iedere keer dezelfde locatie opgeven als ik met meerde maps werk

Gerard-Frijters schreef op 06.07.2023 om 14:36 uur

Programma en versie: Magix Video deluxe Plus 22.0.3.172

Thuis heb ik mijn Magix paden iets anders dan bij de VrijwilligersOrganisatie (VO). Als ik mijn werkzaamheden mee neem naar de (VO) dan duurt het een tijdje voordat ik de paden weer 'goed' heb gezet. Maar wat schets mijn verbazing is, dat als ik mijn film heb verdeeld over een aantal tabbladen ("Creërt een nieuwe film binnen het actieve project") ik voor ieder tabblad weer dezelfde paden moet ingeven.

Voor de duidelijkheid. Stel ik heb de film in de 3 tabbladen (map-01, map-02 en map-03) opgenomen. In elk van de 3 maps is het dezelfde film en ook vanaf dezelfde locatie ingeladen.

Dit staat in ‘map-01’: Gemaakt op: 13:07:26 Gebruikte bestanden: D:\videos\a.jpg

Dit staat in ‘map-02’: Gemaakt op: 13:07:31 Gebruikte bestanden: D:\videos\a.jpg

Dit staat in ‘map-03’: Gemaakt op: 13:07:58 Gebruikte bestanden: D:\videos\a.jpg

Dus 1 film op 1 en dezelfde laadpositie.

 

En toch moet ik 3 maal dezelfde locatie opgeven!

Mijn vraag aan Magix is de volgende: kan dit niet eenvoudiger worden opgelost?

 

Reacties

Bol schreef op 06.07.2023 om 15:18 uur

@Gerard-Frijters

Hallo Gerard,

....Mijn vraag aan Magix is de volgende: kan dit niet eenvoudiger worden opgelost?...

Hiervoor is een eenvoudiger methode voor, die zeker voor ca. 98% goed werkt. Maak een veiligheidskopie en en zet deze op bv. uw externe harde schijf. Uw gebruikte bestanden / materiaal worden opgeslagen in één map. De externe harde schijf kunt nu koppelen aan een willekeurig computer. Nu kunt u het *.MVP projectbestand op een willekeurige PC opstarten, maar wel onder dezelfde Video Deluxe versie waarmee u projectbestand heeft aangemaakt.

Omdat proDaD Mercalli geen Magix programma is, wordt de stabilisaties niet mee gekopieerd.

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 06.07.2023 om 16:49 uur

@Gerard-Frijters

Hallo Gerard,

Hier nog een manier om uw MVP projectbestand op een ander computer te verwerken.

Doe dan het volgende:

  • start Video Deluxe op
  • type uw Projectnaam in
  • zet een vinkje bij: Media naar Projectmap kopiëren
  • geef uw Projectfolder (map) op, waar u uw MVP project naar toe wilt kopiëren
  • klik op Project aanmaken.
  • u kunt deze map kopiëren naar een externe data drager en koppelen aan een andere computer
  • ga naar deze map en start hiervandaan het MVP projectbestand op.

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Gerard-Frijters schreef op 14.07.2023 om 10:02 uur

Het probleem is opgelost.

In de oude situatie had ik de MVP file staan in een directory evenwijdig aan de directories waarin bijvoorbeeld de films staan. En nu heb ik de MVP file in een hogere directory staan waarin zich directories met de films staan.

Oude situatie:

- dir met MVP file

- dir met films

 

Nieuwe situatie:

- dir met MVP file en binnen deze dir subdirs met films

 

Ik dank daarom 'Bol' voor zijn tips!

Bol schreef op 14.07.2023 om 11:21 uur

@Gerard-Frijters

Hallo Gerard,

Het doet mij deugd om te lezen, dat mijn aangedragen suggesties u op het juiste spoor hebben gezet. Bedankt👍 voor uw terugkoppeling. Ik wens u heel veel succes met het samen van uw films.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Kees-Haremaker schreef op 21.07.2023 om 22:26 uur

Hallo Gerard, een goede tip die ik zelf altijd doe is, dat als je met een nieuw project begint in een harde schijf een map ga aanmaken met de naam van het project, dan m.b.v. de letter 'Y' op je toetsenbord een window oproept waarmee je supmappen aanmaakt binnen die projectmap, zonder de onderste drie te veranderen.
In de vele films die ik gemonteerd heb is mij dat goed bevallen want alles van één project blijft bijelkaar.
Dit doe ik zelf altijd voordat ik films importeer waar ik mee ga werken.
Ik zeg altijd rubriceren is het halve werk.
Succes
mvg Kees