Meestal maak ik een film bestaande uit 2 delen, t.w. een film en foto's. In een vorige bijdrage gaf ik aan een film te willen restaureren en die moet ik nu van een nieuw menu voorzien. Altijd gewerkt hebbende met Adobe Encore kon ik in die software in de film heel simpel ook hoofdstukmarkers plaatsen en als ik vervolgens dan de film wilde kijken hem helemaal zien. Wilde ik maar een bepaald nader van een marker (dus geen hoofdstukmarker) voorzien item zien, kon ik dat ook afzonderlijk in het menu nog een keer aanklikken en bekijken. In Video Pro X 11 is mij dat niet helemaal duidelijk en ook de handleiding laat mij niet echt het licht zien.
Als ik nu een hoofdmenu maak met als opties Play Movie, Movie Selection en Photoselection, kan ik dan met Play Movie gewoon de gehele film zien en met Movie Selection bepaalde nader met een marker aan te duiden scene, en uiteraard ook met PhotoSelection een keuze uit de verschillende filmpjes met foto's of gaat dat niet.
Kortom wat ik wil, is een hoofdmenu met de opties Play Movie, Movie Selection en PhotoSelection en een submenu voor de Movie-selection en een submenu voor de PhotoSelection. In die beide submenu's komen in totaal ongeveer 9 filmpjes.
Het hoofdmenu laat mij kiezen uit het spelen van de film, Movie Selection en PhotoSelection. Movie Selection heeft er vijf, PhotoSelection 4.
En hoe kan ik na sceneselectie de scenes allemaal verwijderen. In de handleiding staat dat je naar Scenes verwijderen moet gaan, maar heb alle tabs nagelopen en zie die dus niet
Wie kan mij advies geven?
groet,
Jos