteit wordt gebruikt en software die ik gebruik voor mijn hobby overgezet is op een ander e-mailadres. Ik kwam hier achter door een mailtje van een software leverancier in Spanje, die vreemde verzoeken kreeg van mij. Dit bleek echter degene te zijn die identiteit fraude pleegt. Alleen door het feit dat deze leverancier in Madrid mij kent, kwam de zaak aan het rollen.

Ik heb nu het vermoeden dat dit ook gebeurd bij Magix. Vraag hoe kan ik dit aankaarten bij Magix, zie nergens een item hierover. Het vervelende is dat ik ruim een stuk of 20 licenties heb (ook dubbel omdat ik de software op meerdere computers gebruik) en dat nu dus niets meer werkt.

Ad Bakker
Stichting ErfGoedGezien Nederland
Erfgoed TV
Hilversum

Reacties

SP. schreef op 15.06.2023 om 13:43 uur

@Ad-Bakker1012 

Gebruik je nog steeds hetzelfde Magix e-mailadres en wachtwoord zoals je in het verleden gebruikte?  Houd er rekening mee dat als u een ander e-mailadres invoert in uw seriële registratievenster, dit niet zal werken omdat hierdoor een nieuw klantaccount wordt aangemaakt.  In plaats daarvan moet u het e-mailadres in uw vorige Magix-klantaccount wijzigen.  Anders krijg je fout -24.

Kunt u nog inloggen op uw Magix-klantaccount op Magix.com?  Alle producten moeten daar worden vermeld.

Als daar niets wordt vermeld, betekent dit dat u bent ingelogd met een onjuist e-mailadres of dat iemand contact heeft opgenomen met de ondersteuning van Magix en hen heeft gevraagd de licenties over te zetten naar een ander account.  Dit kan alleen worden gedaan door de klantenservice van Magix.  Sommige softwareleveranciers uit Spanje kunnen dit absoluut niet.

Als u zich helemaal niet kunt aanmelden, kan dit betekenen dat iemand in uw klantaccount is gekomen en het e-mailadres en wachtwoord heeft gewijzigd.

Neem voor het oplossen van dit probleem contact op met de klantenservice via infoservice@magix.net

U moet waarschijnlijk uw identiteit bewijzen en hen de bon van uw eerdere aankopen laten zien.  De ondersteuning kan vervolgens nieuwe licenties in uw huidige gebruikersaccount plaatsen of de licenties weer naar u overdragen.

You still use the same Magix e-mail and password like you used in the past? Be aware, if you enter a different e-mail address into your serial registration window this won't work because this will create a new customer account. You need to change the e-mail address in your previous Magix customer account instead. Otherwise you'll get error -24.

Can you still log into your Magix customer account at Magix.com? All products should be listed there.

If nothing is listed there this either means that you logged in with an incorrect e-mail address or someone contacted Magix support and asked them to transfer the licenses to a different account. This can only be done by Magix customer support. Some software vendor from Spain definitely cannot do this.

If you cannot log in at all, this could mean that someone got into your customer account and changed the e-mail and password.

To solve this problem contact customer service at infoservice@magix.net

You likely need to prove your identity and show them the receipt of your past purchases. The support can then either put new licenses in your current user account or transfer the licenses back to you.

Bol schreef op 15.06.2023 om 13:47 uur

@Ad-Bakker1012

Hallo Ad,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers. 
Op dit forum proberen forumleden elkaar te helpen, maar het staat wel geheel los van Magix Support.

....Nu weet ik sinds twee weken dat (bewust) door iemand mijn identiteit wordt gebruikt en software die ik gebruik voor mijn hobby overgezet is op een ander e-mailadres.....

Wat u het beste kunt doen is om zo snel mogelijk contact op te nemen met Magix Support. Stuur een mailtje naar: infoservice@magix.net en leg daar uw probleem voor.

Succes,

Rob (forum moderator)

Aanvulling op: 15-06-2023 om 14:44

.....Ik kwam hier achter door een mailtje van een software leverancier in Spanje, die vreemde verzoeken kreeg van mij....

Voor zover ik het nu goed lees, heeft uw softwareleverancier in Spanje u erop attent gemaakt, dat uw Magix account waarschijnlijk gehackt is, omdat deze softwareleverancier namens u vreemde verzoeken kreeg.

Laatst gewijzigd door Bol op 15.06.2023, 14:44, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-