Reacties

RiViS schreef op 03.04.2017 om 12:46 uur

Hallo Fluxpuck,

Welkom op het forum.

Ik neem aan dat je met "preview"bedoelt dat je de loop even wilt beluisteren. Dat doe je met een enkele muisklik op de naam van de loop. Met een dubbelklik plaats je hem in de track (of met een klik op het pijltje links van de naam van de loop).

groet,

Rijk

Fluxpuck schreef op 03.04.2017 om 12:59 uur

Hallo!

Zo 'zou' het echter moeten werken, maar die manier werkt niet. Ik heb echter ook geen instelling kunnen vinden die dat weer mogelijk zou kunnen maken.

RiViS schreef op 03.04.2017 om 18:56 uur

Dan eerst nog maar wat aanvullende gegevens over jouw programma versie vragen:

1) Is dit een programma uit 2017 of hebben we het over de rond 2010 verschenen versie 17?

2) Is het programma bij Magix geregistreerd en zijn de updates gedownload en uitgevoerd?

3) Als het een download versie is: Zijn de aanvullende programma delen gedownload en geïnstalleerd?

4) Of hebben we het over een test versie (30 dagen geldig)? Zo ja, heb je daarvan ook de aanvullende delen gedownload?

Tenslotte zou je al vast dit kunnen proberen: Bestand/ Progr. instellingen/ Programma instellingen terugzetten naar standaard waarden.

groet,

Rijk

PS: ik zie net dat er een nieuwe update voor de versie 2017 is, als jij die versie hebt, voer dan svp de update uit.

Fluxpuck schreef op 04.04.2017 om 15:07 uur

1) Ik heb het over de versie uit 2017, Magix Musicmaker 2017 premium;
2) Het programma is geregistreerd en alle updates zijn gedownload en uitgevoerd;
3) Het is een download-visie;
4) Het is geen Test versie.

Heb tevens alle aanvullende programma onderdelen her-geinstalleerd, MMM17 al eens herstelt en alle instellingen terug gezet naar de standaard waarden, maar dit mocht niet baten.

RiViS schreef op 04.04.2017 om 17:30 uur

Even een screenshot er bij:

1) Ik heb een loop gekozen: Deep house Touchdown Miami / Keys / Loopnaam: Origin Keys (zie pijl nr 1). Na een muisklik hierop begint hij bij mij af te spelen en dan zie je bij pijl nr 2 een groeiende blauwe baan ontstaan, zie je daar bij jou wat bewegen na een muisklik?Zo ja, dan werkt de preview in het programma en dan zou je even moeten checken of het juiste geluidskanaal aan staat. Dat kan in Windows (rechtsklik op het luidsprekertje en kies Afspeelapparaten), of anders in de instellingen van je geluidskaart.

2) Staat de schuif van de volumeregelaar bij pijl 3 niet dicht? (Naar rechts = open)

3) Als je de loop in de Arranger plaatst, speelt hij dan wel af als preview?

4) Kijk ook nog even bij de Programma-instellingen (sneltoets P), tabblad Import, rechtsboven, onder "Preview in de mediapool start automatisch voor: ... is daar onder alles aangevinkt?

groet,

Rijk

Fluxpuck schreef op 04.04.2017 om 19:13 uur

Hallo!

Bijgevoegd een url naar een youtube filmpje ter voorbeeld van mijn probleem.
Zoals er te zien valt werkt de preview niet.

Fluxpuck schreef op 04.04.2017 om 19:16 uur

ps. tevens werken de toontrappen niet, zoals ook te zien in de video.

RiViS schreef op 04.04.2017 om 19:24 uur

De video doet het niet: "is niet beschikbaar" wordt gemeld.

Heb je mijn 4 suggesties cq vragen van 17:30 u bekeken? Graag je reactie daarop.

groet,

Rijk

Fluxpuck schreef op 04.04.2017 om 19:38 uur

Nu is de video wel beschikbaar, 4 suggesties staan in de video. :)

 

RiViS schreef op 04.04.2017 om 21:08 uur

Uit je filmpje leid ik af dat het ws niet in je geluidsinstellingen zit, het programma doet helemaal niets als je op de loop klikt.

Er schieten mij nu nog 2 "probeersels" te binnen, eerst de gemakkelijkste:

1) Het zou kunnen dat het .ini bestand beschadigd is, verwijder dit bestand, dit kan zonder bezwaar: het wordt bij elke opstart van MMM opnieuw aangemaakt. Je vindt het hier: C: /Gebruikers/ Gebruikernaam/ AppData/ Roaming/ MAGIX/ mm24dlx/ MusicMaker.ini Als je AppData niet ziet staan in de Verkenner, ga dan naar de Tab Beeld en zet een vinkje bij Verborgen Items.

2) Deze is rigoureuzer: Verwijder het programma geheel en installeer het opnieuw. Je kunt het installatieprogr downloaden vanuit je persoonlijke account onder Mijn Producten op de site magix.com/nl/. Dat is een hele klus omdat je ook de aanvullende add-ons etc opnieuw moet installeren. Misschien had je die opgeslagen? Dan hoef je ze niet weer te downloaden.

Tenslotte kun je het probleem ook voorleggen aan Magix Support: http://www.magix.com/nl/support/

groet,

Rijk

Fluxpuck schreef op 10.04.2017 om 19:37 uur

Na een volledige herinstallatie werkt het zoals het zou moeten werken. Bedankt.

RiViS schreef op 11.04.2017 om 12:00 uur

Fijn dat het uiteindelijk is opgelost en dat je dat hier even hebt gemeld.

groet,

Rijk