Hoe maak ik een 2e en de resterende pagina's van een website met website maker 5

Nautilus schreef op 06.12.2011 om 23:21 uur

Hallo,

Als eerste ,wat is dit een vervelende site om een vraag te stellen,ik moest tig keer inloggen en dan kom ik nog op een forum waar ik niet wil zijn elke keer!

Nu het volgende wie kan mij duidelijk maken hoe ik een website kan maken met websitemaker 5?Het is voor mij echt heel onduidelijk hoe het werkt want een startpagina maken gaat tot een bepaalde hoogte.Ik heb mijn indeling zoals ik het wil.Nu wil ik mijn 2e pagina maken maar ik kan nergens vinden waar en hoe dat moet.Ik klik op pagina en zie " nieuwe pagina aanleggen " maar wat is dan de bedoeling hiervan.Ik krijg geen blanke pagina maar steeds mijn startpagina en als ik die weer bewerk dan heeft dit weer invloed op mijn startpagina.

 

Is er iemand die duidelijk het opbouwen van een 2e pagina kan uitleggen zonder mij te verwijzen naar de handleiding want daar kan ik het helemaal niet vinden. Alvast bedankt voor de moeite.

 

mvg 

Pim

Reacties

RiViS schreef op 07.12.2011 om 15:12 uur

Hallo Pim,

Je zat toch wel op de goede weg: Klik op de knop Pagina (met het groene plusje). In het volgende schermpje vul je de titel voor de nieuwe pagina in en je klikt op bv Lege Pagina en dan op Aanleggen. Nu verschijnt je nieuwe pagina, maar wel met de layout (plaatjes en/of achtergrond) van je startpagina.

In de lege ruimte kun je nu de nieuwe inhoud zetten.

In het overzicht links zie je nu ook de nieuwe pagina staan, daar kun je schakelen tussen de pagina's om die te bewerken.

groet,

Rijk

 

Nautilus schreef op 07.12.2011 om 15:41 uur

Hoi Rijk,

Ik wil je bedanken voor de tijd en moeite die je hebt  genomen om mij verder te helpen.

Ik zal als ik weer bezig ga je advies erbij houden en het gaan uitproberen.Nogmaals dank je voor de moeite.

Ik hoop dt het nu gaat lukken om verder te komen met de site.

MVG

Pim

Nautilus schreef op 07.12.2011 om 20:34 uur

Hoi Rijk,

Ik heb je raad opgevolgd maar ik krijg niets voor elkaar.Ja ik ben een leek wat dit soort dingen betreft maar ik ben het zat om van mensen te horen dat ze wel iets voor me gaan maken maar uiteindelijk niets doen.Vandaar dat ik het zelf wil gaan leren maar zelfs met zo'n programma als dit kan ik niets.

Ik voel me ontzettend dom en frustatie regeert op dit moment dus ik ben in staat om het allemaal ongedaan te maken en dan de vuilnis bak op te zoeken om het geheel daarin te dumpen.You Tube staat altijd vol met van alles maar met Magix zie ik niets aan nuttige videos helaas.Misschien zijn de mensen wel zo slim om niks van Magix te kopen want ze weten wat ervan komt!

Ik heb nu 2 verschillende websites opgeslagen ipv 1 wedsite die dan uit 2 pagina's zou moeten bestaan.Ik snap niet wat ik verkeerd doe en ook in de handleiding vind ik niets terug van een 2e pagina maken en opslaan.

Rijk, vat dit niet persoonlijk op want ik waardeer het al dat je eerder een antwoord hebt gegeven en dat ik het niet snap kun jij ook niets aan doen.Ik hoop dat je me wel kunt helpen.

Ik zal uitleggen wat ik heb gedaan:

Ik heb mijn website in de maak (startpagina) geopend en heb daarna een nieuwe pagina aangelegd ,zeg maar "Over Mezelf" genaamd en heb dus mijn startpagina nu voor me(wat eigenlijk mijn 2e pagina moet gaan worden ,toch?) en heb de dingen die ik niet nodig heb er gehaald en een nieuwe text aangemaakt.Nu ben ik klaar met de 2e pagina en wat scherts mijn verbazing,mijn startpagina ook naar de knoppen.Ik had gelukkig nog een duplicaat opgeslagen dus de originele Startpagina bestaat nog wel maar is niet samen te krijgen imn dezelfde map.

Ik zit nu echt met de handen in mijn haren want ik begin moedeloos te worden om iets wat waarschijnlijk zo simpel is.Ik zal erom lachen als ik het ooit nog kom te weten hoe dat moet.

Rijk sorry dat ik jou ermee lastig val en hopelijk kun jij mij op goede manier het allemaal uitleggen.

Alvast bedank en nogmaals mijn excuses.

mvg

Pim 

Nautilus schreef op 07.12.2011 om 20:34 uur

Hoi Rijk,

Ik heb je raad opgevolgd maar ik krijg niets voor elkaar.Ja ik ben een leek wat dit soort dingen betreft maar ik ben het zat om van mensen te horen dat ze wel iets voor me gaan maken maar uiteindelijk niets doen.Vandaar dat ik het zelf wil gaan leren maar zelfs met zo'n programma als dit kan ik niets.

