Hoofdstukken en menu's

Jozo schreef op 09.01.2020 om 19:25 uur

Meestal maak ik een film bestaande uit 2 delen, t.w. een film en foto's. In een vorige bijdrage gaf ik aan een film te willen restaureren en die moet ik nu van een nieuw menu voorzien. Altijd gewerkt hebbende met Adobe Encore kon ik in die software in de film heel simpel ook hoofdstukmarkers plaatsen en als ik vervolgens dan de film wilde kijken hem helemaal zien. Wilde ik maar een bepaald nader van een marker (dus geen hoofdstukmarker) voorzien item zien, kon ik dat ook afzonderlijk in het menu nog een keer aanklikken en bekijken. In Video Pro X 11 is mij dat niet helemaal duidelijk en ook de handleiding laat mij niet echt het licht zien.

Als ik nu een hoofdmenu maak met als opties Play Movie, Movie Selection en Photoselection, kan ik dan met Play Movie gewoon de gehele film zien en met Movie Selection bepaalde nader met een marker aan te duiden scene, en uiteraard ook met PhotoSelection een keuze uit de verschillende filmpjes met foto's of gaat dat niet.

Kortom wat ik wil, is een hoofdmenu met de opties Play Movie, Movie Selection en PhotoSelection en een submenu voor de Movie-selection en een submenu voor de PhotoSelection. In die beide submenu's komen in totaal ongeveer 9 filmpjes.

Het hoofdmenu laat mij kiezen uit het spelen van de film, Movie Selection en PhotoSelection. Movie Selection heeft er vijf, PhotoSelection 4.

En hoe kan ik na sceneselectie de scenes allemaal verwijderen. In de handleiding staat dat je naar Scenes verwijderen moet gaan, maar heb alle tabs nagelopen en zie die dus niet

Wie kan mij advies geven?

groet,

Jos

Reacties

mi-bo schreef op 09.01.2020 om 20:26 uur

@Jozo

Beste Jos.

Als U hoofstukmarkers aanmaak kan dit allemaal een naam krijgen.

Het project is later in een keer aftespelen en met de afstandbediening kunnen de hoofstukken apart worden opgeroepen en dan apart worden afgespeeld is dat de bedoeling.

Met vriendelijke groet,

Michael

Jozo schreef op 09.01.2020 om 23:36 uur

Hier kom ik echt mee verder. Eigenlijk hetzelfde als Adobe Encore deed. Bedankt. Kan pas maandag verder en laat het resultaat weten.

mi-bo schreef op 09.01.2020 om 23:56 uur

@Jozo

Beste Jos.

Dit is een goed bericht.

Laten we zeggen rustig weekend en we vernemen het resultaat van U.

Met vriendelijke groet,

Michael

Jozo schreef op 12.01.2020 om 16:45 uur

Hallo,

Ik was een uurtje thuis en heb toch even gelijk een poging gedaan en dat werkte. Maar.......................als ik het menu van tekst wil voorzien (een eigen achtergrond). Als ik op nieuwe knop aanmaken klik, krijg ik een mooi tekstvak eb een pop-up waarin ik de gegevens kan ingeven die ik in die knop wil. Ik maak een korte tekst en voeg een klein plaatje toe en als ik aangeef OK dan krijg ik de achtergrond terug zonder enige toevoeging. Dan doe ik het opnieuw en dan krijg ik weer niets. Ga ik dan vervolgens uit het menu en kom ik terug na opslaan ook niets. Druk op Preview krijg ik plotseling een tekst maar geen plaatje. Voeg ik een tekst toe. Ben ik het eerste plaatje weer kwijt.

Of ik doe iets vreselijks fout of er zit een bug in het program. Ik houd het maar even op het eerste.

😪😥

Ik moet nu weg, dus zie het morgen of er een reactie is.

Bol schreef op 13.01.2020 om 12:57 uur

Hallo Jos,

Misschien is de oplossing? Kijk eens of de "tekstgrootte" niet op nul punten staan. Als deze op NUL punten staat is ziet u de ingetypte tekst niet. Zet u deze b.v. op 9 punten dan ziet u de tekst wel. Zie afbeeldingen

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 13.01.2020, 13:11, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Jozo schreef op 13.01.2020 om 13:24 uur

Staat op 12

Bol schreef op 13.01.2020 om 13:58 uur

Hoe staat de transparantie???

Hier nog een voorbeeld!!

Laatst gewijzigd door Bol op 13.01.2020, 14:15, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Jozo schreef op 13.01.2020 om 16:43 uur

Nee, als het om dat soort dingen gaat, werk ik al te lang met montageprogramma's. Ik krijg steeds meer het gevoel dat sprake is van een bug

Bol schreef op 13.01.2020 om 17:21 uur

Hallo Jos, waarom lukt het bij mij dan wel? Dus volgens mij geen BUG. Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 13.01.2020, 17:22, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Jozo schreef op 13.01.2020 om 18:03 uur

Dat moet u niet aan mij vragen. Als ik geweten had hoe het zou moeten lukken dan had ik deze vraag niet gesteld. En aan zo'n antwoord heb ik natuurlijk weinig. Ik heb het zojuist weer geprobeerd en eerst een complete achtergrond met uitzondering van de knoppen aangemaakt, een nieuw project gestart, alles weer ingeladen, opnieuw hoofdstukken gemaakt, het diskmenu geopend, aangepaste menu neergezet, muziek toegevoegd als achtergrond en vervolgens knoppen toegevoegd. Ik laat wat knoppen werken en bij de eerste knop gaat het al fout, want ik krijg het menu terug wat ik niet meer heb ingeladen.

