Ik neem aan dat je met "preview"bedoelt dat je de loop even wilt beluisteren. Dat doe je met een enkele muisklik op de naam van de loop. Met een dubbelklik plaats je hem in de track (of met een klik op het pijltje links van de naam van de loop).
1) Ik heb het over de versie uit 2017, Magix Musicmaker 2017 premium; 2) Het programma is geregistreerd en alle updates zijn gedownload en uitgevoerd; 3) Het is een download-visie; 4) Het is geen Test versie.
Heb tevens alle aanvullende programma onderdelen her-geinstalleerd, MMM17 al eens herstelt en alle instellingen terug gezet naar de standaard waarden, maar dit mocht niet baten.
1) Ik heb een loop gekozen: Deep house Touchdown Miami / Keys / Loopnaam: Origin Keys (zie pijl nr 1). Na een muisklik hierop begint hij bij mij af te spelen en dan zie je bij pijl nr 2 een groeiende blauwe baan ontstaan, zie je daar bij jou wat bewegen na een muisklik?Zo ja, dan werkt de preview in het programma en dan zou je even moeten checken of het juiste geluidskanaal aan staat. Dat kan in Windows (rechtsklik op het luidsprekertje en kies Afspeelapparaten), of anders in de instellingen van je geluidskaart.
2) Staat de schuif van de volumeregelaar bij pijl 3 niet dicht? (Naar rechts = open)
3) Als je de loop in de Arranger plaatst, speelt hij dan wel af als preview?
4) Kijk ook nog even bij de Programma-instellingen (sneltoets P), tabblad Import, rechtsboven, onder "Preview in de mediapool start automatisch voor: ... is daar onder alles aangevinkt?
Uit je filmpje leid ik af dat het ws niet in je geluidsinstellingen zit, het programma doet helemaal niets als je op de loop klikt.
Er schieten mij nu nog 2 "probeersels" te binnen, eerst de gemakkelijkste:
1) Het zou kunnen dat het .ini bestand beschadigd is, verwijder dit bestand, dit kan zonder bezwaar: het wordt bij elke opstart van MMM opnieuw aangemaakt. Je vindt het hier: C: /Gebruikers/ Gebruikernaam/ AppData/ Roaming/ MAGIX/ mm24dlx/ MusicMaker.ini Als je AppData niet ziet staan in de Verkenner, ga dan naar de Tab Beeld en zet een vinkje bij Verborgen Items.
2) Deze is rigoureuzer: Verwijder het programma geheel en installeer het opnieuw. Je kunt het installatieprogr downloaden vanuit je persoonlijke account onder Mijn Producten op de site magix.com/nl/. Dat is een hele klus omdat je ook de aanvullende add-ons etc opnieuw moet installeren. Misschien had je die opgeslagen? Dan hoef je ze niet weer te downloaden.