How can I program it that if pointer goes over picture a text message appears

cerc schreef op 08.02.2012 om 19:31 uur

Ik heb drie fotoos op mijn site en wil als de pointer eroverheen gaat dat er een specifieke tekst verschijnt. Net zoals dat in het menu gebeurt als je over een menu balk gaat..

 

Voor eenieder die dit probleem tegenkomt, ik heb het volgende gevonden:

Als je een een foto hebt, kan je daar onder "effecten" een muis actie link met een tekst leggen.

Andersom (een tekst aan een foto linken) gaat het niet.

Wil je dat de tekst verschijnt moet je eerst muis actie "tonen" invoegen.

dan wordt de tekst getoont.

Maar, daarna moet je ook de muis actie "verbergen" invoegen."

Daarmee verwijnt de tekst weer.

Vrij logisch achteraf maar, ik vond het nergens..

 

 

Reacties

jarnooo schreef op 08.02.2012 om 20:51 uur

dan maak een tekst vlak met je tekst er in

dan een rechthoek ter grootte van je tekst vlak en al actie (of zo iets) mouse over instellen

helaas werkt het niet dat die hem eerst automatische verbergd dus zul je hem ergens moeten neerzetten en dat die dan wat anders verbergd zodat je hem ziet.

het werkt nog niet perfect dus

snap je het zo?

cerc schreef op 08.02.2012 om 22:18 uur

Dit snap ik niet...

Ik heb een tekst gemaakt en de foto gelinkt mbv de muis verdwijn menu met die tekst..

Maar ik blijf de tekst zien. 

Moet ik de tekst onzichtbaar maken soms,  vraag ik me af.........

De PREVIEW knop werkt ook niet !!! (Daar hebben meerdere last van!!)

 

BeRo schreef op 08.02.2012 om 22:36 uur

wat jarnooo gezegd heeft, is een levensvatbare oplossing.
Maar het kan nog gemakkelijker worden gemaakt.

Klik op een afbeelding en klik vervolgens op het icoon "Linkeigenschappen".
selecteer vervolgens het tabblad "mouseover"

De opties op deze tab specificeren wat er moet gebeuren wanneer een bezoeker de cursor over het geselecteerde object beweegt. Je kunt bijvoorbeeld wat tekst in een pop-up laten verschijnen of een gehele laag met inhoud wanneer een bezoeker met de cursor over een foto van uw webpagina beweegt.

Popup tekst tonen (titel): hier kunt je de "titel" tekst voor een object specificeren. Webbrowsers tonen dit in een smalle popup tool-tip wanneer de bezoeker de cursor over het object beweegt.

Veel plezier met de website-ontwerp

Sorry voor mijn slechte Nederlands.
Mijn moedertaal is het Duits.
De tekst werd vertaald door een computer.


 

Laatst gewijzigd door BeRo op 08.02.2012, 22:36, in totaal 1 keer gewijzigd.

Auf den Tag genau gehen heute, am 14.08.2021, 10 Jahre online Support für die Community zu Ende.
Ich freue mich auf eine neue, berufliche Herausforderung, die sich gerade ergeben hat. Leider bleibt dann keine Zeit mehr für die Community übrig, aber Ihr seid bei den aktiven Mitgliedern in besten Händen.
Sicher schaue ich auch ab und zu nochmal rein... 🤓

cerc schreef op 08.02.2012 om 23:05 uur

BeRo, het nederlands van je pc  is uitstekend...

1] mijn scherm ziet er anders uit. dus ik kan je raad niet opvlolgen.  WAT ik nu gedaan heb is

2) de foto selcteren in het navigation scherm en dan krijg ik  mouseover scherm  via het " effecten" scherm

3) Daarin  onder muis acties en in "tonen" de link leggen met de relevante  tekst frame

3) ik kan daarin de tekst frame aanvinken die ik in de navigation bar heb afgevinkt.

Ik weet niet of dit werkt.

 

   

 

 

 

 

 

BeRo schreef op 08.02.2012 om 23:31 uur

[...] mijn scherm ziet er anders uit. dus ik kan je raad niet opvlolgen [...]

Damn, dat was mijn schuld!

Ik heb niet gezien, je werkt met de "Website Maker" en niet met de "Web designer".
Dit zijn twee totaal verschillende programma's. Mijn tip is voor de "Website Maker" nutteloos.

Sorry.
Maar omdat ik kan je niet helpen. Met de "Website Maker" Ik ben niet goed genoeg.

Laatst gewijzigd door BeRo op 08.02.2012, 23:31, in totaal 1 keer gewijzigd.

Auf den Tag genau gehen heute, am 14.08.2021, 10 Jahre online Support für die Community zu Ende.
Ich freue mich auf eine neue, berufliche Herausforderung, die sich gerade ergeben hat. Leider bleibt dann keine Zeit mehr für die Community übrig, aber Ihr seid bei den aktiven Mitgliedern in besten Händen.
Sicher schaue ich auch ab und zu nochmal rein... 🤓

jarnooo schreef op 09.02.2012 om 15:39 uur

dat de preview knop niet werkt ligt aan je browser, heb ik nooit met firefox

heb alleen soms dat die vast lopen met opslaan maar dat is max 1x per maand

 

heb je al wat geprobeert?

cerc schreef op 09.02.2012 om 19:50 uur

Dat het aan de browser ligt zal ik uitproberen. Ik gebruik Google's Chroome, 

cerc schreef op 14.02.2012 om 15:21 uur

Ok, Mijn preview werkt onder foxpro (WAAROM NIET ONDER CHROME??)

ECHTER 1

Ik heb een tekst box gemaakt met een tekst erin die ik wil getoont hebben als de pointer over een plaatje gaat. Het plaatje geselcteerd en Via effecten bar de muis bewegingen menu gevonden, de desbetreffende tekst box geselcteerd en ook oogje weg gevinkt.

IN Preview werkt het wel, de tekst is niet te zien en verschijjnt als ik met de curser over het plaatje ga..ECHTER de tekst verdwijnt hierna niet meer..

WAT IS HIER AAN TE DOEN???

 

ECHTER 2

in een pagina heb ik een tekst box met tekst in arial 11

in een ander pagina heb ik een ook tekst box met tekst in arial 11

het resultaat is echter niet het zelfde?? bij box 1 ziet de tekst er veel kleiner uit dan in box 2????

WAT IS HIER AAN TE DOEN???