Ik voel me ontzettend dom en frustatie regeert op dit moment dus ik ben in staat om het allemaal ongedaan te maken en dan de vuilnis bak op te zoeken om het geheel daarin te dumpen.You Tube staat altijd vol met van alles maar met Magix zie ik niets aan nuttige videos helaas.Misschien zijn de mensen wel zo slim om niks van Magix te kopen want ze weten wat ervan komt!

Ik heb nu 2 verschillende websites opgeslagen ipv 1 wedsite die dan uit 2 pagina's zou moeten bestaan.Ik snap niet wat ik verkeerd doe en ook in de handleiding vind ik niets terug van een 2e pagina maken en opslaan.

Rijk, vat dit niet persoonlijk op want ik waardeer het al dat je eerder een antwoord hebt gegeven en dat ik het niet snap kun jij ook niets aan doen.Ik hoop dat je me wel kunt helpen.

Ik zal uitleggen wat ik heb gedaan:

Ik heb mijn website in de maak (startpagina) geopend en heb daarna een nieuwe pagina aangelegd ,zeg maar "Over Mezelf" genaamd en heb dus mijn startpagina nu voor me(wat eigenlijk mijn 2e pagina moet gaan worden ,toch?) en heb de dingen die ik niet nodig heb er gehaald en een nieuwe text aangemaakt.Nu ben ik klaar met de 2e pagina en wat scherts mijn verbazing,mijn startpagina ook naar de knoppen.Ik had gelukkig nog een duplicaat opgeslagen dus de originele Startpagina bestaat nog wel maar is niet samen te krijgen imn dezelfde map.

Ik zit nu echt met de handen in mijn haren want ik begin moedeloos te worden om iets wat waarschijnlijk zo simpel is.Ik zal erom lachen als ik het ooit nog kom te weten hoe dat moet.

Rijk sorry dat ik jou ermee lastig val en hopelijk kun jij mij op goede manier het allemaal uitleggen.

Alvast bedank en nogmaals mijn excuses.

mvg

Pim 

RiViS schreef op 09.12.2011 om 13:50 uur

Hoi Pim,

Ik doe nog één poging om het stap voor stap uit te leggen, en geef ook schermprints bij:

1. Klik op de knop: Pagina met het groene plusje (pijl 1)

2. Klik op het gele vak "Lege pagina" (pijl 2) en pas in het vak erboven de naam van je nieuwe pagina aan

3. Klik  op Aanleggen (pijl 3)

4. In het overzicht links boven zie je nu je nieuwe pagina staan, in mijn voorbeeld heet hij Nieuwe pagina 1 (pijl 4), klik op die naam en je ziet nu rechts hoe de nieuwe pagina er uit ziet, de lege ruimtes kun je naar wens vullen (pijlen 5)

Probeer dit stap voor stap zo te doen en dan moet het lukken.

groet,

Rijk

Nautilus schreef op 10.12.2011 om 13:22 uur

 

Hoi Pim,

Ik doe nog één poging om het stap voor stap uit te leggen, en geef ook schermprints bij:

1. Klik op de knop: Pagina met het groene plusje (pijl 1)

2. Klik op het gele vak "Lege pagina" (pijl 2) en pas in het vak erboven de naam van je nieuwe pagina aan

3. Klik  op Aanleggen (pijl 3)

4. In het overzicht links boven zie je nu je nieuwe pagina staan, in mijn voorbeeld heet hij Nieuwe pagina 1 (pijl 4), klik op die naam en je ziet nu rechts hoe de nieuwe pagina er uit ziet, de lege ruimtes kun je naar wens vullen (pijlen 5)

Probeer dit stap voor stap zo te doen en dan moet het lukken.

groet,

Rijk

Hoi Rijk,

Ik wil je nogmaals bedanken voor de duidelijke foto's en uitleg.Ik heb alles op dezelfde manier gedaan zoals jij voor hebt gedaan maar misschien is er op de laatste aanwijzing iets wat ik niet goed doe.Ik ga het van de week weer proberen met frisse moed want ergens had ik het opgegeven om zelf met magix mijn eigen site te maken.Het zal niet eerder zijn dan volgende week ivm werk dus je hoort van mij en zal dan positief blijven ook al lukt het niet.

Nogmaals bedankt voor je tijd en ik werk met eenMac.

Pim

 

Nautilus schreef op 12.12.2011 om 17:28 uur

Hallo Rijk,

Ik wil je bedanken voor de moeite maar ik geef het helemaal op.

Ik zie geen heil in het hele magix gebeuren want mijn startpagina is nu helemaal verdwenen doordat ik de 2e pagina volgens de aanwijzingen heb gemaakt.Alles op pagina 2 heb ik anders gemaakt en wat zie ik dat mijn startpagina helmaal verdwenen is ook al staat deze opgeslagen.Ik open mijn website en de afbeelding van mijn startpagina is aanwezig.Ik open die site maar dan komt de pagina die ik als laatste heb bewerkt.Dayt is trouwens ook de enige pagina die aanwezig blijkt te zijn.

Ik zie daarna wel mijn startpagina in woord staan maar als ik daar op klik dan komt mijn laatst bewerkte pagina weer.

 

Ik heb het nu wel gehad en ik ga een andere mogelijkheid verzinnen want met magix wordt het niets helaas.

 

Rijk nogmaals bedankt voor de moeite en succes met je goede werk.

 

Groetjes

Pim