Bol schreef op 13.01.2020 om 18:18 uur

Hallo Jos,

Ik probeer altijd aan een forumlid een zo goed mogelijk antwoord te geven. Dat u vindt, dat u met mijn antwoorden weinig kan, vind ik spijtig. U bent nog al stellig in uw antwoorden, dat het aan het Magix programma ligt. Kan u mij aangeven met welke Pro X versie u werkt.

Ik werkt met:

Misschien dat u een andere versie nummer hebt.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 13.01.2020, 18:18, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 13.01.2020 om 18:41 uur

Ik heb het zojuist weer geprobeerd en eerst een complete achtergrond met uitzondering van de knoppen aangemaakt, een nieuw project gestart, alles weer ingeladen, opnieuw hoofdstukken gemaakt, het diskmenu geopend, aangepaste menu neergezet, muziek toegevoegd als achtergrond en vervolgens knoppen toegevoegd. Ik laat wat knoppen werken en bij de eerste knop gaat het al fout, want ik krijg het menu terug wat ik niet meer heb ingeladen.

Hallo Jos,

Ik ga vanavond / morgen het eens exact doen zoals u hierboven beschreven hebt. Ik vermoed dat u toch ergens een denkfoutje maakt, maar welke, dat kan ik u nu nog niet zeggen. Maar ik zie wel, dat u geen standaard diskmenu ombouwt naar uw eigen wensen. Dat doe ik zelf wel. Mijn antwoorden zijn hierop gebaseerd.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 13.01.2020, 18:42, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Jozo schreef op 22.03.2020 om 13:32 uur

Sorry Rob, ik ben heel geduldig maar wacht al op de kop af twee maanden op het resultaat dat u heeft bereikt met het volgen van mijn stappen. Ik ben nog niet veel verder

Bol schreef op 22.03.2020 om 13:41 uur

Hallo Jos,

Wegens privé omstandigheden was ik u helemaal vergeten. Sorry daarvoor. Ik ga er weer voor u aanwerken.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 22.03.2020 om 17:00 uur

Hallo Jos,

Zou u mij nog eens, via een persoonlijk bericht, kunnen beschrijven, wat u exact bedoelt. Er is op deze topic te veel ruis gekomen. Als ik voor u de juiste oplossing heb gevonden, dan kunnen wij dit alsnog op het forum zetten, zodat ander forumleden hier ook wat aan kunnen hebben.

Groet,

Rob

PS. Het is voor mij een hobby en dat wil ik ook zo houden. Mijn intentie is om forumleden te helpen..

Laatst gewijzigd door Bol op 22.03.2020, 22:02, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Jozo schreef op 23.03.2020 om 15:43 uur

Sorry Rob, maar moet ik nu mijn bijdrage van 9 januari jl. hier bovenaan opnieuw aan u toesturen, dus kopieren en plakken en verzenden. Ik begrijp dit niet want het staat gewoon bovenaan de pagina wat het probleem is. En tot slot ik klink misschien geagiteerd maar ik zie geen enkele ruis bij geen enkel antwoord dus voor mij acacadabra

Bol schreef op 23.03.2020 om 16:23 uur

Beste Jos,

Ik wens u heel veel succes met zoeken naar de juiste oplossing.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

Jozo schreef op 23.03.2020 om 17:53 uur

Wat een pathetische reactie. Waarschijnlijk niet in staat om een oplossing te bedenken en dan is dit een heel eenvoudige manier om je ervan af te maken. Lange tenen, nog net niet als een klein kind gaan stampvoeten en dan mij een persoonlijk bericht sturen. Ik heb hier geen persoonlijke vriendjes en het is goed dat uw "bijdragen" een hobby zijn, want als u als representant van Magix zou optreden, zou dat met dit soort reacties in persoonlijke berichten snel met Magix zijn afgelopen. Walgelijk gewoon👎

Bol schreef op 23.03.2020 om 18:26 uur

Wat een pathetische reactie. Waarschijnlijk niet in staat om een oplossing te bedenken en dan is dit een heel eenvoudige manier om je ervan af te maken. Lange tenen, nog net niet als een klein kind gaan stampvoeten en dan mij een persoonlijk bericht sturen. Ik heb hier geen persoonlijke vriendjes en het is goed dat uw "bijdragen" een hobby zijn, want als u als representant van Magix zou optreden, zou dat met dit soort reacties in persoonlijke berichten snel met Magix zijn afgelopen. Walgelijk gewoon👎

Hallo Jos,

Ik vind het spijtig, dat u zo reageert op het forum en niet op mijn persoonlijke berichten. Zelf herken ik mij niet in uw opmerkingen, daarom ga ik niet in op u schrijven. Maar goed iedereen mag zijn of haar mening hebben. Nogmaals succes met het zoeken naar de juiste oplossing.

Einde discussie.

Rob

PC -1-

PC -2-