Ik heb Magix "red uw video gekocht" maar hoe krijg ik het op mijn computer?

pajdriessen schreef op 06.11.2014 om 19:47 uur

Ik wil beginnen met video bewerken maar eerst moet ik films overzetten

Ik heb een Magix "red mijn video" pakket gekocht. Uiteinden video grapper zijn bekend, 2 x audio, 1x video en een S video kabel, allen female zoals ik lees.

Ingang Camcorder Canon MV750I is enerzijds een Fire Wire of IEEE1394 DV 4-pens en daarnaast een S video ingang female en volgens gebruiksaanwijzing kan ik het beste de DV ingang gebruiken

Bestaat er een kabel met aan de ene zijde 3x male tulp en aan de andere zijde deze Fire Wire! Of kan ik ook beide S video ingangen gebruiken voor overdracht

Wie kan mij helpen zodat ik hierna de software kan kopen om te gaan bewerken

Alvast bedankt 

Peter

 

 

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 06.11.2014 om 23:01 uur

Beste,

Mijn eerste camcorder was een Canon MV750I. Uw heeft uw filmfragmenten opgenomen op DV bandjes. Om uw DV bandjes over te zetten naar uw computer moet dit via de firewire te gebeuren. U computer moet dus over een firewire beschikken. Andere mogelijkheden zijn erniet.

Succes,

Rob

pajdriessen schreef op 07.11.2014 om 13:07 uur

Super Rob,

 

Hier kan ik wat mee

 

Fijn weekend

mi-bo schreef op 07.11.2014 om 13:32 uur

Beste,

 Uw verhaal gelezen en antwoord van Robvroe1 ook,

 waarom een RUV pakket en niet een VDL 2015 pakket.

U heeft een recorder / camera een fire aansluiting op Uw Pc zoniet dan kunt U een insteekkaart daarvoor kopen, en dan direct inlezen in VDL 2015.

misschien een aanvullend antwoord succes, 

Michael

pajdriessen schreef op 13.11.2014 om 08:22 uur

Bedankt Michael,

Niet gecheckt dat er meerdere antwoorden kwamen. Ik heb net gisterenmiddag een FireWire kaart en en kabel binnengekregen en die wordt geinstalleerd. Dan ga ik naar de software kijken en als laatste proberen te begrijpen hoe je het overzet.

Is allemaal nieuw dus moet ik even info zoeken en lezen hoe dit werkt of jij moet een hele snelle uitleg hebben want het is een handigheid die je eerst even moet aanvoelen

Nogmaals bedankt voor reactie Michael

Peter